Luchtkoeler voor i7-6700 4,5 GHZ

Pagina: 1
Acties:

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Luchtkoeler CPU , voor een i7 6700k, ik wil de processor tot 4,5 ghz overclocken en zoek een koeler die dit goed kan koelen

Wat is je budget?
hangt af van de koeler, maar onder de € 75 moet wel gaan lukken denk ik

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk.
Echter wil ik het systeem wel zo stil als mogelijk houden.
ook wil ik de eerste PCIe slot vrij houden
en wil ik ook alle ram slots vrij houden

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De processor die koel gehouden moet worden is een i7-6700k op 4,5 ghz
MOBO is een Asus maximus VIII Gene Z170
Kast is een Corsair 460X

Graag heb ik ook een koeler die enigszins er mooi uit ziet. Ik weet dat noctua kwaliteit heeft maar de poep bruin kleur is wel een afknapper, echter de ventilator kan ook vervangen worden :9

zelf heb ik ook 2 koelers gevonden die mij geschikt leken:
http://tweakers.net/price...e-quiet!-dark-rock-3.html
echter hiermee heb je probleem met RAM, eerste slot kan je niet gebruiken
(als deze koeler dit probleem niet had, dan had ik deze gekozen zonder 1 sec te twijfelen)

http://tweakers.net/price.../enermax-ets-t50-axe.html
Is erg weinig over bekend

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik draai op mijn 6600K een bequiet! Dark Rock TF, met 1 fan ipv de meegeleverde 2, en draait prima stil met OC, zonder dingen te blokkeren. Met 1 fan is ie rated tot 150 W, uit m'n hoofd, met twee fans tot 225 W. Als je meer dan 150 W/225 W door een moderne i5/i7 pompt is koeling denk ik niet meer je enige probleem :P

Hij is prijzig, maar ik vind het erg de moeite waard. Ik heb de tweede fan gewoon als (zeer stille) case fan geïnstalleerd (wat me 18,- scheelde aan aankoop extra fan), hij koelt je VRM's enzo mooi mee en hij is fraai zwart uitgevoerd, wat zonder de bovenste ventilator helemaal erg goed tot z'n recht komt. Met 1 fan en een 4,4 ghz OC op m'n 6600K komt ie in Prima95 Blend test eigenlijk niet boven de 65 graden uit, waarbij fan iets van 60%-65% draait (in een Corsair Carbide Clear 400C, 3 case fans).

• ronald92
  • Niet online
Twam schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:51:
Ik draai op mijn 6600K een bequiet! Dark Rock TF, met 1 fan ipv de meegeleverde 2, en draait prima stil met OC, zonder dingen te blokkeren. Met 1 fan is ie rated tot 150 W, uit m'n hoofd, met twee fans tot 225 W. Als je meer dan 150 W/225 W door een moderne i5/i7 pompt is koeling denk ik niet meer je enige probleem :P

Hij is prijzig, maar ik vind het erg de moeite waard. Ik heb de tweede fan gewoon als (zeer stille) case fan geïnstalleerd (wat me 18,- scheelde aan aankoop extra fan), hij koelt je VRM's enzo mooi mee en hij is fraai zwart uitgevoerd, wat zonder de bovenste ventilator helemaal erg goed tot z'n recht komt. Met 1 fan en een 4,4 ghz OC op m'n 6600K komt ie in Prima95 Blend test eigenlijk niet boven de 65 graden uit, waarbij fan iets van 60%-65% draait (in een Corsair Carbide Clear 400C, 3 case fans).
Heeft die koeler geen overlap met PCIe en Ram modules?

• Twam
ronald92 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:07:
[...]

Heeft die koeler geen overlap met PCIe en Ram modules?
Op mijn moederbord, de MSI Z170 Carbon, heb ik in ieder geval geen problemen gehad. Ik heb er Corsair Vengeance LPX RAM inzitten, wat volgens mij gewoon naast m'n CPU-koeler zit, niet eronder. M'n Fury heeft in ieder geval totaal geen problemen.

Ik kan eventueel vanavond wel wat foto's posten, zodat het misschien wat makkelijker in te schatten is.

• ronald92
  • Niet online
Twam schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:15:
[...]

Op mijn moederbord, de MSI Z170 Carbon, heb ik in ieder geval geen problemen gehad. Ik heb er Corsair Vengeance LPX RAM inzitten, wat volgens mij gewoon naast m'n CPU-koeler zit, niet eronder. M'n Fury heeft in ieder geval totaal geen problemen.

Ik kan eventueel vanavond wel wat foto's posten, zodat het misschien wat makkelijker in te schatten is.
als je dat wil doen, wordt erg gewaardeerd _/-\o_

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-02 21:26

Thomg

Aww yiss

Tsja, vrijwel alle high-end koelers doen wel wat je wilt.
Vaak in de reviews zie je toch dat de
pricewatch: Noctua NH-U14S
het errug goed doet. Ook soms beter dan iets dan een NH-D15, hoe onverwachts dit ook is.

