Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HELP: Welk van de 3 laptops neem ik best?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vdplouis
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09-2018
Hallo iedereen,

Na grondig te zoeken naar laptops die perfect bij me passen, ben ik blijven stilstaan bij 3 laptops:

https://tweakers.net/pric...are/570093;476365;481877/

- pricewatch: HP 15-as011nb
- pricewatch: Acer Aspire Nitro VN7-572G-546G
- pricewatch: Acer Aspire V5-591G V5-591G-59PU

Ik zal mijn laptop vooral gebruiken voor schooldoeleinden, maar af en toe ook om video's te bewerken dat ik gemaakt heb met mijn action camera.

Voor mij is de snelheid zeer belangrijk, ik haat het om te wachten vooraleer m'n laptop opgestart is en als ik op een bepaald programma klik, dan heb ik graag dat het onmiddellijk opent. Daarnaast zit ik vaak voor lange tijd in klassen waar er geen stopcontact is, waardoor de accucapaciteit behoorlijk hoog moet zijn.

Ik heb een budget van 1000 euro (dat op mag zijn).

Wat is jullie voorkeur en/of zijn er andere laptops dat jullie me aanraden?

Groetjes en alvast bedankt
Louis

[ Voor 92% gewijzigd door vdplouis op 26-09-2016 21:57 . Reden: Geen idee wat te kiezen ]

Beste antwoord (via vdplouis op 27-09-2016 20:16)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De derde is al niet meer te krijgen via de Tweakers.net Pricewatch. Dan heb je nog 2 keuzes.
Dan zul je moeten kijken naar de verschillen tussen 1 en 2. De 2e heeft nog een RJ45 aansluiting voor een netwerkkabel, deze is er niet meer bij de HP. De Acer kan je qua geheugen nog uitbreiden, volgens de specs via de PW kan je max 8GB erin zetten. Voor de rest lijken de specs allemaal op elkaar en wordt het een keuze die jijzelf moet maken. Zelf zou ik, als ik moest kiezen, voor de Acer gaan (alleen heb ik een hekel aan de SD van Acer, HP daarentegen heb ik goede ervaringen mee).

Ik heb alleen een vraag: hoe ben jij bij deze 3 laptops gekomen? Deze machines zijn iets ouder, maar blijkbaar heb je toch een kleine selectie kunnen maken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De derde is al niet meer te krijgen via de Tweakers.net Pricewatch. Dan heb je nog 2 keuzes.
Dan zul je moeten kijken naar de verschillen tussen 1 en 2. De 2e heeft nog een RJ45 aansluiting voor een netwerkkabel, deze is er niet meer bij de HP. De Acer kan je qua geheugen nog uitbreiden, volgens de specs via de PW kan je max 8GB erin zetten. Voor de rest lijken de specs allemaal op elkaar en wordt het een keuze die jijzelf moet maken. Zelf zou ik, als ik moest kiezen, voor de Acer gaan (alleen heb ik een hekel aan de SD van Acer, HP daarentegen heb ik goede ervaringen mee).

Ik heb alleen een vraag: hoe ben jij bij deze 3 laptops gekomen? Deze machines zijn iets ouder, maar blijkbaar heb je toch een kleine selectie kunnen maken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• vdplouis
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09-2018
Bedankt voor je antwoord.

Ik was net van plan de laatste aan te schaffen, deze is wel nog beschikbaar op selexion. Ik snap juist niet hoe het komt dat deze bijna overal verdwijnt (bol.com, coolblue,...)? Deze laptop is misschien wat dikker dan de 2 anderen, maar z'n processor is beter dan de 2 anderen en z'n videokaart ook in vgl met de HP. Prijs kwaliteit is die laatste het beste, niet?

Eerst liet ik mijn oog vallen op de asus rog series, maar dat was misschien wat te 'overpowerd' voor mijn gebruik, bovendien is die weer zoveel duurder en de batterij zal ook wel niet zo lang meegaan.

Dan heb ik gewoon wat filters toegevoegd (azerty, prijs tot 1050 euro, Intel i5/i7, en 15-18inch). Dan heb ik alle laptops dat geen ssd hadden weggelaten en dan kwam je min of meer uit op mijn selectie.

Het enige wat me afschrikt aan de 3de optie (acer van 899€), is dat er quasi nergens een review van te bespeuren is...