Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik heb 5 Raspberry Pi's in de meterkast hangen, voor van alles en nogwat. Netjes achter een UPS, uiteraard. Nu is er (weer) een power adapter die niet stabiel is en dus vervangen moet worden.

Nu ben ik op zoek naar een gecombineerde oplossing, want het is een zootje qua voedingen voor de Pi's. Ik heb inmiddels iets gevonden, maar ik ben geen electrotechnicus en zou graag van iemand die er verstand van heeft willen weten of ik...

A) http://www.anidees.com/usbcharger/ai-charger-6-plus of
B) http://www.anidees.com/usbcharger/6-port-smart-ic

...moet aanschaffen. Ik zie dat nummer B terug te vinden op modmypi.com, en sossolutions verkoopt hem ook. Die zal dus wel werken.

Model A) lijk techter iets nieuwer en krachtiger te zijn, dus daar gaat eigenlijk mijn voorkeur naar uit. Ik kan alleen niet goed beoordelen wat het verschil tussen die 2 is.

Wie kan me vertellen wat de beste keuze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Welk type raspberrypi(1,2 of 3 of zero) en hangt er nog randappartuur aan die via de pi gevoed word?

Dit maakt nogal uit voor de Amp .. maar ik zou iedere Pi voorzien van aparte voeding ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ik heb keer 3 type 1 en 2 keer type 2. Hangt verder niets aan de Pi's dat gevoed moet worden.

[ Voor 41% gewijzigd door garp op 27-09-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Update: de suport afdeling van Anidees geeft aan dat ze A) adviseren. Ze kosten hetzelfde, dus die heb ik besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik denk dat je topic beter elders past, ik verplaats het dus even naar het Elektronika forum.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24

ThaHandy

Discovery Channel

De 1e link is een heeft de mogelijk om de "quick charge2.0/3.0" apparaten te laden (blauw/groene poort, maar kan ook standaard usb apparaten voeden/laden) Oa. de nieuwste mobieltjes ondersteunen dit waardoor er met 5/9/12V geladen kan worden met bijna dezelfde ampére = sneller laden.

Waar jij genoeg aan hebt is een lader zonder deze functie zoals de 2e link 2.4A/poort met een totaal van 50Watt.

De pi3 gebruikt met load ~0.7A, dus alles wat er boven zit is goed.

[ Voor 10% gewijzigd door ThaHandy op 28-09-2016 14:58 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Best prijzig die Anidees dingen. Ik had gewoon 2 koppla's bij de Ikea gehaald denk ik.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kan je niet beter gewoon een 15A 5V power supply kopen en de PI's daar allemaal direct op aansluiten?

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Eens met de ikea optie eigenlijk. Redelijk goedkoop en gewoon makkelijk. Zijn goede kwaliteit voedingen (is getest, maar ik weet niet zeker of dat deze versie was) voor weinig. Geen geklooi met kabels maken en dergelijke.

Ik hou van zelf dingen maken, maar in dit geval zou ik niet de moeite nemen zo'n half open voeding tegen de muur te schroeven en te gaan klooien met zelfgebakken kabels. Gewoon 2 adapters en 5 standaard usb kabeltjes
Pagina: 1