Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoii,

Mijn vraag is als volgt:
Ik ben 'n soort van opgelicht met het kopen van s7. Dit is een clone, anywayz... Ik wil er het beste van maken, maar hij geeft 'n hinderlijk probleem :

- hij geeft aan dat 't geheugen vol is, maar dat is niet zo. Iig hij download en installeert geen apps meer.

Iemand die de gouden tip heeft voor mij?
Ik ben trouwens echt 'n zak hooi met weinig inzicht. Dus jip en Janneke taal zou fijn zijn.

Groetjes
Een wanhopig meisje

Alle reacties

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 17:53

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Heb je misschien wat informatie over de telefoon?

Staat er ergens een merk/type op de telefoon, de doos of op het scherm als hij opstart ?

Verwijderd

Topicstarter
Ehm. Er staat gewoon Samsung op. Er staat ook Android op... Hij start op met t-mobile...
Google playstore staat er op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:39:
Ehm. Er staat gewoon Samsung op. Er staat ook Android op... Hij start op met t-mobile...
Google playstore staat er op.
En waarom denk je dan dat het een kloon is? Waar heb je de S7 gekocht en voor hoeveel? Je kunt ook het IMEI verifieren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 20:40 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:59:

- hij geeft aan dat 't geheugen vol is, maar dat is niet zo. Iig hij download en installeert geen apps meer.
Net zoals bij SD kaartjes kan je ook bij een telefoon net doen alsof er meer geheugen is dan dat er daadwerkelijk aanwezig is. Dus als het bijvoorbeeld een 32GB model is kan het prima zijn dat er maar 8GB in zit.

Verwijderd

Topicstarter
@Xenergy; Heel naief, maar via marktplaats. Ik heb al aangifte gedaan. De persoon in kwestie was niet bekend en ben dan ook de enige. Waarschijnlijk laten ze t er ook bij zitten. Erg stom natuurlijk... Ben ermee naar een telefoon winkel geweest en die zeiden dat. Je kon t ook wel 'n beetje zien enzo. Maar wil m nu wel echt gaan maken zodat ik m kan gebruiken voor men werk / of er een vriendin blij mee kan maken...

Zat misschien te denken om de Android er af te gooien en iets van lollipop of kitkat ofzo erop te zetten? Geen idee of dat helpt met het Installeren van apps.....

Ben natuurlijk nog steeds een leek op dit gebied.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:13:
@Xenergy; Heel naief, maar via marktplaats. Ik heb al aangifte gedaan. De persoon in kwestie was niet bekend en ben dan ook de enige. Waarschijnlijk laten ze t er ook bij zitten. Erg stom natuurlijk... Ben ermee naar een telefoon winkel geweest en die zeiden dat. Je kon t ook wel 'n beetje zien enzo. Maar wil m nu wel echt gaan maken zodat ik m kan gebruiken voor men werk / of er een vriendin blij mee kan maken...

Zat misschien te denken om de Android er af te gooien en iets van lollipop of kitkat ofzo erop te zetten? Geen idee of dat helpt met het Installeren van apps.....

Ben natuurlijk nog steeds een leek op dit gebied.
Lijkt me zaak om eerst te achterhalen met welk toestel we dan wel te maken hebben.
Zou je eens dit programmatje kunnen installeren en wat screenshots met ons delen?
Google Play: DevCheck System Info

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:44:
[...]

Net zoals bij SD kaartjes kan je ook bij een telefoon net doen alsof er meer geheugen is dan dat er daadwerkelijk aanwezig is. Dus als het bijvoorbeeld een 32GB model is kan het prima zijn dat er maar 8GB in zit.
Mm, ok. Goed punt, maar dan het volgende;
Ik heb Google Chrome erop gedownload maar met het openen doet hij het niet, kom niet verder dan email configuratie... Of kan dat ook met gebrek aan ruimte op de sd kaart verklaard worden?

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:17:
[...]

