Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10 11:33
Enige tijd geleden heb ik de Ticwatch 2 smartwatch gebacked op Kickstarter. Mooi project; zie https://www.kickstarter.c...st-interactive-smartwatch

Interessante specs; en zeer interessante prijs voor een smartwatch. Eigen OS (Ticwear) wat met zowel Android als IOS kan praten, spraakgestuurd en verschillende gestures om hem te bedienen. Daarnaast is Mobvoi, een door ex-google mensen opgezet bedrijf erg aan de weg aan het timmeren met Artificial Intelligence; dus leuk om dit project te backen. De Ticwatch 1 en 2 zijn al uit in China, het kickstarterproject is om een Global-edition op de markt te zetten.

Nu ben ik benieuwd of er meer tweakers zijn die hem gebacked hebben? De snow- en charcoalversies worden eind september verstuurd. Binnenkort kunnen er dus ervaringen gedeeld worden. Lijkt me leuk om deze hier te delen.

Zelf heb ik de OAK-versie gebacked; deze worden eind oktober verzonden. Daarna zal ik mijn ervaringen hier delen.

groet,
Ron

[ Voor 0% gewijzigd door thunder68 op 27-09-2016 19:22 . Reden: Toelichting ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Even snel gekeken, ziet er op zich best leuk uit. Vooral die 'scrolstrip' aan de zijkant is handig bedacht.

Wel ben ik wat huiverig voor weer een nieuw smartdevice OS. Dit valt of staat met een community en thirdparty apps enzo..

Ik ga dit wel volgen.

• thunder68
Tja, er moet inderdaad een community ontstaan. maar met 10.000 backers moet dat wel los komen. Daarnaast is Ticwatch al bijna 2 jaar in CHina op de markt. Ook is de producent niet zomaar een kleine ontwikkelaar. Google maar eens naar Mobvoi. Ik heb er wel vertrouwen in dat het OS zich nog veel verder gaat ontwikkelen.

Moet zelf nog een ruim maandje wachten voordat ik hem ontvang. maar hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:11

Snippertje

Light up your life

Heb zelf ook gebacked met 5 mensen, heb zelf de onyx variant gekozen. Hoop hem begin oktober ergens binnen te krijgen. Ben erg benieuwd en een zeer goede prijs (125 euro) betaald. Zal mijn ervaringen hier tzt wel posten :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• thunder68
Gelukkig nog en tweaker! De eerste ervaringen komen al binnen op de facebookgroep; ben erg benieuwd! Nog paar weken wachten, verwacht dat hij pas eind oktober op z'n vroegst op de mat valt. Het leuke is dat er dan veel ervaringen mee zullen zijn; dus hopelijk ook weer updates/aanpassingen in de software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:11
Hier ook een backer van de Onyx. Samen met iemand 2 stuks gebacked. Super early bird welke eerst in september geleverd zou worden. Is nu helaas oktober voor de Onyx versies.

Ben benieuwd hoeveel we aan onze vrienden van de belastingdienst moeten aftikken. Volgens mijn calculatie ongeveer €40 inclusief fee van DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
bedankt voor het uitzoeken Ugur58! Was er al bang voor..

We gaan het zien, op dit moment zijn er al aardig wat mensen die de charcoal of white ontvangen als ik de facebookpagina zie. Hopelijk volgen wij snel, zal wel eind oktober worden denk ik.

*knip*. Het doen van de groeten is niet nodig bij elke post, zie ook de FAQ.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 06-10-2016 10:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:26
Hier nog een backer en mijn watch is al in Nederland, verwacht hem vandaag of morgen binnen te hebben, mits ik thuis ben als de bezorger komt:P

nou ik heb hem binnen:) Had gisteren de bezorger gemist helaas.

1e indruk is zeer positief en het horloge is dunner dan verwacht.

[ Voor 32% gewijzigd door Ruudox op 05-10-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
Hey Ruudox, das mooi! Kun je eens laten weten welke smartphone je hebt?
Als je wat ervaringen hebt mbt het gebruik, watchfaces, gps, en wat je nog maar meer wilt delen dan horen we het graag.
(moet toch nog een beetje de tijd vullen totdat ik hem krijg, zal wel eind oktober/begin november worden voor mijn oak)

bedankt alvast,
*knip*. Het doen van de groeten is niet nodig bij elke post, zie ook de FAQ.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 06-10-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:26
sorry voor de late reactie, maar het horloge bevalt mij uitstekend.

