Monitor gaat zomaar uit....

Pagina: 1
Acties:

• Joost996me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 22:37
Help en dergelijken,

ik heb een fuijitsu 17", net ouder dan de garantie termijn en hij gaat at random uit. Blijft wel oranje knipperen dus power is er nog. Het kan gebeuren bij opstarten en soms ook na even gebruik. Doet tie bij verschillende computers en videokaarten. Heb alles al opnieuw geinstalleerd en ik weet het nu ook niet meer zo goed... Wie (her)kent dit en kan den helpende hand bieden?

Groet hoerejung

Verwijderd

Lekkere nick zeg... :(

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

klinkt als een probleem met je vga kabel, als je hem kan vervangen zou ik dat doen :)
Of als je met dat oranje knipperen soms bedoelt dat het lampje oranje/uit knippert ipv oranje/groen, dan is misschien de stroom kabel stuk en moet je die vervangen.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Misschien zijn er een paar pinntjes uit je vga stekker :?

• Joost996me
Helaas zijn het geen pinnetjes uit de stekker en ziet die er niet slecht uit. Verder denk ik niet echt dat het een powerkabel probleem is aangezien het ronje lampje blijft branden. Ergens op een oud forum wordt gezegd dat het te maken kan hebben met solderingen van de transformator? Iemand hier verstand van?

Bedankt

• Joost996me
Op donderdag 28 juni 2001 15:59 schreef Courage het volgende:
:)

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ook al denk je dat het het niet is dan kan je toch ff proberen de kabels te vervangen :P

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Sommige monitoren hebben ook een beveiliging als je de specificaties te hoog hebt staan. Dan zou het inderdaad altijd moeten doen, maar het kan ook zo zijn dat je net op het randje balanceert en dat in bepaalde situaties net over de grens gaat waardoor de beveiliging in werking treedt.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 15:59 schreef Courage het volgende:
Als hij zo over zijn moeder denkt... >:)

• Joost996me
Op donderdag 28 juni 2001 16:32 schreef GambitRS het volgende:
Ook al denk je dat het het niet is dan kan je toch ff proberen de kabels te vervangen :P
Waar kan ik een vga kabel auf den koppf ticken? de meine zit namelijk nogal vast aan de monitor etc

• Joost996me
Op donderdag 28 juni 2001 16:33 schreef okidokie het volgende:
Sommige monitoren hebben ook een beveiliging als je de specificaties te hoog hebt staan. Dan zou het inderdaad altijd moeten doen, maar het kan ook zo zijn dat je net op het randje balanceert en dat in bepaalde situaties net over de grens gaat waardoor de beveiliging in werking treedt.
Hij heeft het altijd gedaan op de huidige specificaties en als ik er op mep dan heb je kans dat ie het weer een tijd doet....

• Alpine
  • Laatst online: 22-08 21:22

Alpine

Twisted animator

Misschien is er dan iets mis met de voeding die erin zit :?

• Joost996me
Op donderdag 28 juni 2001 16:44 schreef Alpine het volgende:
Misschien is er dan iets mis met de voeding die erin zit :?
zou wel kunnen maar ik vin het dan wel raar dat het lampje voorop het blift dan, wellicht iets met de hoogspanningstrafo?

• Joost996me
Niemand meer enige suggesties over mijn zielige afunctionele monitor? *D

Verwijderd

Losse eindtor waarschijnlijk dan. Zoek even naar iemand of een bedrijf die weet hoe dat te vervangen.

• HighLander
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

hey dat heb ik dus ook..

Soms tijdens normaal werk springt opeens de monitor op zwart, die geeft zelf de melding dat er geen signaal meer binnenkomt en vervolgens gaat ie in standby.

Enige wat helpt is elke keer een reboot met 4 secs powerknop.

Maar rare zijn de intervallen.
Soms kom ik het ene OS niet meer in omdat hij het al tijdens het opstarten meteen na het bootmenu flikt.
En soms kan ik rustig een uurtje tot 2 uurtjes computeren.

ZWAAR irritant dit, alleen heb ik zelf nog geen tijd gehad om er eens naar te kijken. Dus ik hoop hiern og een aantal andere ideeen te zien verschijnen... so far namelijk nog niets wat het verklaard.

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

• HighLander
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

ik snap het echt niet meer hoor.
Dat ding werkt nu opeens 3 uur zonder bokken.

Alleen ICQ is geen leven meer in te blazen. Die diet echt helemaal niets meer..

Dus toch maar een restall,
en volgende week elk component checken in een aparte pc, voornamelijk geheugen, drivers videokaart..
en zelfs me tweede hs, want die doet ook maf.

*zucht *, kan ook niet altijd leuk zijn.

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

Pagina: 1