Lijkt me zaak om eerst te achterhalen met welk toestel we dan wel te maken hebben.
Zou je eens dit programmatje kunnen installeren en wat screenshots met ons delen?
Google Play: DevCheck System Info
Wil ik doen! Moet dan nog wel even uitzoeken hoe of wat ik het hierop krijg. Heb sowieso alles (!) gefilmd van het opladen tot aan fouten met installeren en openen van apps.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet togestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 27-09-2016 07:56 ]

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:56
Wat staat er bij instellingen--> over deze telefoon? En ja dat is een hoop. Maar als software installeren niet lukt dan moet het maar zo.

[ Voor 44% gewijzigd door __R__ op 26-09-2016 21:24 ]

Verwijderd

Anders even het IMEI controleren via *#06# en dan invoeren op deze website. Wellicht komt daar een merk en type uit.

KitKat en Lollipop zijn versies van Android. Grote kans dat een van beide er al op staat.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:27:
Anders even het IMEI controleren via *#06# en dan invoeren op deze website. Wellicht komt daar een merk en type uit.

KitKat en Lollipop zijn versies van Android. Grote kans dat een van beide er al op staat.
Thanks. Er stonden twee getallen en er kwam ook nog iets uit... Wat een drama :|, maar biedt wellicht wel perspectief! Het enige verschil is een cijfer op het einde dat veranderd, ook in het einde!

Ik heb hier echt geen verstand van.. :

Model: G360 Galaxy Core Prime (SM-G360H)
Brand: SAMSUNG
IMEI: TAC: 359451 FAC: 06 SNR: 246580 CD: 4 (en bij die andere is de 4 een 2)

Verwijderd

Topicstarter
__R__ schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:23:
Wat staat er bij instellingen--> over deze telefoon? En ja dat is een hoop. Maar als software installeren niet lukt dan moet het maar zo.
Device name: Samsung Galaxy S7
Modelnummer: SM-G930FD
Android-versie: 6.0.1
Smalbandversie: G390FXXU1APB6

Kernel-versie: 3.18.1407162483
dpi@SWHE2615#1
Sat Feb 6 11:46:26 KST 2016
Build-nummer: MMB29K.G930FXXU1APB6

SE for Android status
Enforcing
SEPF_SECMOBILE_6.0.1_0004
Sat Feb 06 12:08.15 2016

Security Software Version
MDF V2.0 Release 6
VPN v1.4 Release 6.0

Knox Version
KNOX 2.6
Standard SFK 5.6.0
Premium SDK 2.6.0
Customization SDK 2.6.0
Container 2.6.0
CEP 2.0.1
Enterprise Billing 1.2.0
OTP 2.6.0
SE for Android 2.4.0
SSO 2.5.0
Shared Devices 2.6.0
TIMA 3.2.2015vpn 2.2.4

Android security path level
1 February 2016

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet togestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 27-09-2016 07:56 ]

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:14
Tja, dat lijkt een simpele Galaxy Core Prime en geen S7...
(http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_core_prime-6716.php)

hoewel je phone instellingen anders lijken weer... vaag

[ Voor 19% gewijzigd door caspervc op 26-09-2016 22:31 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik inderdaad al door, maar hoe los ik mijn probleem op, nu we weten met wat we te maken hebben.. (A)

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik denk dat je pas echt wat kunt als de hardware hebt geïdentificeerd met een app.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

caspervc schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:30:
hoewel je phone instellingen anders lijken weer... vaag
Volgens mij wordt deze informatie uit de build.prop gehaald en is dus zeer makkelijk te manipuleren.
Daarnaast is "SM-G930FD" een dual sim s7. Model dat naar mijn weten niet in NL wordt verkocht.

Enfin, uiterlijke veschillen van de Core prime en de S7 zijn dermate groot dat we volgens mij niet al te moeilijk hoeven te doen om hier uitsluitsel over te krijgen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Tonne2016
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:08
Als het inderdaad een Core Prime is dan beschikt het toestel over 8 GB opslagruimte. Zit er een extra SD-kaartje in? Dan kun je bepaalde apps verplaatsen naar dat SD-kaartje.
Dat scheelt ruimte op de telefoonopslag en heb je weer wat "armslag".

