Ik heb deze cpu nu een tijdje en ik merkte dat op stock frequency de temp tijdens gamen soms redelijk hoog werden. Ik ben op zoek naar een redelijke cpu cooler voor €30-40 (mag iets duurder). Ik zat zelf te denken aan de hyper 212 evo of de scythe mugen 4. Welke is beter of zijn er nog andere suggesties?
Ik heb een s340 en ik wil later gaan overclocken (ik heb nu nog geen overclockable moederboard) maar ik ga er later nog wel 1 halen.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:01:
Ben je van plan te gaan overklokken en welke behuizing heb je?
[ Voor 40% gewijzigd door paul859 op 26-09-2016 21:06 ]
Verwijderd
Voor overklokken kan je 212 EVO beter laten staan. De Mugen kan maar er is een goedkopere betere koeler in de vorm van pricewatch: Arctic Freezer i32. Ook de pricewatch: Scythe Fuma is een goede keuze. Nadeel van deze koelers is dat ze er, naar mijn mening, niet erg mooi uit zien door het raam van de behuizing. Mooiere koelers kosten echter een stuk meer dan €40,-.
Wat voor koeling heb je nu? Wat vind jij redelijk hoog? Volgensmij zit er standaard geen koeling bij de 6600k
Ja dit klopt, het is eigenlijk de koeler van mn oude i3 6100NESFreak schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:13:
Wat voor koeling heb je nu? Wat vind jij redelijk hoog? Volgensmij zit er standaard geen koeling bij de 6600k
Bij de battlefield 1 beta was het hoogst iets van 70 graden
[ Voor 9% gewijzigd door paul859 op 26-09-2016 21:16 ]
Verwijderd
De stockkoeler is voldoende voor een non k. Een k cpu heeft een hoger tdp en daar heeft de stock het behoorlijk lastig mee.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 21:20 ]
Enige suggestie voor een koeler die ik kan halen?Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:20:
De stockkoeler is voldoende voor een non k. Een k cpu heeft een hoger verbruik en daar heeft de stock het behoorlijk lastig mee.
Owh, ik zie het al, is er veel verschil tussen de 2 koelers? Is er 1 beter of zijn ze ong. hetzelfde?Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:22:
Die heb ik een aantal post naar boven al gegeven.
Verwijderd
Als je de links aanklikt en de specs leest dan zie je de verschillen wel.
De Fuma koelt wat beter en kan je de cpu flink mee overklokken. De i32 koelt voldoende voor een overklok en bij weinig load draait de fan niet.
De Fuma koelt wat beter en kan je de cpu flink mee overklokken. De i32 koelt voldoende voor een overklok en bij weinig load draait de fan niet.
Bedankt voor het advies!Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:28:
Als je de links aanklikt en de specs leest dan zie je de verschillen wel.
Pagina: 1