Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-11 20:52
Dag,

Ik ben al jaren mobiel klant bij Tele2. Bevalt me uitstekend, en heb nog nooit klagen gehad. Tot ik ging verhuizen helaas.
Op mijn nieuwe adres (buiten) heb ik nauwelijks bereik met mijn mobiele telefoon. Tele2 heeft een dekkingsonderzoek gedaan, en concludeert hetzelfde. Nu geven ze me de mogelijkheid mijn contract te laten ontbinden. Nu heb ik daar naar mijn idee weinig aan... Iedereen hier (maakt niet uit welke provider) heeft hier slecht ontvangst.
Nu is een echter versterker me wat te duur, en vraag me af of zoiets als dit:
http://eud.dx.com/product...0-6-lcd-eu-plug-844399843 zou kunnen werken.
Op 1 plek heb ik 2 streepjes bereik. Verder 1 of niets...
Ik zit bij tele2 welke gebruik maakt van t-mobile netwerk voor spraak.

Is de versterker van DX weggegooid geld, of zou het kunnen werken?

Beste antwoord (via Dennis1109 op 27-09-2016 16:51)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Punt 1 zijn die dingen vziw illegaal hier in NL.
Punt 2: garbage in is garbage out. Want dat ding moet nog steeds via een dramatisch signaal terug naar de provider.
Punt 3: providers schakelen onderhuids via tcp/ip. Ja echt, het is IP telefonie vanaf de mast. Je maakt via normale cell protocollen verbinding en dan switch je om naar TCP/IP. Dikke kans dat dat ding niet ondersteunt.

TL;DR: niet doen, weggegooid geld.

Meen dat Vodafone destijds signaalverbeteraars voor in huis had, die al dan niet met hun vaste net koppelden. Dat wellicht een optie? Ik zou sowieso even bij alle providers hun dekking checken bij jou in de buurt.

[ Voor 59% gewijzigd door The Eagle op 26-09-2016 20:33 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Punt 1 zijn die dingen vziw illegaal hier in NL.
Punt 2: garbage in is garbage out. Want dat ding moet nog steeds via een dramatisch signaal terug naar de provider.
Punt 3: providers schakelen onderhuids via tcp/ip. Ja echt, het is IP telefonie vanaf de mast. Je maakt via normale cell protocollen verbinding en dan switch je om naar TCP/IP. Dikke kans dat dat ding niet ondersteunt.

TL;DR: niet doen, weggegooid geld.

Meen dat Vodafone destijds signaalverbeteraars voor in huis had, die al dan niet met hun vaste net koppelden. Dat wellicht een optie? Ik zou sowieso even bij alle providers hun dekking checken bij jou in de buurt.

[ Voor 59% gewijzigd door The Eagle op 26-09-2016 20:33 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-11 20:52
Duidelijk verhaal. Op de dekkingskaarten ziet het er allemaal geweldig uit... Zowel vodafone als kpn. Als ik hier mensen heb met een van deze providers is het echter net zo erg als met Tele2.

Die versterkers van Vodafone had ik inderdaad gezien, maar ik meende ook gelezen te hebben dat ze er meer last van hadden dan lust, en dat ze opgehouden zijn met die dingen.

Wel bedankt voor het advies over de dx versterker. Scheelt me €35 ;)