Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

3 gamelaptops, budget 2000 euro, 1 keuze

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Gaming & sporadisch Office programma's gebruiken

Wat is je budget?
2000 euro's

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, alleen als ik naar een maat ga om te gamen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Minimaal 500 Gb aan opslag (SSD) & 10-serie videokaart van Nvidia

Hieronder 3 laptops, die mij erg aanspreken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG G752VM-GC024T€ 1.999,-€ 1.999,-
1HP Omen 17-w121nd€ 1.813,79€ 1.813,79
1MSI GT72VR 6RD-057NL Dominator€ 1.999,-€ 1.999,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.811,79

Alledrie 2000 euro, maar de HP heeft een 1070.
Is HP qua kwaliteit een stuk minder dan de andere 2?

Iemand ervaring met de HP?

Ik doe standaard zo'n 6 jaar met mijn laptops, dus dat wil ik ook kunnen halen met 1 van deze systemen.

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-09-2016 18:19)

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 08:46
ik denk dat er niemand hier een van deze laptops heeft. je zal toch online naar reviews moeten zoeken.

Qua kwaliteit is (in mijn mening iig) de HP niet dus danig slechter dat je een van de anderen over de HP zou moeten nemen... ALS de HP slechter zou zijn in kwaliteit.

Zoals je zelf al zei, de HP heeft een 1070 erin zitten, en gezien ze allemaal even veel RAM en zelfde CPU hebben, zou de HP de betere optie zijn. Alleen let wel op het volgende: kijk of "thermal throttling" een issue is met de HP, want ondanks het feit dat die een 1070 heeft, is die een stuk kleiner en dunner dan de andere 2. Het zou dus zomaar kunnen betekenen dat als je de laptop zwaar belast tijdens spelen (en dan komt mijn volgende punt straks aansluitend hierop) dat die dusdanig langzaam gaat draaien dat die even goed/slecht presteert als een 1060 (is maar een voorbeeld). Dus check reviews daar over.

dan is het volgende erg belangrijk dat je dat ook erbij meldt: wat ben je van plan om te spelen in de 6 jaar waar je het over hebt.Want dat is ook bepalend voor wat je nodig zou kunnen hebben. Als je spallen zoals LOL of DOTA speelt, dan is een 1060 voldoende en kan je beter een van die 2 nemen gezien ze net iets groter zijn en betere lucht toe/af voer hebben.

Als je bijv AAA shooters wilt spelen, dan moet je toch de HP nemen, maar ik kan je gerust zeggen dat je het kan vergeten om 6 jaar AAA games op max settings of zelfs low settings te kunnen spelen. Als je nu de HP haalt, zal je in het meest gunstige geval een AAA game (zoals ik noem maar wat, een Battlefield, een Far cry, Crysis, whatever) dat over 4 jaar uit komt in laagste settings kunnen spelen. en dat is het meest gunstige geval.

MAAR... als ze een thunderbolt aansluiting hebben is er nog hoop, dan kan je wellicht in de toekomst een extern GPU op aansluiten en dus je GPU (soort van) upgraden)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• teddy270us
ik denk dat er niemand hier een van deze laptops heeft. je zal toch online naar reviews moeten zoeken.

Qua kwaliteit is (in mijn mening iig) de HP niet dus danig slechter dat je een van de anderen over de HP zou moeten nemen... ALS de HP slechter zou zijn in kwaliteit.

Zoals je zelf al zei, de HP heeft een 1070 erin zitten, en gezien ze allemaal even veel RAM en zelfde CPU hebben, zou de HP de betere optie zijn. Alleen let wel op het volgende: kijk of "thermal throttling" een issue is met de HP, want ondanks het feit dat die een 1070 heeft, is die een stuk kleiner en dunner dan de andere 2. Het zou dus zomaar kunnen betekenen dat als je de laptop zwaar belast tijdens spelen (en dan komt mijn volgende punt straks aansluitend hierop) dat die dusdanig langzaam gaat draaien dat die even goed/slecht presteert als een 1060 (is maar een voorbeeld). Dus check reviews daar over.

dan is het volgende erg belangrijk dat je dat ook erbij meldt: wat ben je van plan om te spelen in de 6 jaar waar je het over hebt.Want dat is ook bepalend voor wat je nodig zou kunnen hebben. Als je spallen zoals LOL of DOTA speelt, dan is een 1060 voldoende en kan je beter een van die 2 nemen gezien ze net iets groter zijn en betere lucht toe/af voer hebben.

Als je bijv AAA shooters wilt spelen, dan moet je toch de HP nemen, maar ik kan je gerust zeggen dat je het kan vergeten om 6 jaar AAA games op max settings of zelfs low settings te kunnen spelen. Als je nu de HP haalt, zal je in het meest gunstige geval een AAA game (zoals ik noem maar wat, een Battlefield, een Far cry, Crysis, whatever) dat over 4 jaar uit komt in laagste settings kunnen spelen. en dat is het meest gunstige geval.

