Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Update melding tijdens Splash Screen in 2012R2 RDSH

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 10:55
Hi All,

Ik denk waarschijnlijk helemaal in de verkeerde richting... Maar ik kom er niet uit :)
Wellicht dat jullie voor mij de (simpele) oplossing hebben.

Situatie: We beschikken hier over meerdere Terminal Server farms.
Nu krijgen de gebruikers sinds de migratie naar 2012R2 meldingen als er updates beschikbaar zijn in het splash screen.

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/tnmc79d2x/2012r2splash.png

Heb uiteraard een poging gedaan met de volgende Computer GPO's;

Computer Policies/Administrative Templates/Windows Components/Windows Update/Allow non-administrators to receive update notifications (Disabled)

Computer Policies/Administrative Templates/Windows Components/Windows Update/Turn on Software Notifications (Disabled)

Computer Policies/Administrative Templates/Windows Components/Windows Update/Do not display 'Install Updates and Shut Down Windows ' (Enabled)

En de volgende User GPO's;
User Configuration/Policies/Administrative Templates/Windows Components/Windows Update/Do not display 'Install Updates and Shut Down' option in Shut Down Windows dialog box (Enabled)

User Configuration/Policies/Administrative Templates/Windows Components/Windows Update/Remove access to use all Windows Update features (Enabled)

Zelfs het disablen van de Windows Update Service (wuauserv) houdt deze melding niet tegen (ook niet na een reboot).

Nogmaals, ik denk vast te moeilijk, en er is hier vast iemand die dit probleem al eerder gezien heeft.
Uiteraard al gegoogled, maar kom hier niet veel verder mee...

@Edit; ik ben een faalhaas. Kan je modje dit topic moven naar "Serversoftware en Windows Servers"?

[ Voor 3% gewijzigd door St4ck3r op 27-09-2016 11:43 . Reden: In het verkeerde topic aangemaakt.... ]

Try not to become a man of success but a man of value.

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

St4ck3r schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:26:
@Edit; ik ben een faalhaas. Kan je modje dit topic moven naar "Serversoftware en Windows Servers"?
And done.... :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gebruik je loopback processing?

• St4ck3r
Thanks!
Yes, Staat aan.

[ Voor 32% gewijzigd door St4ck3r op 27-09-2016 16:46 ]

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:10
edit: lezen is niet mijn sterkste vak.

maar goed toch de vraag. gpupdate /force uitloggen en inloggen en via gpresults gekeken of het wel goed doorgevoerd is?

en eventueel kan je de instellingen van automatisch zoeken uitzetten en dan handmatig zoeken op een vast tijdstip voordat de servers gereboot worden...

[ Voor 182% gewijzigd door furian88 op 28-09-2016 09:05 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• St4ck3r
furian88 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:00:
maar goed toch de vraag. gpupdate /force uitloggen en inloggen en via gpresults gekeken of het wel goed doorgevoerd is?

en eventueel kan je de instellingen van automatisch zoeken uitzetten en dan handmatig zoeken op een vast tijdstip voordat de servers gereboot worden...
Alle policies worden idd netjes geapplied. gpupdate is al gedaan.. Daarna een (scheduled) reboot gedaan.
De enige optie die lijkt te werken, is updates installeren, daarna service disablen. Dan blijft de melding weg..
Is niet heel wenselijk icm automatische updates (WSUS) gescheduled...

Pagina: 1