AMP/DAC voor koptelefoon en speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanees
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Beste Tweakers,

Op dit moment gebruik ik met mijn desktop PC het volgende aan audio:

- M Audio AV42 speakers
- Sennheiser HD558 koptelefoon.

Beide geen hi-fi, maar voor mij een mooie balans in prijs/kwaliteit. Echter zit ik eraan te denken om een iets duurdere/betere koptelefoon aan te gaan schaffen. En zit dus te denken aan een AMP/DAC.

Een tweede reden dat ik een amp/dac wil aanschaffen is omdat ik op dit moment mijn koptelefoon in mijn speakers stop. Deze speakers hebben in ingebouwde amp en dus is het geluid anders dan wanneer ik dit direct in mijn PC steek. Direct in mijn PC is een gedoe vind ik (staat ook behoorlijk ver weg en geeft allerlei rare probleempjes dat mijn speakers niet werken of mijn koptelefoon het niet doet).

Tot slot vind ik het gewoon gave kastjes, en dat maakt mijn set-up compleet ;)

Is het mogelijk om een amp/dac combinatie te maken waarbij ik mijn speakers gewoon zijn ingebouwde amp kan laten gebruiken en mijn koptelefoon puur op deze nieuwe apparatuur kan laten draaien?

Ik zat zelf te denken aan een Schiit Magni/Modi oid.

Budget is niet erg belangrijk, hoor graag of het uberhaupt een goed plan is.

Gr Milanees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:22
Ik gebruik met heel veel luister plezier de combi : Sennheiser 559 + uForce dac 3.
Zodra ik de uDac aanzet en mijn koptelefoon erin plug schakelt de pc automatisch de interne geluidskaart uit en laat het geluid meteen over de uDac gaan.
Dus ja je kan beide doen...

[ Voor 53% gewijzigd door oldsmelly op 27-09-2016 16:05 ]

MuziekLiefhebbert