Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Tommytoe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-04 18:43
Ik zoek een?
Een smartphone die ik kan gebruiken voor algemeen gebruik. Hierbij zal het vooral dienen om eerst en vooral te bellen, berichten ze zenden, mails te controleren, agenda te checken, internetnieuws, enz. Eventueel een game, maar dit is niet de prioriteit.

Wat is je budget?
Ik had gedacht rond de 200 euro een deftige smartphone te kunnen vinden. Echter weet ik niet of dit realistisch is en kan het budget eventueel opgeschroefd worden tot 300 euro.

Wat heb je zelf al gevonden?
Eerst was ik gaan kijken naar de Windows phones, met name de
https://tweakers.net/pric...soft-lumia-650-zwart.html
Maar doordat er nog steeds sprake is van een appgap (persoonlijk, tenzij voor elke standaard Google app ook een perfect werkende variant bestaat die van de googel services gebruik maakt) en ik niet al te veel risico wil nemen met mijn eerste aankoop kreeg ik van een kennis volgend model voorgesteld:
https://tweakers.net/pric...am-16gb-opslag-zwart.html
Ik vermoed dat beide toestellen in de verste verte niet met elkaar te vergelijken vallen.
Echter dacht ik wel dat die Moto G4 misschien geen slechte keuze was, maar graag hoor ik hier enkel andere ideeën over.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag enkel interessante voorstellen zien waaruit ik kan kiezen voor een eventuele aankoop. (Liefst binnen budget, tenzij dit niet mogelijk is)
Zoals misschien al blijkt ben ik niet 100% vertrouwd met de smartphone markt, dus alle uitleg is welkom.

Extra info
  • Schermformaat: Ik had gedacht aan een maximum van 5 inch, grotere afmetingen worden nogal ongemakkelijk. Terwijl te kleine afmetingen het waarschijnlijk moeilijker typen maken. (Ik heb een relatief groot hand, maar daarbij ook dikkere vingers :9 )
  • Opslag: Ik weet niet of dit standaard is, maar graag zou ik de mogelijkheid hebben om kunne uit te breiden met SD/microSD kaart
  • Merkvoorkeur: Geen specifieke merkvoorkeur, al zou ik het liefst geen al te grote third party software willen tussen mij en het Android OS
  • Sensoren: Hier ben ik niet meteen mee vertrouwd.
  • RAM: Ook hier zou ik even verder moeten op zoeken, want ik heb geen idee wat er allemaal voorhanden is.

[ Voor 19% gewijzigd door Tommytoe op 27-09-2016 08:53 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Tommytoe schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:41:
Zoals misschien al blijkt ben ik niet 100% vertrouwd met de smartphone markt, dus alle uitleg is welkom.
Je openingspost is al heel erg compleet, maar zou je nog even willen aangeven of je nog meer eisen hebt met betrekking tot:
  • Schermformaat
  • Opslag
  • Merkvoorkeur
  • Sensoren
  • RAM
In ieder geval is het budget van 200 euro meer dan voldoende voor de zaken die jij graag wilt doen. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar, deze telefoons. Wil je een stuk minder uitgeven dan die 200 euro zijn de Swift of de Spark + mooie toestellen. Wil je toch houden aan die 200 euro is de Moto G4 een mooie keus. Dit toestel past wel in je budget en het verschil met de G4 Plus is de iets slechtere camera, geen oplader en vingerafdrukscanner.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 27-09-2016 08:51 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Stel de pricewatch eens in met je eigen wensen/eisen (denk aan schermformaat en type, interngeheugen, besturingssysteem etc) en kijk wat daar uit komt.

Zie je dan in het overzicht een toestel wat je interessant lijkt, dan kun je daarvan de reviews lezen op het internet.Verfijn op deze manier de resultaten en maak een lijstje op met welke toestellen je aandacht hebben.

Aan de hand van dat lijstje kunnen we denk ik beter antwoord geven op je vraag.

Update: Was je me net voor rens-br :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gadgeteer op 27-09-2016 08:56 ]

• Tommytoe
rens-br schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:45:
[...]

