Toon posts:

Snik, alles kwijt!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn quantum schijf is dood, chip verbrand aan achterzijde. 9 gig aan mp3 en een hele hoop persoonlijke data en emails en documenten en zelf gemonteerde filmpjes kwijt!!!! :'(
Ik kan een nieuwe schijf krijgen. Nieuwe printplaat erop?, ho maar!
:( ;(

Heb zo'n data recovery bedrijf gebeld, alleen diagnose stellen kost al bijna 1000 gulden, daarna kan ik nog rekenen op zo'n 5000 piek!! :'(

Vanaf nu alles backuppen........

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Koop 2dehands zo'n zelfde schijf en sloop de printplaat eraf en bouw die op de oude schijf. Grote kans dat 't gewoon werkt.

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01-2025
Kan je die plaat er niet zellef opzetten...kost wel wat moeite...maar ik heb al 10tallen schijfjes uit elkaar gehaald en ik had meestal de printplaat al in me handen als ik een paar schroefjes losgemaakt had.

Mocht het echt belangrijk zijn dan zou ik het wel proberen.

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

ik heb hier een Quantum fireball cr liggen 8,4 GB p/n: CR84A013 rev 01-B

als die van jouw precies hetzelfde is dan kan je mijn printplaatje wel even lenen om te proberen om de data ervanaf te halen.
moet dan hetzelfde type nummer zijn enz enz.
anders werkt het niet.

via deze methode heb ik ook 1x al mijn data gered van mijn 6 Gb hd, werkt perfect en goedkoop als je precies dezelfde hard disk kan vinden. Als het tenminste aan de printplaat ligt.

Voor meer info neem dan contact met mij op via icq of mail.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

een writer lijkt me geen overbodige luxe >:)

How bad is it on a scale from one to Spurs

Verwijderd

Let er wel op dat je EXACT dezelfde harddisk koopt! Niet alleen typenummer moet hetzelfde zijn, maar vaak ook dezelfde firmware, configuration level, enz.
Het is mij 2 keer gelukt om op deze manier een schijf te redden. Helaas heb ik nog steeds geen oplossing voor schijven die mechanisch defect zijn (tikkend geluid) - anyone ?
Eigenlijk belachelijk dat schijven anno 2001 nog kapot kunnen gaan en dat je dan alles kwijt bent....zeker nu er zoveel gigabytes op passen... even 40 GB op cd-r backuppen doe je niet elke dag...en DAT streamers zijn duur..

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 16:02 schreef BobDylan het volgende:
Let er wel op dat je EXACT dezelfde harddisk koopt! Niet alleen typenummer moet hetzelfde zijn, maar vaak ook dezelfde firmware, configuration level, enz.
Het is mij 2 keer gelukt om op deze manier een schijf te redden. Helaas heb ik nog steeds geen oplossing voor schijven die mechanisch defect zijn (tikkend geluid) - anyone ?
Eigenlijk belachelijk dat schijven anno 2001 nog kapot kunnen gaan en dat je dan alles kwijt bent....zeker nu er zoveel gigabytes op passen... even 40 GB op cd-r backuppen doe je niet elke dag...en DAT streamers zijn duur..
firmware maakt niet uit heb ik al gemerkt op mijn werk.
wat wel uitmaakt is het type.
je kan geen controller van 6,4 gb onder een 8,4 gb schroeven want dan leest hij niks.

mechanisch defect, daar zijn nauw de data recouvery bedrijven voor, die halen hem uit elkaar, dus alle platen los, en zetten heb in losse unit. daarom s het ook zo duur, omdat het helemaal stof vrij moet zijn.

maar het is wel :9~ om er 1x geweest te zijn en een rondleiding te krijgen

Verwijderd

Trouwens best een aanrader om harde schijven vanaf nu in tweevoud te kopen... zo duur zijn ze niet meer, meesten onder ons hebben wel meerdere computers of desnoods doe je het samen met iemand anders...en in geval van nood heb je in ieder geval KANS op datarecovery...(bij kapotte printplaat)
Ik heb trouwens slechte ervaringen met Maxtors....heb ik al zeker 5 stuks in 3 jaar tijd van versleten...vaak door stroomuitval ofzo.. iemand enig idee of hier wat tegen te doen valt ? Ik heb al zo'n beveiligde stekkerdoos, maar volgens mij helpt dat niks...
Waarom zit er niet gewoon een zekering op een harddisk ?!

Verwijderd

Dure schroevendraaiertjes trouwens, met zo'n ster-kop...20 piek ofzo...zonder krijg je hem echt niet losgeschroefd !