MAAR... als ze een thunderbolt aansluiting hebben is er nog hoop, dan kan je wellicht in de toekomst een extern GPU op aansluiten en dus je GPU (soort van) upgraden)

Verwijderd

Topicstarter
teddy270us schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:53:

Dankjewel voor de duidelijke post!

Ik ben van plan Star Citizen te gaan spelen op Ultra settings. Met mijn huidige laptop gaat het net wel/net niet op minimum settings met een 555m, dus ik denk dat ik met de huidige 10-serie de 6 jaar op 1080p moet halen.
Daarnaast speel ik Diablo3, LoL en zal ik Titanfall2 en wat andere shooters gaan spelen.

BF1 speel ik liever op de PS4 :)

Daarnaast zal ik geen externe kaart eraan kunnen hangen, omdat ik de laptop voornamelijk op schoot heb en nooit aan een bureau zit.

Qua thermal throttling, daar heb je zekers een goed punt. Ik ga de hp morgen bekijken in een zaak en zal daarna mijn keuze maken.

Dank nogmaals!

• teddy270us
.

[ Voor 99% gewijzigd door teddy270us op 28-09-2016 10:09 ]

• teddy270us
no problem!

Zoals je het beschrijft, zal het niet zo een grote issue moeten zijn (die 6 jaar waar je het over had) want je noemt games die nu uit komen (of al uit zijn) en dus heb je totaal geen problemen met het draaien van die games op ultra settings (zeker niet op 1080). Daar naast zijn het games die niet al te vaak van engine veranderen. Je zal alleen over 4 jaar in de knel kunnen komen met games die over 4 jaar uit komen.

Wel een tip van mijn kant (tenzij je dat zelf altijd al doet/gedaan hebt natuurlijk), zorg heeeeel goed voor die laptop: maak het zeker minstens 1 keer in het jaar open en maak de fans goed schoon en check online hoe je "thermal paste" kan toevoegen/vervangen en doe dat ook indien nodig. Reden waarom ik dit zeg is mijn eigen ervaring met mijn laptop, ik had een (voor die tijd) super laptop van dell en ik heb de laptop 3 jaar lang bijna 18 uur per dag aan gehad en 8 uur ervan zat ik op AAA games op te spelen. 4de jaar brandde mijn GPU door, heb die laten vervangen door een 2de-3de handje (was blij dat ik die nog kon vinden) maar na een jaar begaf die het ook. Ik heb hem natuurlijk flink belast, maar ik heb hem ook nooit schoon gemaakt of wat dan ook. (wist destijds niet beter). Dus ik denk het is wel handig om het te doen.

een vraag van mijn kant, puur uit nieuwsgierigheid:
[b]

Daarnaast zal ik geen externe kaart eraan kunnen hangen, omdat ik de laptop voornamelijk op schoot heb en nooit aan een bureau zit.
hoe in hemelsnaam speel jij Diablo3 en LoL met de laptop op je schoot?!??! :D

succes met het maken van je keuze!

wanneer je een keuze gemaakt hebt en het ook gekocht hebt, stuur mij een PM na een maand en laat mij weten hoe de laptop je bevalt. ben nl zelf erg benieuwd!

Verwijderd

Topicstarter
teddy270us schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:08:
no problem!

Zoals je het beschrijft, zal het niet zo een grote issue moeten zijn (die 6 jaar waar je het over had) want je noemt games die nu uit komen (of al uit zijn) en dus heb je totaal geen problemen met het draaien van die games op ultra settings (zeker niet op 1080). Daar naast zijn het games die niet al te vaak van engine veranderen. Je zal alleen over 4 jaar in de knel kunnen komen met games die over 4 jaar uit komen.

Wel een tip van mijn kant (tenzij je dat zelf altijd al doet/gedaan hebt natuurlijk), zorg heeeeel goed voor die laptop: maak het zeker minstens 1 keer in het jaar open en maak de fans goed schoon en check online hoe je "thermal paste" kan toevoegen/vervangen en doe dat ook indien nodig. Reden waarom ik dit zeg is mijn eigen ervaring met mijn laptop, ik had een (voor die tijd) super laptop van dell en ik heb de laptop 3 jaar lang bijna 18 uur per dag aan gehad en 8 uur ervan zat ik op AAA games op te spelen. 4de jaar brandde mijn GPU door, heb die laten vervangen door een 2de-3de handje (was blij dat ik die nog kon vinden) maar na een jaar begaf die het ook. Ik heb hem natuurlijk flink belast, maar ik heb hem ook nooit schoon gemaakt of wat dan ook. (wist destijds niet beter). Dus ik denk het is wel handig om het te doen.

