Nieuwe processor koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe processor koeler, ik gebruik op dit moment de standaard meegeleverde koeler. Deze koeler geeft erg veel herrie als ik een spel doe.

Ik heb een AMD FX-4300 processor en zoals ik eerder al zei heb ik hier de standaard koeler nog op.

Ik hoop dat iemand mij een stille koeler kan adviseren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Zelf had ik ook op mijn A10-6800K een koeler die lawaai maakte en uiteindelijk is die kapot gegaan.

Heb destijds ook gevraagd hier over koeler en op aantal andere forums. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een AIO waterkoeler. En ik dacht dat die ook wel hoorbaar zou zijn, maar het is juist niet. En hij koelt ook stuk beter.

Maar het is aan jou wat je zelf wilt lucht of water :) Zelf ben ik nu van overtuigd dat water beter koelt maar dat is mijn eigen ervaring en mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:02
Het is inderdaad de vraag: wil je waterkoeling of luchtkoeling.
Waterkoeling koelt over het algemeen beter, mits je minimaal een radiator hebt die 2fans breed is.

Daarnaast is het belangrijk om te weten welke PC case je hebt, i.v.m.:
luchtkoeling: de maximale hoogte van de koeler
waterkoeling: of het überhaupt past en welke dan.

om het helemaal makkelijk te maken zou ik er een foto bij doen van je de ingewanden van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjuhV
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Luchtkoelers onder de 30db zijn nauwelijks hoorbaar. Filter je in de pricewatch op AM3 socket en <30db krijg je de volgende resultaten: klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waterkoeling raad ik niet aan op een FX met een waarschijnlijk matig AM3 bord. De kans is groot dat de vrm's te heet worden. Een luchtkoeler als een pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim volstaat al op een FX 4300 en zal veel stiller zijn en veel beter koelen dan een stockkoeler. De montage is ook nog eens makkelijk want je maakt gebruik van het standaard AMD bracket dat op het moederbord zit. Nadeel is dat de fan naar boven of naar beneden blaast. Ivm de heatpipes is montage met een airflow van voor naar achter niet mogelijk icm het bracket.

Je kan ook een topflow als een pricewatch: Gelid Solutions SlimHero Low-Profile kiezen waarmee de stroomvoorziening op het moederbord ook goed gekoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
RoytjuhV schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:03:
Luchtkoelers onder de 30db zijn nauwelijks hoorbaar. Filter je in de pricewatch op AM3 socket en <30db krijg je de volgende resultaten: klik
Maar die zijn door de fabrikant op gegeven. Dus zeggen helemaal niets of hij stil is of niet. En een 3000rpm 50db op lagere snelheid laten draaien kan alsnog beter koelen en stiller zijn als een 1500 rpm 30db op max laten draaien omdat hij ruk koelt.

gewoon wat reviews bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op het Tweakers forum. We verwachten hier echter wel enige vorm van aantoonbare eigen inzet, conform Het algemeen beleid. Daarnaast hoort deze vraag (begeleidt met voorgenoemde inzet) niet in dit subforum, maar in Componenten Aankoopadvies. Neem aldaar ook even het CAA beleid door alvorens een topic te openen. Deze gaat dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.