Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi kenners,

Hellup! Ben ik nog op tijd om de WhatsApp - Facebook koppeling zover dat kan uit te zetten? Ik probeerde het al maar zeer waarschijnlijk heb ik de voorwaarden al eerder geaccepteerd en in het Account scherm krijg ik niet de optie die ik aan kan vinken om gegevensdeling uit te zetten. Ik heb WhatsApp eergisteren geüpdatet dus daar kan het ook niet aan liggen.

Bedankt alvast voor de reacties!

Groetjes

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-09-2016 09:59)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ak0nnmgn schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:32:
Volgens mij was die optie sinds enkele dagen al weg, of je hem nou wel of niet geaccepteerd had. Soort van laatste kans.
Klopt, je had tot eergisteren de tijd.
http://nos.nl/artikel/213...atsapp-uit-te-zetten.html

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 27-09-2016 09:36 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Als je de functie niet uit kan zetten, heb je dat waarschijnlijk al eerder gedaan, dan verdwijnt de slider waarmee je het kunt doen.
Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:28:
Hellup! Ben ik nog op tijd om de WhatsApp - Facebook koppeling zover dat kan uit te zetten? Ik probeerde het al maar zeer waarschijnlijk heb ik de voorwaarden al eerder geaccepteerd en in het Account scherm krijg ik niet de optie die ik aan kan vinken om gegevensdeling uit te zetten. Ik heb WhatsApp eergisteren geüpdatet dus daar kan het ook niet aan liggen.

Bedankt alvast voor de reacties!
Welkom op tweakers.

Op tweakers is het de bedoeling om eerst zelf onderzoek te doen voordat je een topic opent. Dus wat heb je zelf al geprobeerd of gevonden?

Op de Whatsapp FAQ lees ik bijvoorbeeld het volgende. Als de laatste optie niet beschikbaar is, dan heb je het eerder al uitgezet.

Verder had je vanaf 25 augustus 30 dagen de tijd. Dus twee dagen geleden was het niet meer mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 27-09-2016 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:07
Volgens mij was die optie sinds enkele dagen al weg, of je hem nou wel of niet geaccepteerd had. Soort van laatste kans.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Klopt, je had tot eergisteren de tijd.
http://nos.nl/artikel/213...atsapp-uit-te-zetten.html

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 27-09-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
dus je bent nu niet meer in staat om dat uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Er wordt behoorlijk paranoide gedaan hierover, in mijn bedrijf gingen er zelfs mails rond met "nu komen al onze zakelijke berichten op facebook bij de ontvanger"

Hoe erg is het nou eigenlijk echt?

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
HeatWave schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:38:
Het gaat voornamelijk over metadata. De inhoud van berichten etc wordt niet gedeeld (kan overigens ook niet, vanwege de end-to-end-encryptie!).
Wel hoe vaak je met wie appt, bijvoorbeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 27-09-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

anandus schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:39:
[...]

Het gaat voornamelijk over metadata. De inhoud van bericht etc wordt niet gedeeld.
Wel hoe vaak je met wie appt, bijvoorbeeld.
Ja, zo'n idee had ik zelf ook wel al hoor. Het is wel jammer dat zo iets zijn eigen leven gaat leiden weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

demonic schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:36:
[...]
dus je bent nu niet meer in staat om dat uit te schakelen?
Als je de optie nog niet uitgezet had, dan kan dat nu inderdaad niet meer. Heb je de optie in een eerder stadium uitgeschakeld, dan blijft deze uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

HeatWave schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:38:
Er wordt behoorlijk paranoide gedaan hierover, in mijn bedrijf gingen er zelfs mails rond met "nu komen al onze zakelijke berichten op facebook bij de ontvanger"

dat niet, maar de inhoud van jouw zakelijke gesprekken kan wel gebruikt worden voor promotionele doeleinden. Stel jullie hebben het over transport/vervoer, niet raar staan te kijken wanneer facebook een advertentie toont van transport-bedrijf (uiteindelijk)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

himlims_ schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:43:
[...]

dat niet, maar de inhoud van jouw zakelijke gesprekken kan wel gebruikt worden voor promotionele doeleinden. Stel jullie hebben het over transport/vervoer, niet raar staan te kijken wanneer facebook een advertentie toont van transport-bedrijf (uiteindelijk)
Sja, dat is risico sowieso wel van communicatie via niet bedrijfsapplicaties natuurlijk.

Ik had me er niet genoeg in verdiept, maar ik vond de mail redelijk paniekzaaiend ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Dat kan dus niet. Whatsapp heeft geen inzicht in de inhoud van de gesprekken.

Maar als zowel jij als je collega allebei appen met elkaar en een (bepaald) vervoersbedrijf, dan kan Facebook daar wel conclusies uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

[...]
Dat kan dus niet. Berichten zijn versleuteld dus Whatsapp kan alleen maar zien dat er bijv. 4kb met inhoud '8923iuhasdkjh87ye' van jou naar je klant gaat. Het enige waar Whatsapp dus iets aan heeft is dat jij contact hebt met je klant op tijd en datum 'x' en dat het bericht 4kb is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Whatsapp gebruikt end-to-end encryptie. Dat betekend dat jouw Whatsapp client de tekst encrypt zodat het alleen door de ontvangende whatsapp client decrypted kan worden.
In de praktijk betekend dat dus dat niemand (ook Whatsapp of Facebook niet) toegang heeft tot de tekst van de berichten.

Ofwel: Het scenario wat jij schetst is niet mogelijk. NIemand weet dat jullie het over transport/vervoer hebben aangezien niemand, behalve jullie zelf, de berichten kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha! Wat een mooie discussie ondertussen. Bedankt voor jullie reactie, vooral de eerste 3. Conclusie: of ik heb hetval eerder uitgezet of ik heb pech en ben te laat. Ik ben niet paranoia en weet helaas nog steeds niet goed hoe het zit met privacy, waarom het zo belangrijk is om gedrag gerelateerde data niet te delen maar ik vind inderdaad dat FB niks te maken heeft met wat ik op WhatsApp doe en andersom. Als ik daar een stokje voor kan steken, dan graag!:-)

Rens, ik heb eerst wel gezocht metvde woorden WhatsApp en Facebook maar kon het zo snel niet vinden, specifiek voor mijn vraag;-)
Pagina: 1