Airport Express 2 laat zich niet resetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:42
Mijn vraag

Omdat mijn Airport Express 2 zijn netwerk niet meer laat zien en toch wat in de instellingen wilde veranderen vanwege een aanstaande verplaatsing, besloot ik om 'm een factory reset te geven. Stroom eraf, resetpinnetje ingedrukt, stroom erop. Het lampje op de voorkant knippert oranje, maar als ik de paperclip er weer uit haal wordt het lampje weer groen. Dan lijkt hij weer in de werkende status te gaan (die dus óók niet werkt...) Hij is uiteraard ook niet te zien in de Wi-Fi netwerken als zijnde een nieuwe Airport.

Iemand een idee? Airport gewoon kapot?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Meerdere iPads, verschillende versies van iOS.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Wel gezocht, niets gevonden, omdat iedereen maar vertelt hoe de factory reset zou moeten werken die het dus niet doet ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
Bij het opstarten gaat hij altijd knipperen, dus je kan nooit vaststellen of dat met de reset te maken heeft.

Gewoon terwijl hij aan staat reset indrukken en vast houden. Hij gaat na ongeveer 5-7 seconden snél oranje knipperen. Dan pas los laten.

[ Voor 15% gewijzigd door blurryilluzion op 27-09-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:42
blurryilluzion schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:05:
Bij het opstarten gaat hij altijd knipperen, dus je kan nooit vaststellen of dat met de reset te maken heeft.

Gewoon terwijl hij aan staat reset indrukken en vast houden. Hij gaat na ongeveer 5-7 seconden snél oranje knipperen. Dan pas los laten.
Was ook mijn eerste plan, reageert hij ook niet op... Lampje blijft gewoon groen branden, doet niets. Ik hoor duidelijk de klik van het knopje, je zou haast denken dat ik het knopje niet indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Al eens de airport benaderd met een ethernet kabel? Wordt-ie dan wel gedetecteerd? Als de resetknop gewoon kadoele is maar je kan hem wel resetten via een kabel dan is er niet veel aan het handje toch? ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemg2
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 10:26
Er zijn drie verschillende soorten resets van de Airport Express: zachte reset, harde reset en terugzetten naar fabrieksinstellingen. Ik vermoed dat je de laatste moet hebben.

Procedure: AE van de stroom halen, reset-knop indrukken, AE aan de stroom zetten, even wachten, lampje gaat knipperen en de factory-reset is klaar.

Bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT201945 (op ca. 2/3 van de pagina)

Ik lees net dat dit niet werkt. Excuses! 8)7 Mijn gok is dat de Wifi module kapot is... Gevalletje garantie misschien?

[ Voor 13% gewijzigd door willemg2 op 27-09-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10 22:38
Je hoeft de tweede generatie niet per se van de stroom te halen voor de reset. Gewoon de resetknop indrukken is goed genoeg.
Pagina: 1