Toon posts:

P4 + intel 850GB probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P4 1.4 + intel 850GB mamaplank

Het booten duurd zo verschikkelijk lang, vooral de bios komt ie heel moeilijk doorheen.
Nou heb ik windows2k al meerdere keren opnieuw geinstalleerd, alle kaarten eruit, maar weinig helpt.

Alleen 1 ding hielp wel, geaarde stekkerdoos, met alle kaarten en me harde-schrijven los (behalve waarvan ik boot) en dan via het aan uit knopje aan de achterkant aan zetten... toen boote die in anderhalf minuut.

Ik snap er echt geen kloot meer van.
Ik dacht dat het aan het moederbord lag, maar het kan dus wel.. wat zo vreemd is.

Nieuwste drivers gebruik ik.. maar geen idee meer..

Zou het aan het moederbord liggen?

Hieronder lijstje met wat er in kast zit.. misschien dat iemand een conflict ofzo weet?

P4 1.4 Ghz
intel 850GB
4 * 64 rdramm
maxtor 60 gig. (7200) ata 100 + kabel
maxtor 40 gig. (5400)
maxtor 20 gig. (7200) ata 100 + kabel
Asus Geforce2 MX
Initio scsi kaart
3com 10/100
Creative live 1024
Plextor 40 max (scsi)
Plextor 12/3/32 (scsi)
300 watt voeding

Alvast bedankt..

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vreemd he? Dat heb ik dus ook maar dan met een compleet andere pc. De mijne doet er meer dan 3 minuten over om te booten.

mijn specs:

ASUS a7v133 raid
2x 30 gb maxtor raid0
AMD 1400
512 MB

Ik heb geen gekke apparaten aan m'n pc hangen. Wel een Adaptec2940 en een 3com netwerkkaart. Maar dat dat dan 3 min. moet duren.... Vreemd hoor. Als m'n pc eenmaal gestart is is het een vliegmachine.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Oh... ik draai Win2k SP2 NL

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ook win2k sp2...

Verwijderd

Zijn jullie dom ofzo. Als je systeem langszaam door de bios heen komt helpt het niks om windows opnieuw te installeren, of een service pack te installeren. Het bios detecteert de hardware. Als je dus veel harddisk, cd-rom/cd-rewriters en kaarten in je computer hebt zitten moet hij alles detecteren en daar doet hij dan wel even over. Dat kan echt niet in een paar seconden, en de SCSI al helemaal niet.

Verwijderd

yep,

ipv van autodetect kan je je hdd ook gewoon instellen in je bios. Dat gaat dan iig veel sneller! Van je scsi schijven detectie kan ik helaas niks vermelden, misschien daar precies hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Doe ff beetje normaal man...
Als je alles al hebt geprobeerd dan toch maar een keer windows opnieuw installeren..

en nee dit is niet dat het door een kaartje ofzoiets komt... Dit is een vaag probleem...

Werk zelf in een computer-zaak dus weet echt wel als er iets vaags aan de hand is.

Maar omdat die moederborden niet zo op voorraad liggen had ik gehoopt dat iemand iets afweet van 1 of ander conflict of iets anders dergelijks..

en wat ik niet helemaal goed heb uitgelegt is dat ik het een paar keer wel voor mekaar heb gekregen met alle hardware aangesloten om snel op te starten...

hoezo vaag allemaal..

toch thx

Verwijderd

Al een nieuwe Bios geprobeerd ?

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Door een geaarde stekkerdoos werd het probleem minder, dus was er lekspanning. Deze lekspanning kan je elektronica ook aangetast hebben wat ik een keer gehad heb.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 17:18 schreef knutsel het volgende:
Al een nieuwe Bios geprobeerd ?
Net wat knutsel zegt, als er een nieuwe bios is, gooi hem er dan gelijk op, je weet maar nooit. Wat je ook kunt doen is, in de bios de OPTIMAL SETTINGS LOADEN. Misschien helpt dat. En zet de harddisks gewoon op AUTO. Dan moet hij al wat sneller booten.

Verwijderd

Topicstarter
bios had ik dacht ik al gedaan.. niet helemaal zeker meer...
en ook die default bios settings en dergelijke al geprobeer...

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ejh, dit topic is verplaatst!
Jaah, naaar ehhhh [PM] :)

• GeBo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07-2023
Heb je alle stekkertjes van o.a. ide-led, resetbutton e.a. al nagekeken?
Ik had ook hele vage klachten (met overigens een heel andere configuratie) wat te wijten was aan verkeerd verbonden stekkertjes. (Hoezo slordig van de leverancier?)

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. zal die stekkertjes eens een keer loshalen...
thx
Pagina: 1