Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met docker en network drive

Pagina: 1
Acties:

• Zero
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-07 01:24
Hey,

Ik heb altijd een Ubuntu VM gehad met daarop sabnzbd, plex, sonarr, cp etc. maar ik kreeg een tip van iemand op reddit dat Docker hier veel fijner voor is, na een paar guides lezen en tutorials volgen begrijp ik het redelijk en probeer nu de overstap te maken naar docker maar ik heb 1 probleem. Al mijn media zit op een network drive, deze heb ik gemount op mijn Ubuntu VM met docker maar docker kan de folder niet zien, dit is waarschijnlijk een makkelijk permission issue maar ik heb niet veel ervaring met Linux.

Mijn setup:
Dell r710, 2xL5630, 48GB RAM en hij runt ESXI.

Mvg A. Tielbeke

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit is geen 'makkelijk permission issue'. Een Docker container draait geïsoleerd van de rest van je systeem. Je zult de directory met je media als data volume moeten mounten in je Docker container (de -v optie van het docker run commando). Met die zoektermen zou je wel verder moeten komen lijkt me.

• Zero
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-07 01:24
Ik kom er toch niet helemaal uit, ik gebruik het -v command al:
docker create \
--name=couchpotato \
--restart=always \
-v /docker/containers/couchpotato/config:/config \
-v /media/downloads:/downloads \
-v /media/library/Movies:/movies \
-e PGID=1000 -e PUID=1000 \
-e TZ=Europe/London \
-p 7201:5050 \
linuxserver/couchpotato

Mijn network drive is mounted in /media/library/ dus dan zou dit toch moeten werken?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Als je -v gebruikt om een volume op vanaf de host zelf te mounten dan moet het een absolute path zijn. Dat is het niet met een netwerk share.
Kijk anders ook eens naar de plugins hier: https://docs.docker.com/engine/extend/legacy_plugins/
Daar zit wel wat tussen om netwerk shares te mounten.
Deze moet je ook in de goede richting helpen.

Computer says no