Mijn vraag
Ik heb sinds een week last van het feit dat mijn emails vanuit outlook.com niet meer gesynchroniseerd worden wanneer ik de Outlook 2016 client op een laptop open. Als ik het email account via de browser benader dan zie ik (bijv) 150 ongelezen emails, terwijl ik in de Outlook 2016 client slecht 100 ongelezen mails zie (laatste nieuwe ongelezen email is inmiddels van een aantal dagen geleden).
Via de logging functie heb ik de errors afgevangen. De foutmelding(en):
ERROR: "De server heeft de verbinding onverwacht verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit.", hr=2148322319
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Outlook.com email account
- Outlook 2016 desktop client
- Verbindingsgegevens:
- Type Account: IMAP
- server Inkomend/uitgaand: imap-mail.outlook.com (993, SSL) / smtp-mail.outlook.com (587, TLS)
- Aanmeldingsgegevens
- adres@hotmail.com
- Wachtwoord onthouden = Y
- Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) = N
Overige (wellicht nuttige) informatie:
- De grootte van het PST bestand is 2.1GB
- Het account staat al maanden ingesteld zoals het nu staat
- Onze internet provider is ziggo, de verbinding loopt via WiFi (ook daarin niets recent gewijzigd)
- Er draait een McAfee LifeSave (up-to-date) alles in een antivirus pakket, SPAM filter integratie met outlook staat aan.
- Het versturen van testberichten gaat goed (check via webbased outlook.com)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- De PST file herstellen met SCANPST
- De timeout voor de server aanpassen van 1 minuut naar 6 minuten (kan nog naar max 10)
- Veel online zoeken, waarbij het me opvalt dat er niet veel contreets te vinden is aan loplossingen voor de outlook client zelf (behalve herstellen van incorrecte settings), maar dat er wel vaak naar de internet provider gewezen wordt;
- Zoeken naar IMAP timeout Ziggo outlook.com levert niets op
Wat ik nodig heb!!!
Ik heb dringend wat adviezen nodig over hoe ik dit verder moet aanpakken of waar ik moet zoeken. Ik kom er momenteel even niet meer uit....
Ohja
Het gaat om de laptop van mijn vrouw, dus jullie tips en adviezen kan ik pas in de avond proberen door te voeren....
Ik heb sinds een week last van het feit dat mijn emails vanuit outlook.com niet meer gesynchroniseerd worden wanneer ik de Outlook 2016 client op een laptop open. Als ik het email account via de browser benader dan zie ik (bijv) 150 ongelezen emails, terwijl ik in de Outlook 2016 client slecht 100 ongelezen mails zie (laatste nieuwe ongelezen email is inmiddels van een aantal dagen geleden).
Via de logging functie heb ik de errors afgevangen. De foutmelding(en):
ERROR: "De server heeft de verbinding onverwacht verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit.", hr=2148322319
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Outlook.com email account
- Outlook 2016 desktop client
- Verbindingsgegevens:
- Type Account: IMAP
- server Inkomend/uitgaand: imap-mail.outlook.com (993, SSL) / smtp-mail.outlook.com (587, TLS)
- Aanmeldingsgegevens
- adres@hotmail.com
- Wachtwoord onthouden = Y
- Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) = N
Overige (wellicht nuttige) informatie:
- De grootte van het PST bestand is 2.1GB
- Het account staat al maanden ingesteld zoals het nu staat
- Onze internet provider is ziggo, de verbinding loopt via WiFi (ook daarin niets recent gewijzigd)
- Er draait een McAfee LifeSave (up-to-date) alles in een antivirus pakket, SPAM filter integratie met outlook staat aan.
- Het versturen van testberichten gaat goed (check via webbased outlook.com)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- De PST file herstellen met SCANPST
- De timeout voor de server aanpassen van 1 minuut naar 6 minuten (kan nog naar max 10)
- Veel online zoeken, waarbij het me opvalt dat er niet veel contreets te vinden is aan loplossingen voor de outlook client zelf (behalve herstellen van incorrecte settings), maar dat er wel vaak naar de internet provider gewezen wordt;
- Zoeken naar IMAP timeout Ziggo outlook.com levert niets op
Wat ik nodig heb!!!
Ik heb dringend wat adviezen nodig over hoe ik dit verder moet aanpakken of waar ik moet zoeken. Ik kom er momenteel even niet meer uit....
Ohja
Het gaat om de laptop van mijn vrouw, dus jullie tips en adviezen kan ik pas in de avond proberen door te voeren....
[ Voor 0% gewijzigd door goldcard op 26-09-2016 22:23 . Reden: Outlook 365 gewijzigd in Outlook 2016 ]