Toon posts:

Monitor speaker behringer 3030A gebruiken voor feest?

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik kan voor een mooie prijs de behringer Truth 3030A set kopen.

Nou heb ik 0 verstand van speakers. Er staat bij dat het monitor speakers zijn, wat houdt dat precies in? En merk ik dat als ik gewoon muziek over de speakers laat horen?
Het is een actieve speaker, maar kan ik makkelijk rechtstreeks mijn laptop erop aansluiten en gaan? Zonder mengpaneel enzovoort.
Ik heb een schuur waar ik muziek in wilt hebben, op drukke feestjes max. 70 man.

Alvast bedankt van deze leek

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33
70 man ? Dan kan je serieus vergeten met deze speakers. Dit zijn monitor speakers, welke bedoeld zijn om op jezelf te richten tijdens het draaien zodat je hoort wat je doet.

Voor 70 man, en in een schuur kom je in een ander caliber terecht als je nog enigsinds volume wilt.

Een aktief PA setje met 15"laagdrivers is al zeker echt het minimum daarvoor, en zelfs dat houd niet over. Je kan beter investeren in een sub/top setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 10:58
Wat is de bedoeling?
- voor een beetje achtergrond muziek kan het prima, rond de speakers kan het vrij hard, maar verder de ruimte is, zal het snel vervormen en het volume afnemen.

Wil je echt een disco achtig feestje, toch iets van actieve PA speakers kopen/huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
Eensch, voor een typisch schuur feestje wel wat karig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb ze zelf al jaren en ik kan zeggen, dat ze never nooit op max volume staan, want dat trek je niet (te hard).
Dus voor een klein feest in een niet al te grote ruimte lijken me ze prima. Over de bass durf ik het niet te zeggen, ze zijn in te stellen voor verschillende ruimtes, maar ik gebruik ze alleen op een kamer. Daar is het prima!

Ik denk niet dat 70 man er boven uit kan komen bij een goede opstelling, maar het zal een uitdaging worden. Als het belangrijk is dat muziek altijd te horen is, dan zou ik misschien iets anders overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks allemaal,

Heb een actieve PA set gevonden, ik vroeg alleen iets over de aansluiting.
Kreeg dit als antwoord

Je kunt bv met een mini jack in je smartphone/pc naar jack in de box. Wil je beide boxen aansluiten en in stereo afspelen, dan moet er iets tussen.

Wat moet er dan tussen? Ik kan dus nooit makkelijk rechtstreeks op mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Je zou gebruik kunnen maken van een splitter kabel, van 3,5 mm naar 2x jack. Over welk merk en model gaat het eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Zelf gebouwde zegt de verkoper

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Lekker vaag .... stel je vragen gewoon aan de verkoper. maar of het wat soeps is, geen idee

Iperf

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Ik zou daar geen genoegen mee nemen. Is er verder geen informatie beschikbaar? Zo nee, zou ik deze vermijden en voor iets anders gaan.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat monitor speakers zijn had je met één simpele Google zoekopdracht kunnen beantwoorden. En als je specifieke vragen hebt over een te kopen product, wat let je om het even aan de verkoper te vragen.

Dit topic schiet van links naar rechts en eigen inzet is compleet afwezig. Ik raad je aan om voor toekomstige topics eerst Het algemeen beleid #topicplaatsen even te lezen. Dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.