In overweging nemende dat je het toestel houdt of weggeeft/verkoopt is het misschien de moeite waard om, als er geen SD-kaartje inzit, er alsnog een bij te kopen. Foto's en filmpjes worden dan ook op dat kaartje opgeslagen.

Als het meezit dan draait het toestel op Lollipop (Android 5). Ga naar instellingen -> applicatiebeheer. Scroll één "pagina" naar rechts. Daar zie je iets van "Op externe opslag". Waar geen vinkje naast staat zijn apps die je dan nog kunt verplaatsen. Zet een vinkje en volg de 'instructies'.

Ik doe dit even uit mijn hoofd maar mijn vriendin heeft een Core Prime (destijds €140,-) en dat ding doet het verbazingwekkend goed.

Hopelijk lukt dit.

[ Voor 13% gewijzigd door Tonne2016 op 26-09-2016 23:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tonne2016 schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:05:
Als het inderdaad een Core Prime is dan beschikt het toestel over 8 GB opslagruimte. Zit er een extra SD-kaartje in? Dan kun je bepaalde apps verplaatsen naar dat SD-kaartje.
Dat scheelt ruimte op de telefoonopslag en heb je weer wat "armslag".

In overweging nemende dat je het toestel houdt of weggeeft/verkoopt is het misschien de moeite waard om, als er geen SD-kaartje inzit, er alsnog een bij te kopen. Foto's en filmpjes worden dan ook op dat kaartje opgeslagen.

Als het meezit dan draait het toestel op Lollipop (Android 5). Ga naar instellingen -> applicatiebeheer. Scroll één "pagina" naar rechts. Daar zie je iets van "Op externe opslag". Waar geen vinkje naast staat zijn apps die je dan nog kunt verplaatsen. Zet een vinkje en volg de 'instructies'.

Ik doe dit even uit mijn hoofd maar mijn vriendin heeft een Core Prime (destijds €140,-) en dat ding doet het verbazingwekkend goed.

Hopelijk lukt dit.
Thanks voor je antwoord.
Ik heb er nog geen SD kaartje in, omdat ik mijn eigen telefoon (one plus one) gebruik en dus daar mijn sd kaartje voor nodig heb. Zat er wel aan te denken om er 1tje te kopen, maar weet niet echt of dat de moeite waard moet zijn. Ik vind het al wel fijn om te horen dat die telefoon het wel goed doet.

Bij mijn instellingen staat uberhaupt al geen 'applicatiebeheer' en het zoeken in men telefoon naar 'externe opslag' komt niets uit.... :\

Edit: Bij opslagruimte staat 'externe opslag..' Maar ik kan niet naar rechts scrollen. Daar onder staat: USB opslag koppelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 23:17 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Even voor het beeld. Hoe ziet je telefoon er uit?

Samsung Galaxy Core Prime:
Afbeeldingslocatie: https://4a1mgc2ur5su2n4kpn47qo66-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2015/01/core-prime-lte.jpg

of als Galaxy S7
Afbeeldingslocatie: http://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2016/06/galaxy-s7-unlocked-us.jpg

Ik verwacht dat de One+ One sneller is dan de Core Prime, dus als het inderdaad een Core Prime is zou ik proberen geld terug te krijgen/verkoper te melden bij MP en de One+ blijven gebruiken.

Je zou er een officiële rom op kunnen flashen en doorverkopen, maar als je niet zeker weet welk toestel je hebt en hoe je dat kan zien kan dat lastig zijn. Voor het geval je het wel wil proberen, kijk eens naar dit filmpje met een voorbeeld hoe je de Core Prime kan flashen.
YouTube: Samsung Galaxy Core Prime SM G360H Flashing By Odin

[ Voor 47% gewijzigd door gwystyl op 26-09-2016 23:19 ]

• Tonne2016
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:14:
[...]

Thanks voor je antwoord.
Ik heb er nog geen SD kaartje in, omdat ik mijn eigen telefoon (one plus one) gebruik en dus daar mijn sd kaartje voor nodig heb. Zat er wel aan te denken om er 1tje te kopen, maar weet niet echt of dat de moeite waard moet zijn. Ik vind het al wel fijn om te horen dat die telefoon het wel goed doet.

