Ik heb dus nog steeds een fastSCSI 2 pci kaartje van Advansys in m'n pc zitten. Het moederbord heeft nu een FSB van 112Mhz. Zeeer binnekort schaf ik een nieuw setje aan (Thunderbird 1333), een moederbord voor deze processor heeft natuurlijk een veel hoger FSB en ik vraag me daarom af of die SCSI kaart dan nog wel werkt. Heeft iemand hier toevallig ervaringen mee?
Je PCI zal gewoon op standaard 33 Mhz lopen, als je op dat bord de officieel ondersteunde 133 Mhz FSB gaat draaien. Als je hoger dan 133 Mhz FSB gaat, dan gaat die 33 Mhz bus weer op een hogere snelheid lopen. Nu draait je SCSI kaart waarschijnlijk op 37 Mhz, wat in een 133 Mhz FSB systeem gelijk staat een overgeklokte bus tot 150 Mhz FSB. 't zal dus wel goed gaan waarschijnlijk. Ik heb overigens mijn Adaptec AHA-2904 gewoon op PCI 41,5 Mhz gedraaid zonder problemen.
Bedankt Wekkel! tja, het kaartje doet het verders nog uitstekend en daarom voel ik er ook weinig voor om daarom een andere SCSI adapter te kopen. Alhoewel een nieuwere adapter zal ook van dezelfde snelheden als mijn ouwe kaartje?
hehe
ik heb hetzelfde kaartje
goed dingetje toch ?
niemand kent die chipset maar werkt erg goed
voor me fikker en me scsi cdrom
meer moet er ook echt niet op
ik heb hetzelfde kaartje
goed dingetje toch ?
niemand kent die chipset maar werkt erg goed
voor me fikker en me scsi cdrom
meer moet er ook echt niet op