Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkelator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07-2021
Mijn iPhone 6 - 16gb geeft nu enige tijd aan dat mijn geheugen vol zit. nu heb ik onlangs mijn icloud abonnement verhoogd naar 50gb.

Een aantal vragen:
Mijn telefoon geeft 4,3GB aan foto's en video's aan. maar als ik een backup wil maken van mijn media dan zie ik maar 1GB dat ik kan verplaatsen naar mijn pc.
Er is een functie aanwezig dat wanneer ik een foto maak er direct een kopie van de foto naar icloud gestuurd wordt. maar dan heb ik eigenlijk een lokale versie niet meer nodig. als ik een eerder gemaakte foto wil zien dan kan ik dat toch ook direct vanuit icloud openen? ik weet dat op een android toestel deze functie wel aanwezig is. deze kijkt dan of er dubbele foto's (lokaal en cloud) aanwezig zijn. Zo ja, dan worden deze verwijderd van het toestel.

Beste antwoord (via berkelator op 29-09-2016 09:57)

• Maestro J
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Zodra je de iCloud bibliotheek ingeschakeld dan upload hij alle originele foto's naar iCloud een bewaart hij een thumbnail op je iPhone

Alle reacties

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
Een min of meer lokale versie zul je altijd hebben. Wel kun je in de instellingen van Foto's (Instellingen -> Foto's en camera) aangeven dat de opslag van je iPhone geoptimaliseerd moet worden. Foto's worden dan in heel lage kwaliteit opgeslagen en bij openen gedownload uit iCloud.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Maestro J
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Zodra je de iCloud bibliotheek ingeschakeld dan upload hij alle originele foto's naar iCloud een bewaart hij een thumbnail op je iPhone