Je openingspost is al heel erg compleet, maar zou je nog even willen aangeven of je nog meer eisen hebt met betrekking tot:
  • Schermformaat
  • Opslag
  • Merkvoorkeur
  • Sensoren
  • RAM
Jep dat ben ik inderdaad vergeten, ik zal kort hier wat extra info geven en dit tevens toevoegen aan de topic.
  • Schermformaat: Ik had gedacht aan een maximum van 5 inch, grotere afmetingen worden nogal ongemakkelijk. Terwijl te kleine afmetingen het waarschijnlijk moeilijker typen maken. (Ik heb een relatief groot hand, maar daarbij ook dikkere vingers :9 )
  • Opslag: Ik weet niet of dit standaard is, maar graag zou ik de mogelijkheid hebben om kunne uit te breiden met SD/microSD kaart
  • Merkvoorkeur: Geen specifieke merkvoorkeur, al zou ik het liefst geen al te grote third party software willen tussen mij en het Android OS
  • Sensoren: Hier ben ik niet meteen mee vertrouwd.
  • RAM: Ook hier zou ik even verder moeten op zoeken, want ik heb geen idee wat er allemaal voorhanden is.

• rens-br

rens-br

Tommytoe schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:52:
[...]
Jep dat ben ik inderdaad vergeten, ik zal kort hier wat extra info geven en dit tevens toevoegen aan de topic.
Schermformaat: Ik had gedacht aan een maximum van 5 inch, grotere afmetingen worden nogal ongemakkelijk. Terwijl te kleine afmetingen het waarschijnlijk moeilijker typen maken. (Ik heb een relatief groot hand, maar daarbij ook dikkere vingers :9 )
In dat geval valt de Moto G4 (plus) al af, want die heeft een 5,5" scherm.
Dit is niet standaard, maar zit wel op veel telefoons in het budget segment.
Daarbij valt Samsung, HTC en Huawei eigenlijk al af, want die hebben een grote schil om Android heen gebouwd.
Voor jou gebruik is 2GB voldoende.

Gooi ik al je bovenstaande wensen in de Pricewatch. dan krijg je dit lijstje, waarbij dit wel mooie kandidaten zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 27-09-2016 09:04 ]

• Tommytoe
Bedankt voor de snelle reacties. Ik zal vandaag even de voorstellen bekijken en nog wat verderzoeken in de PriceWatch. Ik had hier al in gezocht, maar ik vind het tamelijk moeilijk om hier het kaf van het koren in te scheiden, toch als je iet uit eerste hand weet wat nu al dan niet goed of minder is.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Hij is iets groter dan 5", maar ik zou je een Nexus 5x aanraden. Ik heb deze zelf ook, future proof en een goede 'kale' android.

De 16GB is rond 265 euro en de 32GB is rond de 285.

[ Voor 13% gewijzigd door Goldman op 27-09-2016 09:56 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Gadgeteer
Goldman schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:55:
Hij is iets groter dan 5", maar ik zou je een Nexus 5x aanraden. Ik heb deze zelf ook, future proof en een goede 'kale' android.

De 16GB is rond 265 euro en de 32GB is rond de 285.
Futureproof? Zou je daarbij kunnen aangeven waar je dat op hebt gebasseerd?
1. Google gaat stoppen met de Nexuslijn -> Pixel wordt het (wss niet meer kale Android)
2. Ook voor de nexuslijn stoppen updates na x aantal maanden en de Nexus 5X is inmiddels best al op leeftijd.

Ook heeft deze geen mogelijkheid een geheugenkaartje te plaatsen.

Uit de TS:
Opslag: Ik weet niet of dit standaard is, maar graag zou ik de mogelijkheid hebben om kunne uit te breiden met SD/microSD kaart

• rens-br

rens-br

Gadgeteer schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:05:
[...]
Futureproof? Zou je daarbij kunnen aangeven waar je dat op hebt gebasseerd?
1. Google gaat stoppen met de Nexuslijn -> Pixel wordt het (wss niet meer kale Android)
2. Ook voor de nexuslijn stoppen updates na x aantal maanden en de Nexus 5X is inmiddels best al op leeftijd.
Kun jij aangeven waar dit op gebaseerd is? Het stoppen van de Pixellijn is en blijft nog steeds geruchten. Verder is de ondersteuning van Nexus apparaten minimaal 24 maanden. Ondersteuning heb je dus nog tot minimaal oktober 2017:
These devices will receive Android version updates for at least two years from when the device first became available on the Google Store.
Ook heeft deze geen mogelijkheid een geheugenkaartje te plaatsen.
Dat klopt. Maar wellicht is 32GB opslag voldoende voor de TS.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 27-09-2016 10:10 ]

• Gadgeteer
rens-br schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:08:
[...]

