Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik wil een nieuwe voeding voor mijn pc en ik ben er op 3 uitgekomen, maar nu heb ik jullie hulp nodig. Welke van deze 3 kan ik als beste nemen?:
pricewatch: Sharkoon WPM500 Bronze
pricewatch: Cooler Master GM G450M
pricewatch: Corsair CX450M
Als je een andere voeding kent die misschien beter is en ook rond deze prijs ligt laat het dan even weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom kies je voor een reeks voedingen rond de 450 a 500W? Misschien wel handig om aan te geven waar het voor gebruikt gaat worden, misschien kan je af met minder en misschien heb je wel meer nodig.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit welke onderdelen bestaat het systeem?

De Sharkoon valt iig af want is erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:02:
Waarom kies je voor een reeks voedingen rond de 450 a 500W? Misschien wel handig om aan te geven waar het voor gebruikt gaat worden, misschien kan je af met minder en misschien heb je wel meer nodig.
Omdat ik 450W nodig heb voor mijne nieuwe videokaart, want die ik nu heb gaat het niet reden en ik kwam erop uit dat ik ongeveer 450W nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Laten we niet om de hete brij heendraaien, het gaat om het systeem uit Verwijderd in "PC upgraden. Welke onderdelen?"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videokaartfabrikanten overdrijven altijd want zij weten niet:
1. uit welke onderdelen de rest van het systeem bestaat, en
2. welke kwaliteit voeding jij hebt.

Dus onze vraag: uit welke onderdelen bestaat de rest van het systeem zodat wij de beste voeding daarbij kunnen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:16:
Videokaartfabrikanten overdrijven altijd want zij weten niet:
1. uit welke onderdelen de rest van het systeem bestaat, en
2. welke kwaliteit voeding jij hebt.

Dus onze vraag: uit welke onderdelen bestaat de rest van het systeem zodat wij de beste voeding daarbij kunnen adviseren.
https://www.bol.com/nl/p/..._lp%3D1%26itm_cid%3D10833 dit is hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ik inmiddels achter.
Ga je een GTX 950 of 960 halen en welke of ben je inmiddels iets anders van plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:21:
Was ik inmiddels achter.
Ga je een GTX 950 of 960 halen en welke of ben je inmiddels iets anders van plan?
GTX 950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal dan een hele goede pricewatch: Seasonic G-series 360 watt. Kost iets meer maar is van veel betere kwaliteit dan de CM en de Corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:25:
Haal dan een hele goede pricewatch: Seasonic G-series 360 watt. Kost iets meer maar is van veel betere kwaliteit dan de CM en de Corsair.
Heb ik dan wel genoeg Watt met die voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer dan genoeg. Een i7 met GTX 950 komt niet eens aan de 200w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:41:
Meer dan genoeg. Een i7 met GTX 950 komt niet eens aan de 200w.
Oh oke mooi. En is het nog belangrijk of de voeding Helemaal of half of niet modulair is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

is puur inbouw gemak volgend mij

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niet uit. De Seasonic heeft niet veel kabels. De kabels die je niet gebruikt netjes voor de voeding op een bundeltje binden zodat het niet kriskras door de behuizing hangt. De kabels die je wel gebruikt zoveel mogelijk tegen het moederbordtray vastmaken. Zo belemmer je de airflow en dus de koeling het minste.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan is het simpel, neem een GTX 950 zonder PEG connector en behoudt de huidige voeding want daar is niks mis mee.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zoals de pricewatch: Asus GTX950-2G, maar een RX 460 zonder PEG connector kan ook misschien wel een betere keuze.

Welk beeldscherm heb je trouwens? De videokaart moet namelijk wel de juiste aansluiting hebben.
Waarom wil je de videokaart upgraden? Games? Zo ja, welken dan?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:17:
Zoals de pricewatch: Asus GTX950-2G, maar een RX 460 zonder PEG connector kan ook misschien wel een betere keuze.

Welk beeldscherm heb je trouwens? De videokaart moet namelijk wel de juiste aansluiting hebben.
Waarom wil je de videokaart upgraden? Games? Zo ja, welken dan?
Haha zelf had ik die videokaart ook al op het oog. Dit is mijn beeldscherm https://www.bol.com/nl/p/...monitor/9200000047439085/

Ik heb nu de GTX 745, ik wil gewoon meer FPS en de zwaardere spellen met meer dan 15 FPS spelen :P En ik ga Just cause 3 & Watch dogs 2 nog kopen. En op dit moment zou ik miscreated die ik al in bezit heb en echt een gaaf spel vind ook met meer FPS willen spelen haal nu maar de 13 :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:48:
[...]

Haha zelf had ik die videokaart ook al op het oog. Dit is mijn beeldscherm https://www.bol.com/nl/p/...monitor/9200000047439085/
Prima dan, elke moderne videokaart heeft wel HDMI. VGA zit niet meer op de modernste videokaarten, dus oude schermen met VGA kun je niet zo meer aansluiten, maar jouw scherm heeft beide, dus geen probleem dan.

