Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC valt uit, gaat na een nacht weer aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hallo allemaal,
Ik heb zaterdag mijn pc in elkaar gezet, ging allemaal meteen goed, niks aan de hand.
Na zondag de pc zo'n 10-11 uur gebruikt te hebben, viel hij plots uit en ging vervolgens niet meer aan (ook niet met alleen moederbord/CPU/RAM).

Het rare is dat hij maandagochtend (na weer in elkaar zetten en het controleren van kabels), de PC weer werkte alsof er niks gebeurt was.

Maandag eind van de middag is het weer zo ver, plots valt de pc weer uit (alsof iemand de stroom eruit trekt). Ook dit keer is hij niet meer aan te krijgen (weer uit elkaar gehaald).

Heb ik een defecte voeding gekocht? Dit lijkt mij de meest waarschijnlijke oorzaak?
Zouden jullie mij verder kunnen helpen?

Bij voorbaat dank!

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10
MSI GTX 1060 OC
Corsair RM650x
Intel i3 6100
MSI B150M Bazooka
Cooler master Silencio 550
Samsung SSD EVO750

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

1) opnieuw aanzetten
2) alle onderdelen eraf, enkel 4 en 24 pins aangesloten en aan geprobeerd te zetten
3) nachtje gewacht: volgende dag is er niks aan de hand en werkt alles weer

Alle reacties

Verwijderd

Of de voeding defect is weet ik niet maar ga er niet van uit. Wat ik wel weet dat deze enorme overkill is voor een systeem dat maximaal 180w verbruikt.

Doe eens een bios reset.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Aarding ?

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Topicstarter
Zou het bij een probleem met aarding niet veel eerder moeten uitvallen?

Na een BIOS reset vanmorgen deed hij het weer gewoon. Of dit nou kwam doordat hij een nachtje heeft gestaan of door de BIOS reset blijft natuurlijk de vraag.

Afwachten of hij vandaag aan blijft..

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kan zijn dat er iets te warm wordt, maar een defect onderdeel kan ook. Kunnen echter wel meerdere onderdelen zijn. Voeding, moederbord, videokaart het kan allemaal.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Als de pc uitvalt en niet meer werkt, dan kun je proberen,
stroom los maken, dan pc start knop 5 seconde vasthouden, dan verdwijnt alle stroom die nog aanwezig is,
dan kun je weer proberen om te starten, is vermoedelijk hetzelfde als een hele nacht laten staan.

Voeding lenen, en uitwisselen, dan weet je of het aan je voeding ligt.
Daarna 1 voor 1 alle onderdelen uitwisselen,(ook monitor kabels toetsenbord, muis etc),
ook zo veel mogelijk hardware verwijderen, en dat de pc nog zou kunnen werken,
pc opbouwen buiten de kast,
booten van een bootable cd, bijv linux, dus harde schijf ontkoppelen,
etc.

Verwijderd

Topicstarter
Na het nog een keer uit elkaar gehaald te hebben gisterochtend, de voedingskabel (24pins) extra hard erin geduwd (leek los te zijn geraakt), nu geen problemen meer!
Raar, want hij klikte wel de vorige keren.

Hartstikke bedankt allemaal voor het reageren en meedenken, et lijkt erop alsof het opeens verholpen is.
Top jongens, nogmaals bedankt!
Pagina: 1