Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kritische blik gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Niekus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-07 23:02
Goedenavond iedereen!

Vanwege school en mobiliteit toch maar eens besloten een laptop te kopen. Omdat mijn eerste voorkeur een pc is en blijft, wil ik er niet meer dan €500,- aan uitgeven.
Omdat ik een degelijke aankoop wil doen, heb ik links en rechts wat hulp gevraagd en uiteindelijk besloten er zelf een samen te stellen.

Graag hoor ik jullie ongezouten mening over deze combinatie van specificaties :) alvast bedankt!

- 17,3 inch Clevo W970LUQ Matte HD + Led scherm
- Intel Pentium Quad Core Processor N3710 (4 x 1.60GHz, 2,56GHz Turbo) - Energiezuinig - 6 Watt
- 8GB Kingston Sodimm DDR3 1600MHz (1x 8GB)
- Intel HD Graphics
- 120GB Kingston V300 2.5" SSD, Sata 6 Gb (450Mb/r, 450Mb/w)
- 500GB Serial Ata III 2.5" Hard Drive with 32mb cache (7,200rpm)

Voor de prijs van €467,70
...

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

"mobiliteit" en dan 17" ?
En of de laptop goed is is afhankelijk van wat je ermee gaat doen. Je kan er prima Office op draaien maar een zwaarder programma zal ellende zijn. Genoeg topics te vinden met gelijkwaardig budget.

39

• Niekus
Bedankt voor je snelle reactie!
Qua mobiliteit bedoel ik dat ik een laptop naar school, werk of vrienden kan meenemen. Met een pc wordt dit al lastiger. De grootte of het gewicht maakt me niet zo uit.

Wat maakt het dat zwaardere programma's ellende zullen worden?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Vooral de processor is geen hoogvlieger. Zwaar is natuurlijk relatief... Welke software denk je te gaan draaien?

HD resolutie op 17" zou mijn voorkeur ook niet genieten.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Alles klinkt mooi, maar juist de CPU en evt videokaart zijn beide 3x niks. Wat ga je met je laptop doen?

[ Voor 11% gewijzigd door Lawwie op 27-09-2016 01:09 ]

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Niekus schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 00:43:
Bedankt voor je snelle reactie!
Qua mobiliteit bedoel ik dat ik een laptop naar school, werk of vrienden kan meenemen. Met een pc wordt dit al lastiger.
Dat is meestal de gedachte achter een laptop...
De grootte of het gewicht maakt me niet zo uit.
Elke dag een zware/log ding meezeulen gaat snel vervelend worden, dus wees daar wel bewust van.
Wat maakt het dat zwaardere programma's ellende zullen worden?
Dat je CPU/GPU het niet trekken en alles dus bagger traag gaat.

39

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:23

Compizfox

Bait for wenchmarks

Switchie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 01:02:
HD resolutie op 17" zou mijn voorkeur ook niet genieten.
Wat bedoel je hiermee? Hoger dan 1080p is vrij zeldzaam/duur bij laptops.

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 27-09-2016 02:05 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Switchie op 27-09-2016 11:42 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Switchie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:40:
[...]

1080p oftewel full-hd is een prima resolutie. HD is dat niet.
Volgens mij zeg ik ook nergens dat fhd niet lekker werkt op een 17"
(Excuses voor dubbelpost...)

[ Voor 5% gewijzigd door Switchie op 27-09-2016 11:42 ]

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:06
Als ik jou was, zou ik voor een refurbished zakelijke laptop gaan. In de v&a zijn er een heel aantal aanbieders voor dit soort dingen.

Voor 400-500 euro kun je een ultrabook met 3e/4e generatie i5, 14" HD+ scherm en een SSD krijgen.
Ook qua bouwkwaliteit zijn dat soort laptops veel beter. Denk aan behuizingen van aluminium en magnesium.

• Niekus
Switchie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 01:02:
Vooral de processor is geen hoogvlieger. Zwaar is natuurlijk relatief... Welke software denk je te gaan draaien?
Qua software geen grote programma´s, office, wat oudere games.
Voor de processor kreeg ik de tip om naar een quadcore te zoeken, zijn er nog andere zaken waar ik op kan letten?
Fietsbel schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 01:38:
Dat je CPU/GPU het niet trekken en alles dus bagger traag gaat.
Ik heb bewust voor een quadcore gekozen omdat me verteld is dat die prestaties beter zijn dan bijvoorbeeld een dualcore. Wat maakt dat deze Cpu/Gpu het niet gaat trekken?

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:23

hilgo

Clear your mind of can't.

Niekus schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:15:
[...]

Qua software geen grote programma´s, office, wat oudere games.
Voor de processor kreeg ik de tip om naar een quadcore te zoeken, zijn er nog andere zaken waar ik op kan letten?

[...]

Ik heb bewust voor een quadcore gekozen omdat me verteld is dat die prestaties beter zijn dan bijvoorbeeld een dualcore. Wat maakt dat deze Cpu/Gpu het niet gaat trekken?
De onboard gpu is gewoon niet rap genoeg, zie ook deze benchmarks: http://www.notebookcheck....s-and-Specs.169233.0.html

Ik heb even je laptop opgezocht en als ik hier (https://www.laptopplus.nl/producten/17-3-inch-clevo-w970luq) kijk zie ik dat het ding 2,5kg weegt en als ik hem naar jouw specs in elkaar klik mis ik nog een windows licentie.
Anyway, ik moet er niet aan denken om elke dag (of in ieder geval regelmatig) met zo'n lomp ding te moeten reizen. Ik vind mijn 13" macbook (1,58kg) soms al te zwaar.

Discogs

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

[...]
Zo zwart/wit kun je dat niet schetsen. Ja, als je identieke cores hebt, kun je er beter 4 hebben dan 2. Maar een snellere dual core is in veel gevallen sneller dan een langzame quad-core. Lang niet alle programma's kunnen alle 4 cores optimaal gebruiken.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Maakt je software daar gebruik van?
De processor is van dermate zwakte dat een sterkere dual core beter is ipv een zwakke quad core. .

[ Voor 11% gewijzigd door Fietsbel op 27-09-2016 14:37 ]

39

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 13:51
Fietsbel schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:36:
[...]

Maakt je software daar gebruik van?
De processor is van dermate zwakte dat een sterkere dual core beter is ipv een zwakke quad core. .
Hangt er heel erg vanaf. Laat TS eerst maar eens vertellen wat hij wilt doen naast internet en office. Welke opleiding hij/zij gaat volgen en welke software pakketten er gebruikt gaan worden.

Ps oordeel niet te snel aub.
Pagina: 1