Goedkope vloer (incl. leggen) i.c.m. vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:47
Binnenkort ga ik een nieuwe woning huren waar alleen (water)vloerverwarming in zit. Het zijn 3 verdiepingen met betonnen vloeren waarvan ik voor de bovenste 2 een goedkope oplossing zoek (totaal een 80 m2).

Op dit moment denk ik aan een kantum tapijt (geschikt voor vloerverwarming) los laten leggen door een vakman. Dit moet wel voor een redelijke prijs kunnen gebeuren (10 eu p m2 is bv geen optie) anders kan ik zelf beter laminaat leggen. Op dit moment zonder ondervloer in gedachten, omdat een ondervloer de warmte alleen maar meer tegenhoudt en qua geluid zal het meevallen denk ik (wonen ook maar met zijn 2en).

Iemand hier ervaring mee? Er staat zoveel tegenstrijdige info online helemaal i.c.m. vloerverwarming. Ik wil simpelweg geen dure vloer omdat ik er maar een paar jaar ga wonen. Hoop wat tips te vinden.

Verwijderd

inclusief leggen onder de 10 euro? dan krijg je een papieren vloer denk ik zo.. voor 800 euro gaat geen enkele vakman 80 vierkante meter leggen.

Laminaat vloer voor dat bedrag haal je al bijna niet eens.
Goedkoopste laminaat bij de bouwmarkt 6 euro per /m2 dan nog 1,5 euro ondervloer. en dan nog plintjes en owja ook nog 10% afval rekenen.

Ik denk dat je iets reeeler moet zijn in je begroting hierin.

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
tapijttegels? kun je makkelijk zelf leggen... 10e/m2 is zoals mrveenie zegt wel echt erg weinig hoor...

• SCIxX
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:24:
inclusief leggen onder de 10 euro? dan krijg je een papieren vloer denk ik zo.. voor 800 euro gaat geen enkele vakman 80 vierkante meter leggen.

Laminaat vloer voor dat bedrag haal je al bijna niet eens.
Goedkoopste laminaat bij de bouwmarkt 6 euro per /m2 dan nog 1,5 euro ondervloer. en dan nog plintjes en owja ook nog 10% afval rekenen.

Ik denk dat je iets reeeler moet zijn in je begroting hierin.
Je zal gelijk hebben. Bij de kwantum heb je voor een aantal euro per m2 een tapijt voor vloerverwarming. Ik hoopte eigenlijk dat een mannetje dat dan even snijd en los legt voor een paar 100 eu.

Als ik het zo bekijk is het voordeliger als ik zelf laminaat leg op de 1e, en op zolder leg ik dan wel een kleedje. Het enige waar ik nog steeds bang voor ben is dat onze ruimtes erg langzaam zullen verwarmen door laminaat, ondanks dat deze geschikt zijn voor vloerverwarming. Ook hier lees je gemengde verhalen over.

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
De verhuurder kan je vast wel vertellen wat de maximale warmteweerstand van de vloerbedekking mag zijn met het oog op de capaciteit van de vloerverwarming.

Deze waarde mag door de som van de warmteweerstand van de vloer en ondervloer niet overschreden worden wil je voldoende kunnen blijven verwarmen.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik hoopte eigenlijk dat een mannetje dat dan even snijd en los legt voor een paar 100 eu.
Als je uitgaat van 35 euro / uur, dan is een paar honderd euro één dag werk voor één persoon. Als je zelf een beetje meehelpt, moet het met een klusjesman voor dat bedrag wel lukken om 80m2 tapijt te leggen. Mits je niet teveel hoekjes en randjes hebt. Een trap kost je minimaal een halve dag extra maar als die 80m2 alleen rechte overlopen en vierkante kamers zijn moet dat wel lukken.

[ Voor 50% gewijzigd door naitsoezn op 26-09-2016 19:05 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• SCIxX
De Rikster schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:58:
De verhuurder kan je vast wel vertellen wat de maximale warmteweerstand van de vloerbedekking mag zijn met het oog op de capaciteit van de vloerverwarming.