Ik heb zelf een iphone, maar heb wel meer het gevoel dat hij voor een android is gemaakt.
Want voor android heb je meerdere apps om watchfaces toe te voegen en betere ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
Ruudox, ik ben heel erg benieuwd hoeveel je hebt moeten betalen aan DHL voor tax/duty/handlingfee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder68
Ook ik ben benieuwd!

Op de KS-pagina is overigens in update 18 te lezen dat bij de verzending duidelijker aangegeven wordt wat de product- en verzendkosten zijn. Dit was eerder een totaalbedrag waardoor DHL extra handling- en verzendkosten in rekening bracht bij de ontvangers. Dus dat zou nu beter moeten gaan in de komende batches.

Wat ik tot nu toe zie van Mobvoi is dat ze echt veel doen voor hun backers; dat zie je wel eens anders bij Kickstarter-projecten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

Heb ook de Oak versie gebacked en hij is al in verwerking bij DHL in Hong Kong, de gok is dat hij aankomende woensdag bezorgd wordt. Lijkt me een hele mooie smartwatch, ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die de Charcoal en Snow versie hadden gebacked (die zouden hem al moeten hebben immers). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
Louw Post schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:24:
Heb ook de Oak versie gebacked en hij is al in verwerking bij DHL in Hong Kong, de gok is dat hij aankomende woensdag bezorgd wordt. Lijkt me een hele mooie smartwatch, ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die de Charcoal en Snow versie hadden gebacked (die zouden hem al moeten hebben immers). :)
Leuk, nog een tweaker met een Ticwatch! Wil je laten weten wat straks je eerste ervaringen zijn? Ben benieuwd of je een Iphone- of android-toestel hebt ook.

Ik zit in de 2e verzendbatch. Kan dus nog wel een weekje duren voordat ik hem ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

thunder68 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:09:
[...]

Leuk, nog een tweaker met een Ticwatch! Wil je laten weten wat straks je eerste ervaringen zijn? Ben benieuwd of je een Iphone- of android-toestel hebt ook.

Ik zit in de 2e verzendbatch. Kan dus nog wel een weekje duren voordat ik hem ontvang.
Yes, zal ik doen. Heb een Android telefoon (OP3), maar gok dat je benieuwd bent naar de werking met een iPhone? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
Louw Post schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:53:
[...]

Heb een Android telefoon (OP3), maar gok dat je benieuwd bent naar de werking met een iPhone? :P
Klopt! Al heb ik er ondertussen door alle berichten op de facebookgroep al wel een redelijk beeld van. Ik weet dat het beperkter is dan Android; maar daar het mijn eerste smartwatch is ben ik blij met alles wat het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
Vandaag zonder aankondiging of tracking email de Onyx ontvangen. €49 afgetikt aan DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
Mijn Oak is binnen; zelfde bedrag moeten ophoesten zoals verwacht. Import-en btw kosten... Pairen met iPhone ging super eenvoudig, geen problemen tot nu toe. Geweldige build-quality, prachtig scherm, gestures werken perfect. Tickelstrip reageert ook prima. Tot nu toe erg blij met de Tiwatch! Nu maar hopen dat Tic-OS zich verder gast ontwikkelen en er meer apps beschikbaar komen.
-verder vond ik dit een perfecte Kickstarter-campagne. Vooral de goede communicatie en continue inzet van Mobvoi om zaken te verbeteren heb ik nog niet eerder zo ervaren in een KS-project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Heb hem ook al een week binnen ondertussen en ben er erg blij mee, erg mooi smartwatch. Werkt verder ook prima qua notificaties, de simpele standaard apps die erop staan en het weer is een leuke feature. Helaas heb ik 60€ moeten betalen aan DHL.

Het bellen via de horloge is ook wel grappig, maar niet iets wat ik serieus zal gaan gebruiken. Ben ook positief over de batterijduur van de horloge. De ticwatch kan toch makkelijk 1,5 dag mee, maar dan gebruik ik hem ook niet echt actief (meer als gewone horloge, het weer soms en af en toe de notificaties even checken).

Wel ben ik benieuwd of er al een makkelijke manier is om andere watchfaces te installeren? Heb wel die ticstore (die Chinees is), maar daar staat niet veel in. Ook heb ik wel wat video guides gezien om Watchmaker werkend te krijgen, maar dat is toch wat omslachtig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
@Cerenas: de store kun je aanpassen naar Engels door de taal van je telefoon in het engels te zetten geloof ik. (Ga er vanuit dat je android gebruikt). ergens in het forum http://forum.ticwear.com/i is daar wel wat over te vinden; ook andere info vind je daar.

