Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook.com] IMAP server timeouts in Outlook 365

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 14:25
Mijn vraag
Ik heb sinds een week last van het feit dat mijn emails vanuit outlook.com niet meer gesynchroniseerd worden wanneer ik de Outlook 2016 client op een laptop open. Als ik het email account via de browser benader dan zie ik (bijv) 150 ongelezen emails, terwijl ik in de Outlook 2016 client slecht 100 ongelezen mails zie (laatste nieuwe ongelezen email is inmiddels van een aantal dagen geleden).

Via de logging functie heb ik de errors afgevangen. De foutmelding(en):
ERROR: "De server heeft de verbinding onverwacht verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit.", hr=2148322319

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Outlook.com email account
- Outlook 2016 desktop client
- Verbindingsgegevens:
- Type Account: IMAP
- server Inkomend/uitgaand: imap-mail.outlook.com (993, SSL) / smtp-mail.outlook.com (587, TLS)
- Aanmeldingsgegevens
- adres@hotmail.com
- Wachtwoord onthouden = Y
- Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) = N

Overige (wellicht nuttige) informatie:
- De grootte van het PST bestand is 2.1GB
- Het account staat al maanden ingesteld zoals het nu staat
- Onze internet provider is ziggo, de verbinding loopt via WiFi (ook daarin niets recent gewijzigd)
- Er draait een McAfee LifeSave (up-to-date) alles in een antivirus pakket, SPAM filter integratie met outlook staat aan.
- Het versturen van testberichten gaat goed (check via webbased outlook.com)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- De PST file herstellen met SCANPST
- De timeout voor de server aanpassen van 1 minuut naar 6 minuten (kan nog naar max 10)
- Veel online zoeken, waarbij het me opvalt dat er niet veel contreets te vinden is aan loplossingen voor de outlook client zelf (behalve herstellen van incorrecte settings), maar dat er wel vaak naar de internet provider gewezen wordt;
- Zoeken naar IMAP timeout Ziggo outlook.com levert niets op

Wat ik nodig heb!!!
Ik heb dringend wat adviezen nodig over hoe ik dit verder moet aanpakken of waar ik moet zoeken. Ik kom er momenteel even niet meer uit....

Ohja
Het gaat om de laptop van mijn vrouw, dus jullie tips en adviezen kan ik pas in de avond proberen door te voeren....

[ Voor 0% gewijzigd door goldcard op 26-09-2016 22:23 . Reden: Outlook 365 gewijzigd in Outlook 2016 ]

Beste antwoord (via goldcard op 04-10-2016 09:21)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:13
goldcard schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:25:
[...]

Ik zeg niet dat ik de oplossing niet ga doorvoeren, ik zeg alleen dat ik ze als laatste redmiddel zie. Daarom zeg ik ook "tot die tijd"...

Ik vraag specifiek naar het weer werkend krijgen van de IMAP verbinding. Ik zou ook POP kunnen instellen, maar dat is eerder een alternatief dan een oplossing. Bovendien zijn er ook reacties over "autodiscover" en "ik wist niet dat IMAP uberhaupt werkte", dus ik vind wel dat ik selectief kan/mag zijn in het doorvoeren van mogelijke fixes :)
Klopt ik had het misschien duidelijker moeten zeggen.

Maar volgens mij is outlook.com / hotmail.com niet echt goed gemaakt voor imap en pop.
Het kan wel, maar niet hoe het hoort volgens Microsoft. ( want ze veranderen daar nogal is wat :+ )

En ook daarom zei ik : wist niet dat IMAP kon op Outlook.com ( omdat het niet gebruikelijk is )
Maar als het werkt werkt het, maar dat is nu het probleem het doet het niet :+.

Ik zou zeggen mail account eruit en opnieuw toevoegen als AS en je bent klaar.
Kost je hooguit 2min.

Alle reacties

Verwijderd

Hoezo gebruik je imap en niet autodiscover?

• goldcard
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:17:
Hoezo gebruik je imap en niet autodiscover?
Ik ken het niet, maar als ik nu even snel zoek gaat het om zakelijke toepassing in een exchange omgeving? Mijn case gaat om een particulier account. Of begrijp ik jouw opmerking verkeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door goldcard op 26-09-2016 22:24 ]

Verwijderd

goldcard schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:22:
[...]