Deze waarde mag door de som van de warmteweerstand van de vloer en ondervloer niet overschreden worden wil je voldoende kunnen blijven verwarmen.
Yes, voorwaarden is als volgt:
- De warmteweerstand dienst maximaal Rc= 0,09m2 k/w te zijn

Echter, bij Praxis gaven ze aan dat ook al voldoe je hieraan:
"Houd wel rekening dat de geleiding minder is dan bij vloertegels. Wanneer de vloerverwarming als hoofdverwarmer dient is het minder geschikt om laminaat op te leggen."

Tja moeilijk in te schatten wat nou precies de impact zal zijn.
naitsoezn schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:02:
[...]

Als je uitgaat van 35 euro / uur, dan is een paar honderd euro één dag werk voor één persoon. Als je zelf een beetje meehelpt, moet het met een klusjesman voor dat bedrag wel lukken om 80m2 tapijt te leggen. Mits je niet teveel hoekjes en randjes hebt. Een trap kost je minimaal een halve dag extra maar als die 80m2 alleen rechte overlopen en vierkante kamers zijn moet dat wel lukken.
Zo dacht ik dus ook. Het zijn 3 simpele vierkante ruimtes met een overloop, trap hoeft niet. Uiteraard wil ik zelf helpen een extra ruimte. Gezien het qua kosten niet veel lijkt te schelen ga ik toch laminaat overwegen voor de 1e verdieping en dan wellicht zelf zonder te snijden een tapijtje op zolder uitrollen.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:39
Hier ook het hele huis vloerverwarming. Beneden PVC en dat is echt ideaal voor vloerverwarming (maar duur), boven special laminaat met ondervloer voor vloerverwarming. Toch merk je met laminaat dat de warmte pas later door de vloer komt als je de temperatuur verhoogd.

Voor € 10,00 per vierkante meter wordt het lastig, denk ik.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• SCIxX
Jumpman schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:54:
Hier ook het hele huis vloerverwarming. Beneden PVC en dat is echt ideaal voor vloerverwarming (maar duur), boven special laminaat met ondervloer voor vloerverwarming. Toch merk je met laminaat dat de warmte pas later door de vloer komt als je de temperatuur verhoogd.

Voor € 10,00 per vierkante meter wordt het lastig, denk ik.
Hoeveel later is later? Een uur? We krijgen een "slimme meter", dus op zich moet dat te behelpen zijn,

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

SCIxX schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:48:
Zo dacht ik dus ook. Het zijn 3 simpele vierkante ruimtes met een overloop, trap hoeft niet. Uiteraard wil ik zelf helpen een extra ruimte.
Waarom vraag je dan niet een paar offertes op? Hier op dit forum kent niemand de situatie precies, en 35 euro / uur is echt geen onbereikbaar tarief hoor. Je lijkt nogal te redeneren naar euro / m2, maar euro / uur is vziw veel gangbaarder. Vraag gewoon eens rond bij mensen die het daadwerkelijk zouden kunnen doen ipv hier, dan wordt je wss een hoop wijzer ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:25
als het zo op de euro's komt, waarom dan niet zelf tapijt leggen? is geen hogere wiskunde en juist als je de kosten laag wilt houden een belangrijke optie om zoveel mogelijk zelf te doen

• SCIxX
naitsoezn schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:06:
[...]

Waarom vraag je dan niet een paar offertes op? Hier op dit forum kent niemand de situatie precies, en 35 euro / uur is echt geen onbereikbaar tarief hoor. Je lijkt nogal te redeneren naar euro / m2, maar euro / uur is vziw veel gangbaarder. Vraag gewoon eens rond bij mensen die het daadwerkelijk zouden kunnen doen ipv hier, dan wordt je wss een hoop wijzer ;)
Dat ga ik ook doen, het topic was meer om eventuele tips van situatiegenoten te krijgen zodat ik een betere afweging kan maken of vloerbedekking uberhaupt een goede keuze is (wel of geen ondervloer, i.c.m. vloerverwarming.
Fr33z schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:07:
als het zo op de euro's komt, waarom dan niet zelf tapijt leggen? is geen hogere wiskunde en juist als je de kosten laag wilt houden een belangrijke optie om zoveel mogelijk zelf te doen
True, maar wat ik in mijn omgeving hoor is waar laminaat zelf leggen prima te doen is vloerbedekking leggen echt een kriem is.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:39
SCIxX schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:02:
[...]