Watchmaker kan ik sowieso niet installeren daar ik Iphone heb... Op het forum is er wel een workaround genoemd (via macbook) en die zal ik eens bekijken binnenkort.

De batterijduur valt mij erg mee; met normaal gebruik (gelijk aan wat jij omschrijft) kan ik er bijna 2 dagen mee doen.

Groet,
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele weken ook de Ticwatch 2 ontvangen. In 't begin deed hij het prima maar sinds 2 weken is hij defect. Eerst vertoonde het scherm kuren, nadien werkte het helemaal niets meer.
Ik heb geprobeerd via de garantie-site een herstelling of vervanging op te starten maar aanloggen lukte niet. Mails naar het contact-adres blijven onbeantwoord.
Conclussie: tamelijk leuke horloge, service-niveau=0

• thunder68
Heckeff: vervelend om te horen dat hij stuk is. Op de Facebookpagina zie ik dat er juist vrij snel gereageerd word door mobvoi op vragen en problemen, Je zou daar eens een bericht kunnen plaatsen en Sixuan Gong of Jerry Lee in taggen. Het mailadres waar je berichten heen hebt gestuurd, was dat support@mobvoi.com?

Hopelijk heb je hier wat aan; wat ik zie van support is dat ze erg bereid zijn om problemen op te lossen; ze gaan je vast snel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 14:57
Ik heb sinds maandag de Onyx binnen. Batterijduur valt me heel erg mee, ik laad m savonds op en zet m snachts in power save mode.
Overigens kun je de administratiekosten van DHL terug krijgen: https://www.kickstarter.c...-smartwatch/posts/1702006

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Heb ook de Onyx binnen. Leuk ding en heeft volgens mij heel veel potentie! Batterij durf ik nog niets over te zeggen en het bandje moet ik nog even op maat maken.

Maar eerste indruk is wow, het scherm is echt heel erg mooi. De voice werkt niet heel goed met Nederlandse namen en hij synct op de een of andere manier de fonetische namen niet (zou dit wel moeten?).

Ga hem van de week eens proberen met hardlopen, ben benieuwd hoe de GPS werkt (lees daar gemixte dingen over). Nu nog even bluetooth hoofdtelefoon voor bij het rennen (iemand een aanrader toevallig hier?).

Overigens las ik ook her en der dat je Android wear kan sideloaden, iemand dat hier al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
*knip
geen V&A spam in topics

[ Voor 83% gewijzigd door Prulleman op 07-12-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de ondersteuning van Nederlands bij het dicteren van berichten ed? Of lust hij überhaupt geen Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
Voorlopig is de spraakherkenning alleen in het Engels. Ze zijn wel bezig om dat uit te breiden naar andere talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frere
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 16:43
Snippertje schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:26:
Heb ook de Onyx binnen. Leuk ding en heeft volgens mij heel veel potentie! Batterij durf ik nog niets over te zeggen en het bandje moet ik nog even op maat maken.

Maar eerste indruk is wow, het scherm is echt heel erg mooi. De voice werkt niet heel goed met Nederlandse namen en hij synct op de een of andere manier de fonetische namen niet (zou dit wel moeten?).

Ga hem van de week eens proberen met hardlopen, ben benieuwd hoe de GPS werkt (lees daar gemixte dingen over). Nu nog even bluetooth hoofdtelefoon voor bij het rennen (iemand een aanrader toevallig hier?).

Overigens las ik ook her en der dat je Android wear kan sideloaden, iemand dat hier al geprobeerd?
Heb je al antwoorden gevonden op deze vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

frere schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:17:
[...]

Heb je al antwoorden gevonden op deze vragen?
Deels. Volgens mij is Android Wear niet (meer) mogelijk.

Batterij gaat hooguit een dag mee, meer niet. En het ligt ook nog eens aan de watch face.

GPS fix is een beetje dom gedaan. Je moet wachten op een fix en als die er niet snel genoeg is gaat hij terug naar de watch face. Als je eenmaal een fix hebt doet de GPS het niet helemaal goed en als je een tweede run doet erachteraan, dan gaat hij verder met vorige data. Allemaal beetje slordig. Daarnaast is het mij nog niet gelukt om te syncen naar Strava, wat de fitness functie voor mij nutteloos maakt.