Kun jij aangeven waar dit op gebaseerd is? Het stoppen van de Pixellijn is en blijft nog steeds geruchten. Verder is de ondersteuning van Nexus apparaten minimaal 24 maanden. Ondersteuning heb je dus nog tot minimaal oktober 2017:

[...]

[...]

Dat klopt. Maar wellicht is 32GB opslag voldoende voor de TS.
het gerucht wordt begin oktober bekracht of juist ontkracht, wellicht ben ik wat voorbarig met mijn conclusie maar dat weten we snel genoeg.

Wel heb ik dit gelezen en oa. dit

Dat de Nexus 5X nog ondersteund wordt tot april 2017 is waar. Ik kan me echter niet voorstellen dat iemand nu nog een smartphone wil kopen, waarbij hij weet dat er nog maar een half jaar support is vwb de updates van het OS (of ik heb een verkeerd beeld van de realiteit). Het toestel kost nog best een beetje en persoonlijk zou ik al snel adviseren te kijken naar een toestel wat recenter is uitgebracht.

PS! Ik zal nergens ontkennen dat de 5X een goed toestel is, dat is het zeker wel.

• rens-br

rens-br

Gadgeteer schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:18:
[...]
Dat de Nexus 5X nog ondersteund wordt tot april 2017 is waar.
Heb de bronnen er nog even op na geslagen. In het begin verzekerde Google de nexus telefoons van 18 maanden ondersteuning, tegenwoordig is dat bij deze generatie 24 maanden. Dus ondersteuning tot minimaal oktober 2017. Nog minimaal één jaar support.

Maar goed we raken wat offtopic denk ik, aangezien de topic starter hier niet zoveel aan heeft.

• Tommytoe
Ik ben nog steeds op zoek naar een geschikte smartphone.

Ik heb al de voorstellen hier nagekeken en no wat verder gezocht.
Wel vallen er een heleboel toestellen af als je Samsung, Huawei en Sony buiten beschouwing laat.

Ik heb ook eens vluchtig gekeken naar de oneplus toestellen.

Zo'n OnePlus X past ook wel binnen het budget, maar ik zag ook dat deze slechts Android 5 ondersteuning heeft.

Is dergelijk toestel nu nog aan te raden, aangezien het toch al even uitgebracht is.

Als laatste heb ik de Wileyfox Swift ook nog niet helemaal laten vallen. De prijs is hierbij echter wel zeer scherp, of is een scherm van 720p en snapdragon 410 echt zoveel minder in vergelijking met de specs van een Moto G4?

• rens-br

rens-br

Tommytoe schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:09:
Zo'n OnePlus X past ook wel binnen het budget, maar ik zag ook dat deze slechts Android 5 ondersteuning heeft.
De OnePlus X is ook een erg mooi toestel. Mijn vriendin heeft er ook eentje. De update naar Android 6.0.1 wordt momenteel uitgerold voor het toestel, maar er komt waarschijnlijk geen update meer naar Android 7. Jammer genoeg ondersteund dit toestel ook geen 5Ghz wifi.
Als laatste heb ik de Wileyfox Swift ook nog niet helemaal laten vallen. De prijs is hierbij echter wel zeer scherp, of is een scherm van 720p en snapdragon 410 echt zoveel minder in vergelijking met de specs van een Moto G4?
Voor jou gebruik zijn de Swift of Spark + prima toestellen. De specs zijn uiteraard wat minder dan die van de G4, maar daar is de prijs ook naar.

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Tommytoe schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:09:

Voor een eerste smartphone is dit een prima telefoon. Ik gebruik deze nu al een half jaar en hiervoor heb ik verschillende smartphones gehad met beter specs en prijs/kwaliteit springt de Swift er wel bovenuit.
Ik zou dan wat geld extra neerleggen en gaan voor de nieuwe generatie Wileyfoxes en dan de Spark+ kiezen

Succes met je keuze, ik ben benieuwd.

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kijk ook eens het draadje "big bang for buck" telefoon in dit forum. Heb aan de hand daarvan een note 3 pro voor mijn vrouw gekocht en ben onder de indruk van de kwaliteit.

Verwijderd

Voor dat budget kun je misschien beter een smartphone uit China importeren?
Pagina: 1