VSFTPD server problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiddieDiamond
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 22:09
Gekopierd van 't forum waar ik het eerst vroeg:

heya haha

'k Heb recent een oude computer met een i5 650 gerevived en heb al international SSH (over TCP P22) en een minecraft server. Sraks ook Ze JSONAPI plugin!

Ik probeer voor de lol eraan nu een FTP server erop te zetten die draait in /home/server/ftpserver. Ik log erop in met play.humblemc.tk (Directe DNS)
en wil zo graag liefst met de username ftp en een wachtwoord bvb 888 inloggen. Kunnen uploaden en downloaden. Maar ik zelf blijk dat niet goed zelf te kunnen aanpassen en ik vind geen GUI voor vsftpd. De tutorial's voorgemaakte command zijn niet toepasselijk voor mij. Kan iemand me hiermee helpen? Ik verveel me dood zonder werk te doen op de Linuxbox.

Die draait Lubuntu 14.04, besides. En de cpu wordt een i5 2400 of 4570.

Daarnaast had ik ook nog gedacht aan een gedeelde map die ik kan zien over windows computers. Een beetje een nas. Maar voor FreeNAS heb ik geen apparte pc meer (toch niet hier. Die staan allemaal beneden). iemand die hier een app voor weet, naast SaMBa?

Thanks!
-Anna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:12

Blokker_1999

Full steam ahead

Waarom draai je de ftpserver vanuit je home map en niet als service? In dat laatste geval ga je tutorials en help die je tegenkomt veel sneller kunnen inzetten. De commandos die je nu zoekt zitten niet in je PATH waardoor je ze niet kunt aanroepen met alleen de commandonaam. Ook je config zit mogelijk niet op de plaats die vele tools verwachten en zal je dus steeds handmatig moeten meegeven hierdoor.

Een basis samba is niet moeilijk om op te zetten en is in weze de meest gebruikte oplossing voor netwerkshares.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
KiddieDiamond schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:22:
Maar ik zelf blijk dat niet goed zelf te kunnen aanpassen en ik vind geen GUI voor vsftpd.
<snip>
Ik verveel me dood zonder werk te doen op de Linuxbox.
Wat is je probleem dan? Je hebt nog werk genoeg met je vertrouwd te maken met de command line.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:12

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Waarom een FTP server als je al een SSH server hebt, en dus sftp kan gebruiken?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiddieDiamond
Kees schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:56:
Waarom een FTP server als je al een SSH server hebt, en dus sftp kan gebruiken?
Ik heb een SSH server met openSSH zodat ik m'n minecraft server console op afstand kan hebben. Maar ik wil ook toegang tot de files van die server op afstand. SSH is toch alleen voor een terminal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:12

Blokker_1999

Full steam ahead

Over SSH is veel meer mogelijk dan alleen maar een remote shell. Omdat een bestand ook maar tekst is, is het relatief eenvoudig om SSH in te zetten voor bestandsoverdracht en zijn er door de jaren heen verschillende protocollen ontwikkeld die dit mogelijk maken.

SFTP is er 1 van en werkt net als FTP interactief, daarnaast heb je bijvoorbeeld ook SCP dat bestanden kan kopieëren maar geen interactie met het remote bestandssysteem mogelijk maakt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:12

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
KiddieDiamond schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:24:
[...]

Ik heb een SSH server met openSSH zodat ik m'n minecraft server console op afstand kan hebben. Maar ik wil ook toegang tot de files van die server op afstand. SSH is toch alleen voor een terminal?
Nee, SSH is 'toegang tot de server'. Waaronder dus de mogelijkheid om een terminal op te starten, maar je zou het ook voor een x-session kunnen gebruiken. En in dit geval kun je het dus ook gebruiken om op afstand bij je files te kunnen komen.

En bijna elk ftp programma support sftp

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• KiddieDiamond
Hoe doe doe ik zoiets dan?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kiddie, we zijn hier geen helpdesk. In dit topic laat je erg weinig eigen inzet zien, termen die gegeven worden moeten wij uitleggen ipv dat je deze door Google haalt en nu weer vraag je of alles voorgekauwd kan worden. Dat is niet hoe wij hier werken.

Laat eens zien dat je wat doet, moeite wilt steken in een oplossing en ook iets wilt leren. Dan zijn anderen meer bereid om je te helpen.
In dit geval is het domweg proberen om met een programma zoals Filezilla of het eerder genoemde winscp te verbinden naar je machine alsof je een ssh sessie opzet toch wel het meest simpele om te doen.

Ik verwacht vanaf nu meer inzet van je.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1