Bij mijn instellingen staat uberhaupt al geen 'applicatiebeheer' en het zoeken in men telefoon naar 'externe opslag' komt niets uit.... :\

Edit: Bij opslagruimte staat 'externe opslag..' Maar ik kan niet naar rechts scrollen. Daar onder staat: USB opslag koppelen.
Dat laatste is logisch als er geen SD-kaartje inzit. Misschien heeft iemand er een Custom ROM opgegooid. Als deze op Marshmallow (Android 6) is gebaseerd zou je via applicaties naar applicatiebeheer moeten. Maar daar wordt niet aangegeven welke apps verplaatsbaar zijn. Althans niet op mijn S5 Neo met Marshmallow.

Staat er wel "Apps"? Dan lijkt het op een oudere versie van Android

[ Voor 80% gewijzigd door Tonne2016 op 26-09-2016 23:29 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05
Clones worden gemaakt om op te lichten. Met dergelijke telefoons kan je niks. Ze starten net op om te kunnen laten zien dat ze werken, maar je kan er eigenlijk niks mee. Weggooien en het verloren geld als leergeld beschouwen.

Verwijderd

Topicstarter
gwystyl schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:16:
Even voor het beeld. Hoe ziet je telefoon er uit?

Samsung Galaxy Core Prime:
[afbeelding]

of als Galaxy S7
[afbeelding]

Ik verwacht dat de One+ One sneller is dan de Core Prime, dus als het inderdaad een Core Prime is zou ik proberen geld terug te krijgen/verkoper te melden bij MP en de One+ blijven gebruiken.

Je zou er een officiële rom op kunnen flashen en doorverkopen, maar als je niet zeker weet welk toestel je hebt en hoe je dat kan zien kan dat lastig zijn. Voor het geval je het wel wil proberen, kijk eens naar dit filmpje met een voorbeeld hoe je de Core Prime kan flashen.
YouTube: Samsung Galaxy Core Prime SM G360H Flashing By Odin
Hello,

thanks voor de reactie en moeite! Hieronder de foto die ik net heb gemaakt. :D
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/jthp5p3ytzwdb.jpg

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Aan de niet-AMOLED lijkende kleuren van het display te zien en de ronduit belabberd ogende logo's op de achterkant lijkt dit erop dat het geen S7 betreft. Galaxy S7 staat sowieso niet op de behuizing voor zover ik weet.

Makkelijkere manier is om te vragen of het display zéér scherp is of niet, zéér scherp is in dit geval met je ogen op de kortst mogelijke focusafstand gaan zitten (cm of ~4) en dan nauwelijks onderscheid kunnen maken tussen pixels. Is het apparaat snel in omgang? Hoeveel weegt het toestel?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

kuusj98 schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:39:
Aan de niet-AMOLED lijkende kleuren van het display te zien en de ronduit belabberd ogende logo's op de achterkant lijkt dit erop dat het geen S7 betreft. Galaxy S7 staat sowieso niet op de behuizing voor zover ik weet.

Makkelijkere manier is om te vragen of het display zéér scherp is of niet, zéér scherp is in dit geval met je ogen op de kortst mogelijke focusafstand gaan zitten (cm of ~4) en dan nauwelijks onderscheid kunnen maken tussen pixels. Is het apparaat snel in omgang? Hoeveel weegt het toestel?
Afgezien van dat; de rondingen onder zijn compleet anders bij een S7. Het is echt wel een Core Prime in dit geval helaas.

Xbox Live ID:Notna8310

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Mijn ervaring met fakes is dat er een mediatek chipset in zet, want die zijn het goedkoopst. Alle tools kunnen misleid worden.
Je weet pas echt zeker wat je hebt als je hem openschroeft.
Alternatief kan je de volgende tool installeren en draaien en dan via een usb kabel aansluiten.
https://androidmtk.com/download-mtk-droid-tool
Om vervolgens informatie te achterhalen.