RX 460 kan dan ook daar zijn een stuk meer van te krijgen zonder PEG connector. Deze kaart in in sommige games iets trager maar in andere weer wat sneller, maar wel een stuk goedkoper en een betere koop.

Als het goed is hebben al deze RX 460 kaarten geen PEG connector nodig, waardoor die allemaal ook moeten kunnen.

pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 460 2GB
pricewatch: Sapphire Radeon RX 460 2G D5
pricewatch: Gigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 2G

Dit zijn de goedkoopste drie kaarten en deze hebben idd geen PEG connector, even gecheckt op foto's en op de site van de fabrikant. In de pricewatch staan wel eens foutjes dus altijd even controleren als het klopt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:12:
[...]

Prima dan, elke moderne videokaart heeft wel HDMI. VGA zit niet meer op de modernste videokaarten, dus oude schermen met VGA kun je niet zo meer aansluiten, maar jouw scherm heeft beide, dus geen probleem dan.

RX 460 kan dan ook daar zijn een stuk meer van te krijgen zonder PEG connector. Deze kaart in in sommige games iets trager maar in andere weer wat sneller, maar wel een stuk goedkoper en een betere koop.

Als het goed is hebben al deze RX 460 kaarten geen PEG connector nodig, waardoor die allemaal ook moeten kunnen.

pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 460 2GB
pricewatch: Sapphire Radeon RX 460 2G D5
pricewatch: Gigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 2G

Dit zijn de goedkoopste drie kaarten en deze hebben idd geen PEG connector, even gecheckt op foto's en op de site van de fabrikant. In de pricewatch staan wel eens foutjes dus altijd even controleren als het klopt.
Het liefst het ik een Nvidia GTX (Ik kan hier namelijk korting op krijgen). Uit welke GTX 950 kan ik kiezen zonder PEG connector?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De eerder genoemde pricewatch: Asus GTX950-2G is de enige interessante GTX 950 zonder PEG connector, het zijn er sowieso niet veel namelijk. Krijg je zoveel korting dat die goedkoper wordt dan een RX 460 van hierboven?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:28:
De eerder genoemde pricewatch: Asus GTX950-2G is de enige interessante GTX 950 zonder PEG connector, het zijn er sowieso niet veel namelijk. Krijg je zoveel korting dat die goedkoper wordt dan een RX 460 van hierboven?
Oke, dus mijn huidige voeding is goed voor die GTX dan? Ongeveer kwart eraf dus dan kom je rond de zelfde prijs als de RX 460

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:32:
[...]

Oke, dus mijn huidige voeding is goed voor die GTX dan?
Ja hoor nog steeds.
Ongeveer kwart eraf dus dan kom je rond de zelfde prijs als de RX 460
Juist, nou de RX 460 is een iets modernere kaart en zal het beter doen bij de nieuwste DirectX 12 en Vulkan games in veel DirectX 11 games is de GTX 950 iets sneller.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:51:
[...]

Ja hoor nog steeds.

[...]

Juist, nou de RX 460 is een iets modernere kaart en zal het beter doen bij de nieuwste DirectX 12 en Vulkan games in veel DirectX 11 games is de GTX 950 iets sneller.
Na wat rond gekeken te hebben kwam ik nog een andere tegen. pricewatch: Asus MINI-GTX950-2G deze is ook 75Watt. Welke kan ik dan beter kiezen deze of pricewatch: Asus GTX950-2G
Die noemde ik niet omdat die niet leverbaar is en omdat het een mini kaart is en die heb je helemaal niet nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door -The_Mask- op 28-09-2016 22:02 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:01:
Die noemde ik niet omdat die niet leverbaar is en omdat het een mini kaart is en die heb je helemaal niet nodig.
Aah oke. Wat raad jij aan een HDMI kabeltje erbij kopen of gewoon een DVI gebruiken die ik nu al heb?

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:01:
Aah oke. Wat raad jij aan een HDMI kabel erbij kopen of de DVI die ik nu heb gewoon gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DVI of HDMI is lood om oudijzer, maakt niks uit welke je gaat gebruiken. Alleen de videokaart heeft maar één DVI en één HDMI en het beeldscherm heeft twee maal HDMI. Dus je zult sowieso een verloopje moeten gebruiken of een DVI - HDMI kabel.

Of eventueel DisplayPort naar HDMI, maar DVI - HDMI is het meest logische/goedkoopste. VGA zou ik niet gebruiken daarmee krijg je een slechter beeld, dat is zonde.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:16:
DVI of HDMI is lood om oudijzer, maakt niks uit welke je gaat gebruiken. Alleen de videokaart heeft maar één DVI en één HDMI en het beeldscherm heeft twee maal HDMI. Dus je zult sowieso een verloopje moeten gebruiken of een DVI - HDMI kabel.

Of eventueel DisplayPort naar HDMI, maar DVI - HDMI is het meest logische/goedkoopste. VGA zou ik niet gebruiken daarmee krijg je een slechter beeld, dat is zonde.
Top bedankt voor de hulp! :)
Pagina: 1