Maar deze issues zijn als het goed is wel bekend bij ze, dus ik hoop dat ze het fixen.

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik twijfel over een pre order voor deze watch.
zover ik het lees staat het software nog een beetje in kinderschoenen.
Want eigenlijk zoek ik een watch die AW2.0 gaat ondersteunen. Maar de prijs van de Ticwatch en het touch gedeelte spreekt mij enorm aan.

• thunder68
Ticwatch 2 Global Edition ondersteunt geen AW2 en vooralsnog lijken ze dat niet van plan; staat niet op de roadmap volgens mij. Zelf heb ik hem nu een maand en ben er erg blij mee; ondanks dat de IOS functionaliteit minder is. Vooral geen reply-mogelijkheden op berichten, en geen appstore voor IOS(komt wel Q1 2017).

Ik zou vanuit mijn huidige ervaringen zeggen DOEN! Ze zijn erg bezig met verder ontwikkelen van de software en functionaliteiten; stevig gefund dus niet zo maar out-of-business. En de basis van Mobvoi is Artifical intelligence dus dat belooft nog wel wat voor de ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 16:49
Laatste post van december, zelf hoop ik de watch van de week binnen te krijgen. :)
Nog leuke updates of must haves gekomen in de tussentijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 16:49
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn health te syncen met Strava. Geen idee hoe het moet en kan het nergens vinden. Zelf gebruik ik de ticwatch met een iPhone, weet iemand hoe ik dit kan doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

jeroentjuhboer schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:41:
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn health te syncen met Strava. Geen idee hoe het moet en kan het nergens vinden. Zelf gebruik ik de ticwatch met een iPhone, weet iemand hoe ik dit kan doen? :)
Het werkt niet. De fitness tracker is overigens ook bijzonder slechte software. Ik heb het al een aantal keren aangekaart bij ze. Ze geven aan binnen een paar maanden met een nieuwe applicatie te komen. Tot dan is het helaas onbruikbaar i.c.m. Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles2635
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-12-2023
Hey,
Iemand een idee hoelang de levertijd bedraagt ?
Heb namelijk ook wel interesse :-)

Heb zelf een Nexus 5X in beta versie van Android 7 -> ervaring met smartwatch en gsm compatibiliteit zeer welkom ;-)

[ Voor 39% gewijzigd door Gilles2635 op 28-02-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-10 17:54
is er nog geen topic over de laatste ticwatch S/E?
https://www.kickstarter.c...ruly-optimized-smartwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb de watch wel gesteund op Kickstarter (nr. 9953) maar verwacht eigenlijk dat de animo te klein is om een topic te maken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
Donstil schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:25:
[...]

Ik heb de watch wel gesteund op Kickstarter (nr. 9953) maar verwacht eigenlijk dat de animo te klein is om een topic te maken.
Er zijn nu al meer backers dan voor de ticwatch 2. Ik ben zelf er benieuwd naar het product.
Ik weet niet welk nummer ik ben, was er redelijk snel bij (2200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Blekkienl schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:45:
[...]

Er zijn nu al meer backers dan voor de ticwatch 2. Ik ben zelf er benieuwd naar het product.
Ik weet niet welk nummer ik ben, was er redelijk snel bij (2200)
Ooh dat is lekker vlot ja. Heb je de E of de S genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
Donstil schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:53:
[...]

Ooh dat is lekker vlot ja. Heb je de E of de S genomen?
De duurdere, dus de S versie. Ben alleen nog niet uit welke kleur ik ga kiezen.

Wit of zwart. Ik neig naar zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Blekkienl schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:54:
[...]

De duurdere, dus de S versie. Ben alleen nog niet uit welke kleur ik ga kiezen.

Wit of zwart. Ik neig naar zwart
Ik juist de E omdat de band daar vanaf kan.
De gele of witte E vind ik wat goedkoop ogen dus ga maar weer voor een zwart horloge (Heb er ook nog een Samsung S3 bij)

Verwijderd

Hey, is het een goede deal voor 199$ op geekbuying?

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08
Ik ben geswitched van een S naar E. Vanwege de prijs, en vanwege de verwisselbare band.
Hopelijk komen ze nog met een goede oplossing om VAT/Customs charges te voorkomen.

Home Assistant configuratie

Pagina: 1