Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11-2022
Hey hallo!

Ik had een klein vraagje, mijn iPhone 6s is totall loss (kapot scherm + waterschade).
Ik zat deze week te kijken om misschien een iPhone 7 te kopen voor €730.

Maar nu vertelde een vriend mij dat je ook bij Apple 'out of warranty replacement' kan aanvragen.
Je krijgt dan voor €300 een refurb iPhone krijgt.
https://support.apple.com/iphone/repair/other

Iemand ervaring met deze 'out of warrenty replacement'? Kan dit in Nederland uberhaupt?
En is het slimmer €300 een refurb te halen of €700 voor de iPhone 7?

Dank jullie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 16:47

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Valoo schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:17:

Iemand ervaring met deze 'out of warrenty replacement'? Kan dit in Nederland uberhaupt?
Vriend van mij heeft dit laatst ook gedaan, je moet dan wel afreizen naar een apple winkel. Verwacht wel dat je eerst een afspraak moet maken bij de genius bar, dus even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
Thanks! En het maakt niet uit hoe erg stuk? Want aan zal hij niet snel meer gaan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 16:47

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Valoo schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:35:
Thanks! En het maakt niet uit hoe erg stuk? Want aan zal hij niet snel meer gaan haha
Geen idee, denk dat het toestel inderdaad erg kapot moet zijn om er in aanmerking voor te komen. Als het namelijk alleen het scherm is zal hij vaak gewoon gerepareerd worden. Maar ik zou gewoon even apple bellen met deze vraag. Ik weet alleen dat de optie er is maar de criteria weet ik zo 1, 2, 3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
Top, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Valoo schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:17:
Hey hallo!

Ik had een klein vraagje, mijn iPhone 6s is totall loss (kapot scherm + waterschade).
Ik zat deze week te kijken om misschien een iPhone 7 te kopen voor €730.

Maar nu vertelde een vriend mij dat je ook bij Apple 'out of warranty replacement' kan aanvragen.
Je krijgt dan voor €300 een refurb iPhone krijgt.
https://support.apple.com/iphone/repair/other

En is het slimmer €300 een refurb te halen of €700 voor de iPhone 7?

Dank jullie wel :)
Ja dat kan in Nederland ook. Staat ook gewoon op de Apple website.

Ik heb er drie weken terug nog gebruik van gemaakt. Mijn 6s plus had al een paar keer bier gedronken maar de laatste keer water vond hij toch niet leuk.

Genius bar afspraak gemaakt. €349,- betaald en ik had een refurb. Inmiddels heb ik een 7+ welke gelukkig wel tegen deze ongelukjes kan :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lawwie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:36:
[...]

Geen idee, denk dat het toestel inderdaad erg kapot moet zijn om er in aanmerking voor te komen. Als het namelijk alleen het scherm is zal hij vaak gewoon gerepareerd worden. Maar ik zou gewoon even apple bellen met deze vraag. Ik weet alleen dat de optie er is maar de criteria weet ik zo 1, 2, 3 niet.
Ze vervangen idd liever het scherm dan een swap. Dit komt omdat het scherm voor de consument goedkoper is en waarschijnlijk meer marge bevat voor Apple.

Als je echter met Water schade komt dan gaan ze al snel richting de swap. Zeker als je zelf al aangeeft te willen betalen.

Bij mij heeft de genius de telefoon niet eens open gemaakt. Nam het van me aan en ruilde gelijk om na betaling.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:36

page404

Website says no

Het schijnt niet echt te helpen om daar te gaan eisen. Beetje huilie huilie en correct blijven doen tegen de Geniusmedewerker dan weer wel ;) Da's even een tip die ik gehoord heb. Ze beschouwen het toch een beetje als coulance/service en niet iets waarvan iedereen maar moet verwachten dat ze er recht op hebben is het idee.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:56
Ik heb een Iphone 5s die niet meer onder garantie viel. Scherm en homeknop waren stuk, zelf vervangen. Nu vertoont die toch gebreken... touchscreen werkt niet vlekkeloos.

Kom ik ook in aanmerking voor een refurb? Kan je meer informatie vinden op hun site? Zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:58
Tremio schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:57:
Ik heb een Iphone 5s die niet meer onder garantie viel. Scherm en homeknop waren stuk, zelf vervangen. Nu vertoont die toch gebreken... touchscreen werkt niet vlekkeloos.

Kom ik ook in aanmerking voor een refurb? Kan je meer informatie vinden op hun site? Zo ja, waar?
https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

Hier staan alle prijzen en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:10
Lawwie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:19:
[...]

Vriend van mij heeft dit laatst ook gedaan, je moet dan wel afreizen naar een apple winkel. Verwacht wel dat je eerst een afspraak moet maken bij de genius bar, dus even bellen.
Als je een CreditCard hebt kan het gewoon vanaf thuis dan krijg je gewoon een express replacement out of warranty, dus jij krijgt al een refurb opgestuurd en de UPS meneer neemt de defecte mee, klaar is Clara, of Steve of Valoo :)

Heb het zelf ook een keer gedaan en dat was zelfs verzekeringswerk dus was alleen eigen risico kwijt a 50 euro

[ Voor 9% gewijzigd door SpoekGTi op 27-09-2016 13:20 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
Helemaal top! Dank en een fijne dag verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:56
SpoekGTi schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:18:
[...]

Als je een CreditCard hebt kan het gewoon vanaf thuis dan krijg je gewoon een express replacement out of warranty, dus jij krijgt al een refurb opgestuurd en de UPS meneer neemt de defecte mee, klaar is Clara, of Steve of Valoo :)

Heb het zelf ook een keer gedaan en dat was zelfs verzekeringswerk dus was alleen eigen risico kwijt a 50 euro
Express Replacement is helaas niet meer beschikbaar zonder een Applecare+ pakket, kwam ik vorige week achter.
Pagina: 1