een vraag van mijn kant, puur uit nieuwsgierigheid:

[...]

hoe in hemelsnaam speel jij Diablo3 en LoL met de laptop op je schoot?!??! :D

succes met het maken van je keuze!

wanneer je een keuze gemaakt hebt en het ook gekocht hebt, stuur mij een PM na een maand en laat mij weten hoe de laptop je bevalt. ben nl zelf erg benieuwd!
Laptop die ik nu nog heb, is nog nooit open geweest en heeft nooit een schoonmaakbeurtje gehad. Best knap dat ie het zolang heeft volgehouden.
Hij begint nu wel echt de geest te geven though, vandaar mijn zoektocht naar een nieuwe laptop.

Diablo 3 of LoL is vrij makkelijk te spelen hoor. Gebruik een externe gaming mouse op mijn bankleuning en dan de laptop op schoot. Touchpad gebruik ik nooit.

De vraag over thermal throttling staat open bij Informatique, eens kijken of die daar iets meer over kunnen vertellen.

Wanneer zijn de prijsdalingen van dit soort laptops normaal? Misschien dat er over 2 maanden een rog met 1070 te koop is voor 2k? Of denk jij van niet? :)

• teddy270us
wat je zegt (over schoon maken) kan wel kloppen hoor, wat ik daarover zei was meer voor het geval dat je het net zo intensief zou gebruiken zoals ik destijds. En trouwens, open maken en schoonmaken heeft totaal geen invloed op je garantie mocht je ooit daar zorgen over maken. (thermal paste erbij doen is een ander verhaal)

AH, muuis op bankleuning, dat verklaart een hoop, ik dacht even dat je zonder muis speelde en dat vond ik knap :P

Wat prijs daling betreft, ik moet eerlijk zeggen in tegenstelling tot wat men beweert, is er bijna geen sprake van prijs daling, mischien enkele tientjes maar niet iets noemanswaardigs ... niet tot nieuwe kaarten aangekondigd worden iig, dan zie/merk je pas een prijs daling. een ROG met 1070 zal vast komen, de alienware lineup met de 1070 en 1060 is inmiddels ook op de site van alienware (in VS) verschenen dus veel langer zal het niet duren.

check anders ook deze link:
http://www.ultrabookrevie...laptops-nvidia-1070-1080/

daar kan je alle laptops zien die voorzien zijn van een 1070 of een 1080 kaart en iig aangekondigd zijn te komen. Je kan wellicht op youtube naar (p)reviews zoeken. Dit lijtje is ergens begin september samengesteld, dus is vrij recent. misschien dat je er wat aan hebt.

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:01:
[...] Misschien dat er over 2 maanden een rog met 1070 te koop is voor 2k? Of denk jij van niet? :)
Zoals deze bij Alternate: GL502VS-FY038T ?

Verwijderd

Topicstarter
Hooii Lukin,

Die zag ik vandaag inderdaad voorbijkomen.
Heb het niet in mn OP gezet, maar heb nu een 17inch en dat wil ik het liefst zo houden. Als die 17 inch had geweest, had ik em vandaag nog opgepikt ;)
teddy270us schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:10:
wat je zegt (over schoon maken) kan wel kloppen hoor, wat ik daarover zei was meer voor het geval dat je het net zo intensief zou gebruiken zoals ik destijds. En trouwens, open maken en schoonmaken heeft totaal geen invloed op je garantie mocht je ooit daar zorgen over maken. (thermal paste erbij doen is een ander verhaal)

AH, muuis op bankleuning, dat verklaart een hoop, ik dacht even dat je zonder muis speelde en dat vond ik knap :P

Wat prijs daling betreft, ik moet eerlijk zeggen in tegenstelling tot wat men beweert, is er bijna geen sprake van prijs daling, mischien enkele tientjes maar niet iets noemanswaardigs ... niet tot nieuwe kaarten aangekondigd worden iig, dan zie/merk je pas een prijs daling. een ROG met 1070 zal vast komen, de alienware lineup met de 1070 en 1060 is inmiddels ook op de site van alienware (in VS) verschenen dus veel langer zal het niet duren.

check anders ook deze link:
http://www.ultrabookrevie...laptops-nvidia-1070-1080/

daar kan je alle laptops zien die voorzien zijn van een 1070 of een 1080 kaart en iig aangekondigd zijn te komen. Je kan wellicht op youtube naar (p)reviews zoeken. Dit lijtje is ergens begin september samengesteld, dus is vrij recent. misschien dat je er wat aan hebt.
Alienware heb ik op de NL site zitten kijken en daar stonden ze niet op, zal zekers een kijkje nemen op de US site om te kijken wat er aan zit te komen.