Ik ken het niet, maar als ik nu even snel zoek gaat het om zakelijke toepassing in een exchange omgeving? Mijn case gaat om een particulier account. Of begrijp ik jouw opmerking verkeerd?
Verkeerd gelezen, dacht dat je mail ook in O365 gehost was. :)

• Mektheb
Outlook.com gaat toch met een active sync ? Niet met IMAP ?. ( dacht ik altijd )

Heb namelijk nog nooit een hotmail of outlook.com met IMAP config gezien :+

[ Voor 33% gewijzigd door Mektheb op 26-09-2016 22:57 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

with ^^

Je gebruikt nu zowel in- als uitgaand de servers in de US.
Die servers zijn niet geoptimaliseerd voor gebruik vanuit Europa

Active sync gebruiken; dan connect je naar dublin

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• goldcard
@Brahiewahiewa, @Mekteb:
Dank voor jullie adviezen, maar het omschakelen naar een ander protocol of het volledig opnieuw instellen van het IMAP account zie ik als laatste redmiddel. Ik hoop tot die tijd op een ingeving / tip die het ineens ontstane probleem verhelpt.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 16:55
goldcard schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:24:
@Brahiewahiewa, @Mekteb:
Dank voor jullie adviezen, maar het omschakelen naar een ander protocol of het volledig opnieuw instellen van het IMAP account zie ik als laatste redmiddel. Ik hoop tot die tijd op een ingeving / tip die het ineens ontstane probleem verhelpt.
Met alle respect maar waarom open je dan een topic als je de adviezen / oplossingen niet wilt toepassen? Had dan geen topic geopend denk ik dan.

• goldcard
Killah_Priest schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:01:
[...]
Met alle respect maar waarom open je dan een topic als je de adviezen / oplossingen niet wilt toepassen? Had dan geen topic geopend denk ik dan.
Ik zeg niet dat ik de oplossing niet ga doorvoeren, ik zeg alleen dat ik ze als laatste redmiddel zie. Daarom zeg ik ook "tot die tijd"...

Ik vraag specifiek naar het weer werkend krijgen van de IMAP verbinding. Ik zou ook POP kunnen instellen, maar dat is eerder een alternatief dan een oplossing. Bovendien zijn er ook reacties over "autodiscover" en "ik wist niet dat IMAP uberhaupt werkte", dus ik vind wel dat ik selectief kan/mag zijn in het doorvoeren van mogelijke fixes :)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je moet gewoon AS gebruiken, geen IMAP. Als je automatisch je account toevoegt wordt dat ook voor je ingesteld:
https://support.office.co...d9-4dc3-abe7-76d60b148b23

Acties:
  • Beste antwoord

• Mektheb
goldcard schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:25:
[...]

Klopt ik had het misschien duidelijker moeten zeggen.

Maar volgens mij is outlook.com / hotmail.com niet echt goed gemaakt voor imap en pop.
Het kan wel, maar niet hoe het hoort volgens Microsoft. ( want ze veranderen daar nogal is wat :+ )

En ook daarom zei ik : wist niet dat IMAP kon op Outlook.com ( omdat het niet gebruikelijk is )
Maar als het werkt werkt het, maar dat is nu het probleem het doet het niet :+.

Ik zou zeggen mail account eruit en opnieuw toevoegen als AS en je bent klaar.
Kost je hooguit 2min.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Absoluut, Outlook 2016 ondersteunt AS (ActiveSync) in combinatie met Outlook.com

Je moet in dit geval helemaal geen IMAP willen gebruiken.
Hetzelfde geldt voor het instellen van je mail van Outlook.com op een mobile device (iOS, Windows Phone, Android)
Ook daar instellen met gebruik van ActiveSync en een email client die dit ondersteunt. (built-in bij de bekende mobiele os-en)

Het zou enkel kunnen dat McAfee AV scan geen addin heeft om Outlook 2016 te scannen, en enkel via een IMAP proxy kan scannen. (Geen idee heb het al in geen jaren gebruikt)

If so, dat kan ook je probleem veroorzaken en het vertroebelt alleen maar je troubleshooting. Zet die rommel en spamfilter integratie dan ook maar uit, spamfiltering vindt al plaats in Outlook.com

• goldcard
Even weer een update: ik heb helaas nog geen tijd gehad om weer achter de laptop te kruipen, maar ik voel me wel een beetje een kandidaat uit "lotto weekend millionairs" die net het publiek om hulp gevraagd heeft. Het publiek stemt massaal voor "Active Sync". Dat is dan mijn volgende stap.

Vraagje daarover, wat is handig: eerst het huidige account weghalen en AS toevoegen of andersom?

• goldcard
OK, mijn laatste update in dit topic. Aangezien ik te weinig tijd had heeft mij vrouw de Microsoft helpdesk gebeld. Die hebben voor haar het imap account opnieuw ingesteld en het werkt weer als een zonnetje. Pas wanneer het de volgende keer weer vastloopt zal ik de overstap naar AS wel maken.

Dank voor het meedenken iig!
Pagina: 1