• Tonne2016
Waarschijnlijk is dit een, slecht omgeletterde, standaard Core Prime. Daarin zit een Qualcomm Snapdragon 410 (uit mijn hoofd). Een foto zonder referentiekader is moeilijk te beoordelen maar dat ding lijkt als twee druppels water op die van mijn vriendin.

Alleen lijkt de Androidversie anders.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Vergelijk voor de gein de achterkant (flitser) en je ziet in 1 oogopslag dat dit zeker geen prime zal zijn.

Ik zet mijn geld op it0's theorie. Waarschijnlijk gewoon een "goedgemaakte" clone met onder de kap een MT cpu icm andere inferieure hardware.
Als ik zie dat je hier al een (op het eerste oog) goed uitziende clone kunt halen voor nog geen 100 dollar.
http://www.goophoneshops.com/84
Dan gaan oplichters echt niet risico lopen door duidelijk anders uitziende toestellen te verkopen alszijnde s7.
Saillant detail overigens uit de specsheets;
System shows 4GB, True 1GB
Rom System shows 64GB, True 4GB
Android OS System shows Android 6.0 MarshMallow, true Android 5.1 Lollipop
Battery Real 1600mAh, interpolated to 2500mA
Ps. Geen idee wat 1600mAh interpoleren naar 2500mAh betekend. Maar zodra chinesen gaan klooien met accu's zou ik dat ding uberhaubt al niet aan de oplader durven leggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Switchie op 27-09-2016 00:30 ]

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 20:40

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Krijg even duidelijk welk apparaat het nu precies is, voordat je begint met andere roms flashen. Hierdoor kun je het apparaat onherstelbaar kapot maken.

Neem ook even contact op met Samsung. Die zullen er niet blij mee zijn dat er fakes verkocht worden, dus wellicht willen hun er ook nog iets mee doen.

Heb je de telefoon opgehaald of is deze bezorgd?

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:03:
Krijg even duidelijk welk apparaat het nu precies is, voordat je begint met andere roms flashen. Hierdoor kun je het apparaat onherstelbaar kapot maken.

Neem ook even contact op met Samsung. Die zullen er niet blij mee zijn dat er fakes verkocht worden, dus wellicht willen hun er ook nog iets mee doen.

Heb je de telefoon opgehaald of is deze bezorgd?
Aaah wat een ellende allemaal!
Ik ben inderdaad bezig met een mail schrijven naar Samsung. Zowel in het Engels als Nederlands.
Ik heb 'm laten bezorgen......

@ Switchie: De oplader die er bij zat is dan ook inmiddels ontploft, maar aan mijn 'gewone' oplader laadt die wel op....

@ Ito: ik ga het programmaatje zeker downloaden. De USB kabel in de laptop en dan.. Waar kan ik de info zien? En wat moet ik dan precies zien? :p

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2016 08:37 ]

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Het is geheid een clone.
Imei nummer zegt niks, die word gewoon van een ander toestel gebruikt (zijn op de chinese makkelijk te veranderen)

In de software word alles uit de build.prop gehaald (volgens mijn telefoon is het een iphone 7s, met 8GB ram en 512GB opslag, aangepast in de build.prop:P)

Het is gewoon een toestel met erg weinig geheugen.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:15
Dutchdeveloper schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:38:
Het is gewoon een toestel met erg weinig geheugen.
Inderdaad, waarvan het vervelendste nog is dat het toestel 'denkt' meer geheugen te hebben dan dat er daadwerkelijk in zit. Hierdoor krijg je grote problemen met apps, wat je ook al aangeeft.

Verder is hier niet zoveel aan te doen, ben ik bang. De complete ROM ombouwen naar iets wat wel klopt met de specificaties zou misschien een werkbaar toestel maken, maar heeft de performance van een budget-telefoon. Naast dat dat vrij lastig is, denk ik niet dat je tevreden zal zijn met het eindresultaat.