Als die fan echt een te grote doorn in het oog is, noctua heeft ook industriële fans.
Kijk is naar hen PPC lijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Thomg op 27-09-2016 17:53 . Reden: overhaaste conclusies ]

Verwijderd

Het zal er om hangen of deze past, meestal is er wel wat speling in de opgave van de de fabrikant van de behuizing, een pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power koelt beter en is stiller dan menig Noctua http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=269339, http://www.tweaktown.com/...-cooler-review/index.html

• Twam
ronald92 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:52:
[...]

als je dat wil doen, wordt erg gewaardeerd _/-\o_
Komt ie. De thumbnails voor foto's in portret-stand zijn 90 graden gedraaid, maar full-size kloppen ze wel :)

Eerst foto van vooraanzicht, met duidelijk zicht op de PCIe-sloten:
front view

Ik heb m'n GPU momenteel in m'n tweede x16 (op x8, ik weet het), vooral vanwege uiterlijk. Hij heeft ook in de bovenste gezeten, ook geen enkel probleem. Ik kon met benchmarks en games geen noemenswaardig prestatieverschil merken tussen de twee slots, zowel op FPS als op warmte, dus dan werd uiterlijk toch nog een doorslaggevend argument voor de onderste :)

Dan eentje met de speling tussen RAM en koeler. Hij valt toch wel over RAM heen, maar ik heb dus met mijn Vengeance LPX nog volle 2 centimeter speling (even opgemeten). Dus goede kans dat ander RAM ook past, maar even kwestie van hoogte meten. Andere optie is de ventilator niet onder monteren, zoals ik heb, maar boven, dat ie er bovenop ligt, dan heb je sowieso geen last bij RAM (maar dan zit dus wel je fan in het zicht).

Speling RAM

En nog een overzichtsplaatje, voor de volledigheid:

overzicht

Ik heb de koelribben dus horizontaal zitten, zodat de airflow van voor naar achter er ook doorheen loopt, terwijl CPU fan lucht door beide koelblokken trekt en op het mobo blaast. Bovenin is wel een fan te zien, maar die draait nooit (meegeleverde 140mm Corsair case fan, klein rateltje). Achterin zit meegeleverde 120mm Corsair case fan, voorin zitten 2 bequiet! fans (1 140mm case fan en de tweede 135mm fan die met de CPU-koeler werd meegeleverd). Draait volledig stil tenzij ik echt ga gamen, dan is de GPU beetje hoorbaar. Zelfs met iets als Total War: Attila, toch een CPU-belastend spel, is GPU enige dat hoorbaar koelt.

• ronald92
  • Niet online
Thomg schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:49:
Tsja, vrijwel alle high-end koelers doen wel wat je wilt.
Vaak in de reviews zie je toch dat de
pricewatch: Noctua NH-U14S
het errug goed doet. Ook soms beter dan iets dan een NH-D15, hoe onverwachts dit ook is.

Als die fan echt een te grote doorn in het oog is, noctua heeft ook industriële fans.
Kijk is naar hen PPC lijn.
Kan daar wel een industriële fans van noctua op? zitten die gaten voor ventilator dan niet op verkeerde plek?

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:06:
Het zal er om hangen of deze past, meestal is er wel wat speling in de opgave van de de fabrikant van de behuizing, een pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power koelt beter en is stiller dan menig Noctua http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=269339, http://www.tweaktown.com/...-cooler-review/index.html
ik heb wel positieve reviews gelezen over deze koeler, echter is deze wel zo danig groot dat ik niet de gok wil wagen of deze wel gaat passen.
Toch bedankt voor de tip ;)

Twam schreef op woensdag 28 september 2016 @ 02:00:
[...]

Komt ie. De thumbnails voor foto's in portret-stand zijn 90 graden gedraaid, maar full-size kloppen ze wel :)

Eerst foto van vooraanzicht, met duidelijk zicht op de PCIe-sloten:
[afbeelding]

Ik heb m'n GPU momenteel in m'n tweede x16 (op x8, ik weet het), vooral vanwege uiterlijk. Hij heeft ook in de bovenste gezeten, ook geen enkel probleem. Ik kon met benchmarks en games geen noemenswaardig prestatieverschil merken tussen de twee slots, zowel op FPS als op warmte, dus dan werd uiterlijk toch nog een doorslaggevend argument voor de onderste :)

Dan eentje met de speling tussen RAM en koeler. Hij valt toch wel over RAM heen, maar ik heb dus met mijn Vengeance LPX nog volle 2 centimeter speling (even opgemeten). Dus goede kans dat ander RAM ook past, maar even kwestie van hoogte meten. Andere optie is de ventilator niet onder monteren, zoals ik heb, maar boven, dat ie er bovenop ligt, dan heb je sowieso geen last bij RAM (maar dan zit dus wel je fan in het zicht).

[afbeelding]

En nog een overzichtsplaatje, voor de volledigheid:

[afbeelding]

Ik heb de koelribben dus horizontaal zitten, zodat de airflow van voor naar achter er ook doorheen loopt, terwijl CPU fan lucht door beide koelblokken trekt en op het mobo blaast. Bovenin is wel een fan te zien, maar die draait nooit (meegeleverde 140mm Corsair case fan, klein rateltje). Achterin zit meegeleverde 120mm Corsair case fan, voorin zitten 2 bequiet! fans (1 140mm case fan en de tweede 135mm fan die met de CPU-koeler werd meegeleverd). Draait volledig stil tenzij ik echt ga gamen, dan is de GPU beetje hoorbaar. Zelfs met iets als Total War: Attila, toch een CPU-belastend spel, is GPU enige dat hoorbaar koelt.
ik zet em op me ''short list'' Weet alleen nog niet wat voor ram ik precies ga gebruiken en/of dit dan problemen zal geven. maar in ieder geval gedankt voor de foto's d:)b
Pagina: 1