Hoeveel later is later? Een uur? We krijgen een "slimme meter", dus op zich moet dat te behelpen zijn,
Volgens mij zij de verkoper destijds denk in dagdelen van vier uur met enkele graden hoger. Van 15 naar 24 graden ga je wel sneller merken denk ik. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:49
De combinatie tapijt los leggen en een vakman kun je wel vergeten, een vakman zal dat nooit doen.
Tapijt span je op spijkerlatten of lijm je volledig op de ondervloer, alleen randen lijmen kan in kleine ruimtes maar zal een vakman ook niet zo heel snel doen.

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:02

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Tapijttegels leggen. Dit kan al voor €1,- per vierkante meter. (Tapijttegelstunter.nl - c-keus tegels). Deze tegels kun je leggen met vloerverwarming. Heb onlangs 90m2 gelegd i.v.m. tijdelijke (huur)woning. Je hebt alleen geen keuze bij het uitzoeken. Echter maakt de prijs het goed. Achteraf leuke vloer geworden door de diverse kleuren/motieven.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• SCIxX
BadpunK schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:11:
Tapijttegels leggen. Dit kan al voor €1,- per vierkante meter. (Tapijttegelstunter.nl - c-keus tegels). Deze tegels kun je leggen met vloerverwarming. Heb onlangs 90m2 gelegd i.v.m. tijdelijke (huur)woning. Je hebt alleen geen keuze bij het uitzoeken. Echter maakt de prijs het goed. Achteraf leuke vloer geworden door de diverse kleuren/motieven.
Dit klinkt heel makkelijk zelf te leggen? Zo op het oog lijken tapijttegels wel erg duur. :o

Edit; Ik zie dat er ook "b-keuze" tapijttegels zijn voor 50 cent per tegel. :)

[ Voor 11% gewijzigd door SCIxX op 26-09-2016 22:49 ]

• sawmire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:37
Veel tapijtzaken (carpetright/kwantum e.d.) hebben ook acties dat ze PVC en tapijt gratis leggen (dit is dan wel los leggen, lijmen is duurder).

Zie https://www.kwantum.nl/al...vloer/actie-gratis-gelegd

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

SCIxX schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:12:
[...]

Dit klinkt heel makkelijk zelf te leggen? Zo op het oog lijken tapijttegels wel erg duur. :o
Als je rustig en secuur werkt dan is het prima te doen. Regelmatig van mesjes wisselen. Ik gebruikte een lange metalen strip voor het recht aftekenen op de tegel (onderkant).

Vervolgens sneed ik vanuit de losse pols de tegels op maat. Eerst deed ik het zachtjes zodat er een groef ontstond en vervolgens 1 a 2x wat harder zodat je door de tegel heen was. De groef was alleen bedoeld zodat ik niet uit zou schieten.

Het afmeten was het meeste werk. Let er wel bij op dat je of ze allemaal dezelfde kant op legt of eenzelfde patroon aanhoud. (Op onderkant staan pijlen). Mbv Google zijn legio handleidingen te vinden. Met een workmate is het wat prettiger zodat je op hoogte werkt.

Grotere ruimten leg je zo door. Enkel de randen en deurposten hoef je te snijden. De goedkope tegels zijn er ook te vinden als je op 'c-keus' of 'c keus' zoekt. Naar mijn idee zit er geen verschil tussen de b- of c-keus tegels. (Zijn volgens mij dezelfde tegels ;). De tegels van mij waren slechts 0.25 de stuk.