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niet dezelfde schijf elmo.
Het is een fireball lct10 ata-66/15gig.
Stampvol.
Ik heb net een writer en wilde binnekort een backup maken........
Ik vind het trouwens vreemd dat ze bj de garantie niet eerst proberen de schijf te redden. De kans dat het slecht de printplaat is is vrij groot. Het ding heeft nooit raar geluid gemaakt of gedaan, gewoon ineens dood en duidelijk aan de onderkant iets doorgebrand.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het is zeker een chip met 'philips' er op?
bekende fout bij quantum lct's. ik had er laatst ook eentje kapot.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 16:16 schreef Asielus het volgende:
Helaas niet dezelfde schijf elmo.
Het is een fireball lct10 ata-66/15gig.
Stampvol.
Ik heb net een writer en wilde binnekort een backup maken........
Ik vind het trouwens vreemd dat ze bj de garantie niet eerst proberen de schijf te redden. De kans dat het slecht de printplaat is is vrij groot. Het ding heeft nooit raar geluid gemaakt of gedaan, gewoon ineens dood en duidelijk aan de onderkant iets doorgebrand.
het is daar gewoon een doorschuif systeem.
kapote gaat naar fabriek, nieuwe naar jouw.

klaar, anders kost het teveel tijd dus geld.

maar zal bij ons is op de TD kijken wat we nog hebben liggen maar dat wordt pas maandag want ik heb nu weekend

Verwijderd

Topicstarter
Verdomd, het is inderdaad de Philips chip!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 16:27 schreef smvs het volgende:
het is zeker een chip met 'philips' er op?
bekende fout bij quantum lct's. ik had er laatst ook eentje kapot.
Betekent dit dat als ik een indentieke schijf met werkende prinplaat vind ik dan de data er nog van af kan halen?
(dus een prinplaat probleem)

Als ik m'n oor op de schijf leg trouwens hoor ik 'm nog wel spinnen.

Zeer veel dank elmo voor de moeite.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 16:41 schreef Asielus het volgende:

[..]

Betekent dit dat als ik een indentieke schijf met werkende prinplaat vind ik dan de data er nog van af kan halen?
(dus een prinplaat probleem)

Als ik m'n oor op de schijf leg trouwens hoor ik 'm nog wel spinnen.

Zeer veel dank elmo voor de moeite.
Ja, dat kan. En wat denk je dat die data-recovery services doen?
Ik hoop voor je dat je iemand vind met dezelfde schijf waarvan je het printje kunt vinden!

En natuurlijk kunnen we hier met zun allen een heel wijze les uit leren!! :P

Verwijderd

waarom vraag je niet op Vraag en aanbod of iemand zo'n schijf heeft.

en of je hem mag lenen / kopen.

Anders een oproep doen hier op tweakers.
Want ik wil wedden dat er hier meer mensen rondlopen die z'n schijf hebben.

Maar maandag of dinsdag hoor je meer van mij.
Ik weet dat we diverse 15 Gb schijven hebben ( allemaal in pc's van klanten ) van compaq apple, en fujitu Siemens dus moet lukken denk ik als er Quantums inzitten.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Op donderdag 28 juni 2001 16:10 schreef BobDylan het volgende:
Ik heb trouwens slechte ervaringen met Maxtors....heb ik al zeker 5 stuks in 3 jaar tijd van versleten...vaak door stroomuitval ofzo.. iemand enig idee of hier wat tegen te doen valt ? Ik heb al zo'n beveiligde stekkerdoos, maar volgens mij helpt dat niks...
Waarom zit er niet gewoon een zekering op een harddisk ?!
Euhmmmmmmm, wat je tegen stroom uitval kunt doen.
Regel een defecte UPS, repareer dit ding en klaar is BobDylan.
Zelf kreeg ik laatst een defecte UPS, gelukkig bleken alleen de accu's defect te zijn (stonden beetje bol :( )
Draai nu dus zeer releaxt (oid) met een Smart-UPS

And The Only One

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

En als je geld over hebt, koop dan een RAID controllertje met drie hd'tjes, dan heb je altijd je gegevens veilig (moet je hem wel goed instellen)

Verwijderd

/me zegt : ELMO22 -> +2(behulpzaam)

He Asielus, kut voor je man. Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt om je gegevens nog veilig te stellen met een nieuwe plaat.

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 14:20 schreef SAMAR het volgende:
/me zegt : ELMO22 -> +2(behulpzaam)

He Asielus, kut voor je man. Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt om je gegevens nog veilig te stellen met een nieuwe plaat.
thanks.

maar ik heb zelf ook eens z'n geintje meegemaakt voor mijn school verslagen.
dan ben je blij als het zo opgelost kan worden. gelukkig hoefde ik het jaar niet over te doen, maar wel bijna, daarna gelijk een writer gekocht voor backup's.

en pas een vriend geholpen die had een virus kun heel z'n hd niet meer lezen. daarna met tiramisu alles er bijna af gekregen wat belangrijk was voor school.

Maar die tip van Tiramisu kreeg ik van tweakers O+ dus daar was ik weer blij mee.
dus nu kan nu iemand anders helpen.

zo werkt dat bij mij.

• Grijns
  • Laatst online: 15:59
sucks indeed.
Dit is mijn reden voor de aankoop van mijn raid controller geweest.

( ata raid 2400a adaptec )

Verwijderd

Gecondoleerd >:)

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-05 10:57
Jammer :( Is altijd erg als je iets zonder je eigen fout kwijt raakt, ook trouwens al is het je eigen fout. Ik had een tijd geleden format c: gedaan. Ff gechecked of alles gebackupt was.. Favo's. Koppelingen. Mijn documenten. E-mails enz. Was ik m'n irc script vergeten dat ik had geprogrammeerd. Had er zoiets 2 weken op gedaan... Alles voor nix :( ik kom wel janken :'(

Verwijderd

heb helaas nog geen 15 b hd kunnen vinden.

wel 10, 20 en 30 GB.

zal effe nog doorzoeken.
Pagina: 1