UTP: hoe warm?

Pagina: 1
Acties:
  • 636 views sinds 30-01-2008

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het weer en mijn nieuwe laptopje staan mij sinds kort toe om lekker in de tuin te zitten werken. Wil ik ook van het netwerk gebruik kunnen maken heb ik echter nog wel een kabeltje nodig (wireless komt, maar niet op korte termijn) ...

Dat kabeltje hangt vanuit mijn raam naar beneden in de volle zon. Nu heb ik al een paar keertjes gevoelt en echt warm wordt het niet, maar ik vroeg me af: Hoe veel kan zo'n kabeltje hebben, hoe warm mag het worden, etc.

Iemand hier ervaring mee of gegevens over?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:57

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb wel eens UTP kabels gehad waar ik bijna mijn had aan verbrande, maar de data had er geen last van. :)

Aannames zijn fataal.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:31

DizzyWeb

Ondertiteld

Als ie echt heet word, zou het dataverkeer lastig moeten worden...

Vraag maar aan dhr. Sollman Negotiator :)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik weet op mijn vroegere school utp en isdn kabels hangen die al 1.5 jaar tussen twee gebouwen zijn gespannen en die doen het ook nog steeds perfect. En daar hebben al ijspegels aanghangen in de hete zon gehangen. Als uw kabel goed is kan die blijkbaar tegen wat weersomstandigheden.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat weten we dan ook weer :Y)

* Roelant maakt zich dus geen zorgen.

Ps. Dizzyweb: Dat je die naam nog durft te noemen >:)

Verwijderd

kan erg veel hebben.
maar houdt er rekening mee dat plastic(kunststof) snel verouderd boven de 40 graden (daarom is een systeem temp van 40 graden ook niet echt goed)

dit verouderen zorgt er voor dat het plastic zijn flexibiliteit (wat een woord) verliest en bross(ja zoals het snoepje) wordt ..maar wees gerust het duurt wel effe hoor (een jaartje of 2)

Verwijderd

Eneuhh,..
Als zo'n kabel onder 2cm losse aarde ligt onder de coniferen? Van daaruit naar de dakgoot.
En van de dakgoot naar binnen aan de verwarmingsbuis.

Ik maake me alleen zorgen over de buurman..dat ie gaat schoefelen onder z'n coniferen ofzo..
}:O

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Ja daar ben ik ook benieuwd naar, de weersomstandigheden.

De UTP kabel komt onder de grond te lopen en door de dakgoten. Is dat mogelijk ?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
even opzoeken welk plastic het is, kernen zijn van koper, die smelt je dus niet. Ik pak even m'n Binas.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op zaterdag 16 februari 2002 19:55 schreef |HunterPro| het volgende:
even opzoeken welk plastic het is, kernen zijn van koper, die smelt je dus niet. Ik pak even m'n Binas.
Drol, reageer op mijn vraag. Die van Negotiator is van juni.

:P

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 06:48
Ik heb thuis de UTP kabels door de hete luchtverwarmingsbuizen lopen en daar merk je helemaal niks van qua snelheid. Het is alleen dat de kabels erg soepel worden na verloop van tijd, maar dat maakt mij niet uit. :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 19:57 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Drol, reageer op mijn vraag. Die van Negotiator is van juni.

:P
:o :P

ik denk dat 't niet zo veel moet uitmaken... pas als je élke dag (zoals deze week eigenlijk) eerst nachtvorst hebt, en dan vol de zon er op, en een lekker warme buitenlucht, zal je kunststof mantel misschien brossig worden (zoals eerder in dit topic genoemd is) maar ik denk dat Nederland daar niet extreem voor is...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Had je hier nou niet gewoon een nieuw draadje voor kunnen openen :?
Dat het perongeluk gaat, ok. Maar bewust een oude thread kicken omdat je vraag over ongeveer hetzelfde gaat kan ik niet volgen.

BTW: Volgens mij moet het onder de grond makkelijk kunnen. Heel nederland is voorzien van kabels onder de grond.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.