Indien gewenst kan ik enkele foto's wel uploaden zodat je het resultaat kunt zien. Stuur mij dan maar een PB.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:54
Tapijttegels heb ik ook eens gelegd. Inderdaad een goed mesje en bij voorkeur niet op het beton snijden. Daarvan wordt je mes snel bot. En afmeten. :? Slim de tegel omdraaien bij de aansluiting met de muur, aftekenen met gelegde tegel als onderlegger en dan de streep trekken. Zonder meetlint kom je een heel end. Ik heb ze toen los gelegd, maar met dubbelzijdige tape kan ook.

Wel even opletten welk type, die ik had was een soort veredelde weerhaak die echt nasty was om te stofzuigen. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:50
SCIxX schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:12:
anders kan ik zelf beter laminaat leggen. Op dit moment zonder ondervloer in gedachten, omdat een ondervloer de warmte alleen maar meer tegenhoudt en qua geluid zal het meevallen denk ik (wonen ook maar met zijn 2en).
De ondervloer is er niet voor jou, maar voor mensen die onder je wonen (ik weet niet of die er zijn).

Een ondervloer beschermt ook het laminaat, dus als je na een paar jaar weggaat, losklikken en meenemen.
Helaas zijn ondervloeren die geschikt zijn voor een verwarming iets duurder dan die rollen die je voor weinig bij de bouwmarkt kan kopen.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:25
http://www.outletshopnunspeet.nl/tapijttegels/

Hier kan je voor weinig tapijttegels kopen. Laatst ook klein partijtje gehaald.

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Señor Sjon schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:09:
En afmeten. :? Slim de tegel omdraaien bij de aansluiting met de muur, aftekenen met gelegde tegel als onderlegger en dan de streep trekken. Zonder meetlint kom je een heel end. Ik heb ze toen los gelegd, maar met dubbelzijdige tape kan ook.
Afmeten zal wel moeten als je een gang hebt met verwarmingsbuizen, deurposten en kozijnen die uitsteken. Die hoekjes e.d. zul je toch eruit moeten snijden. Of leg jij de tegels niet strak neer? :|

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:54
Daar meet je wel af, maar ik zie ook mensen afmeten op rechte stukken, terwijl dat met een handigheidje juist niet hoeft. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:13
Fr33z schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:07:
Dit dus.

Toen ik mijn eerste woning betrok (>100m2) ben ik naar de Leenbakker om de hoek gegaan en heb daar het een na goedkoopste tapijt gekocht voor de woonkamer en het goedkoopste tapijt voor de rest van het huis. Dat heb ik vervolgens met hulp en een scherp stanleymes gelegd. Meer dan insnijden en vervolgens afsnijden bij de plint is het niet. Je kunt het ook gewoon los laten liggen en op specifieke plekken dubbelzijdig tape gebruiken.

Dit was nota bene een huis met een suite dus nog relatief lastig ook omdat de woonkamer een vernauwing kende.

Goedkoper dan dat kun je geen vloer leggen: paar euro/m2.

Jaren later alleen de woonkamer vervangen door een laminaatvloertje.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 27-09-2016 14:08 ]

• SCIxX
ybos schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:22:
http://www.outletshopnunspeet.nl/tapijttegels/

Hier kan je voor weinig tapijttegels kopen. Laatst ook klein partijtje gehaald.
Deze kwam ik ook tegen. Heb je de B keuze gehaald? En wat was je ervaring.

Bedankt so far voor de tips allemaal. _/-\o_

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:25
SCIxX schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:50:
[...]

Deze kwam ik ook tegen. Heb je de B keuze gehaald? En wat was je ervaring.

Bedankt so far voor de tips allemaal. _/-\o_
Mijn vrouw heeft ze gekocht, dus weet niet of het B-keus was. Spullen waren in ieder geval gewoon netjes, en let op, er valt zelfs op locatie nog gewoon af te dingen, zeker als je grotere hoeveelheden koopt.

Wij hebben boven laminaat maar hebben tijdelijk, daarom restspul gekocht, de babykamer gelegd met tapijttegels. Mocht hij keer kotsen, tegel eruit, nieuwe erin :W
Pagina: 1