Van het weekend misschien toch maar een keuze maken, aangezien de oude laptop nu niet meer aan gaat en ik momenteel niet wil investeren in een nieuwe voeding. :p

Dank voor de link, ik ga daar eens een kijkje nemen. :)

• teddy270us
ja, in NL komt het meestal even later dan in VS. Ik zou zeggen succes met het maken van je keuze en je aankoop :D en zoals ik het zei: ik zou het waarderen als je na een maand na je aankoop je mij een PM stuurt over wat je van je aankoop vindt :D

ben nl zelf ook aan het kijken voor eventueel een nieuw laptop met een goed GPU :P

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
Je kunt ook nog kijken naar de White Brand versie van de GT72VR, zie:

http://laptopparts4less.f...-game-laptop-samenstellen

Deze heeft een 1070 en een 6820HK en valt binnen jouw budget.

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:41:
Wat ga je met je laptop doen?
Gaming & sporadisch Office programma's gebruiken

Wat is je budget?
2000 euro's

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, alleen als ik naar een maat ga om te gamen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Minimaal 500 Gb aan opslag (SSD) & 10-serie videokaart van Nvidia

Hieronder 3 laptops, die mij erg aanspreken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG G752VM-GC024T€ 1.999,-€ 1.999,-
1HP Omen 17-w121nd€ 1.813,79€ 1.813,79
1MSI GT72VR 6RD-057NL Dominator€ 1.999,-€ 1.999,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.811,79

Alledrie 2000 euro, maar de HP heeft een 1070.
Is HP qua kwaliteit een stuk minder dan de andere 2?

Iemand ervaring met de HP?

Ik doe standaard zo'n 6 jaar met mijn laptops, dus dat wil ik ook kunnen halen met 1 van deze systemen.
Ik heb de Asus ROG G752VM-GC024T, en ja het is een aanrader mooie bouwkwaliteit, zeer snel en de GTX 1060 doet zeer goed zijn werk met games.

[Battle.net: Forsaken#22243]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik nog even wachten om te zien wat Alienware NL gaat doen qua prijs met de 17inch 1070 versie. :) heel benieuwd. Welke laptop ik ook neem, ik laat wel weten wat ik ervan vind :)

Verwijderd

Topicstarter
De Alienware zou ook iets te duur zijn geworden. Heb nu de GT73VR 6RE besteld! Komt donderdag in huis! Cannot wait!!

Ik zal een review schrijven, zodra die binnen is. :) zal geen in depth review worden denk ik, maar zal wel zoveel mogelijk proberen te melden en te testen! :)

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
Deze kost 3,2k Euro? je budget was toch 2k?

Verwijderd

Topicstarter
Voyarch schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:12:
Deze kost 3,2k Euro? je budget was toch 2k?
Met een gelukje heb ik hem voor 2k weten te bemachtigen oOo

1979 euro om precies te zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2016 07:53 ]

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:30
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 07:52:
[...]

Met een gelukje heb ik hem voor 2k weten te bemachtigen oOo

1979 euro om precies te zijn :)
gaat je dat nog een keer lukken? ben ook zeer geinteresseerd :)

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 18:40
Heb zelf de HP 121nd diegene dus met een GTX1070. Rete snel ding! Thermal throttling is geen issue. Temps zijn laag, dit gaat ook veel meer spelen naar een jaar of wat. Dan komt er stof in etc maar dat geldt ook voor Asus, MSI etc.

Mooie van deze machine, hij heeft g-sync. Boterzachte gameplay quaframes.

6 jaar is wellicht lang maar 4 jaar is prima te doen.

Tot nu toe geen miskoop. Maar welke laptop je ook koopt, neem er een active noise cancelling headset bij ;-)

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:30
Eperium schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:08:
Heb zelf de HP 121nd diegene dus met een GTX1070. Rete snel ding! Thermal throttling is geen issue. Temps zijn laag, dit gaat ook veel meer spelen naar een jaar of wat. Dan komt er stof in etc maar dat geldt ook voor Asus, MSI etc.

Mooie van deze machine, hij heeft g-sync. Boterzachte gameplay quaframes.

6 jaar is wellicht lang maar 4 jaar is prima te doen.

Tot nu toe geen miskoop. Maar welke laptop je ook koopt, neem er een active noise cancelling headset bij ;-)
is dat een 120hertz scherm? speel je ook battlefield1? kan die op ultrasettings

• Galvatron
75 hertz, nog geen battlefield 1 maar Doom doet makkelijk alles op Ultra, battlefield 4 ook trouwens.

• Galvatron
Update:

[ Voor 127% gewijzigd door Galvatron op 29-10-2016 17:27 ]

Pagina: 1