Tip voor de volgende keer: haal het toestel op, zeker als je via Marktplaats handelt - het was je waarschijnlijk binnen 1 seconde opgevallen dat dit een fake is. Vergelijk het met het echte model, wat je altijd eventjes kan Googlen eventueel. Zorg voor een bon. Doe even een Geekbench en vergelijk de resultaten.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:59:
Hoii,

Mijn vraag is als volgt:
Ik ben 'n soort van opgelicht met het kopen van s7. Dit is een clone, anywayz... Ik wil er het beste van maken, maar hij geeft 'n hinderlijk probleem :

Iemand die de gouden tip heeft voor mij?
Ik ben trouwens echt 'n zak hooi met weinig inzicht. Dus jip en Janneke taal zou fijn zijn.

Groetjes
Een wanhopig meisje
Custom ROM erop zetten. Ik neem aan dat je OS ook naar de (piep) is.

• Momus
erwin26 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:14:
[...]

Custom ROM erop zetten. Ik neem aan dat je OS ook naar de (piep) is.
Dan zal je toch eerst moeten weten wat voor hardware erin zit. Het is überhaupt maar de vraag of er een custom ROM beschikbaar is natuurlijk.

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Momus schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:15:
[...]

Dan zal je toch eerst moeten weten wat voor hardware erin zit. Het is überhaupt maar de vraag of er een custom ROM beschikbaar is natuurlijk.
Stock android? Maakt de hardware weinig uit.

• Momus
erwin26 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:21:
[...]

Nou nee. Een custom ROM is toestelgerelateerd.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
erwin26 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:21:
[...]
Zo werkt dat helaas niet. Android is geen Windows waarbij de drivers losstaan van het OS. (Custom) rom's worden gemaakt specifiek voor een toestel.

Stock Android wil alleen maar zeggen dat er geen aanpassingen gedaan zijn aan de functies en uiterlijk van het OS.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 27-09-2016 13:13 ]

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:27
Edit:
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:31:
[...]

Hello,

thanks voor de reactie en moeite! Hieronder de foto die ik net heb gemaakt. :D
[afbeelding]
Op de achterkant vannde S7/S7 Edge staat geen Galaxy S7, tekst kwaliteit zeer slecht en S7 heeft een zwarte rand om de camera en home button, geen chrome.

--

Ahh! Ik zie ze regelmatig voorbij komen op marktplaats deze clone's en nog wel beter dan deze, haal ze er zo uit maar heb dan ook al 60 telefoons gehad :P

Ik zou niet teveel moeite in deze s7 clone stoppen, inderdaad bij Samsung melden en proberen je geld terug te krijgen maar zal lastig worden aangezien politie 9/10 niks doet.

Leer van deze foute aankoop, zal je waarschijnlijk niet snel nog een keer gebeuren maar toch je weet nu dat ze er zijn.

Wat had je er voor betaald als ik vragen mag?

[ Voor 31% gewijzigd door DM89 op 27-09-2016 15:16 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De meeste van die clones zijn gebaseerd op 4 standaard mediatek modellen.
MTK6753, MTK6735, MTK6582 en de MTK6572.
Maar dit lijkt me geen 'mooie' S7, de versies die ik ken zijn allemaal met metaal/alu achterkant, of het uberhaubt wel een S7 is (prime of core misschien?).

Afhankelijk welke cpu er in zit (wat van octa, naar 2x quad, naar dual gaat), kan je nog best redelijke specs hebben voor een clone, maar gezien de kwaliteit zeg ik 99% zeker dat het geen 6753 is, dat is een zeer nette clone van de S7 (randjes, achterkant, samsung grafeert etc).

Als er maar iets van 'echte' specs van die Phone bekend zijn, is het redelijk te herleiden.
Van die 4 genoemd:
1. 1080p, 2GB ram en 8-128GB rom (vrijwel zeker niet)
2 idem, maar tot 32GB.
3 720p, 1GB ram, 4-32GB
4 560p, 512MB ram, 2-16GB

Pak een 1920x1080 foto, kan je het scherm herleiden. Pak een bekende benchmarker, kan je CPU herleiden, met die 2 kan je al aardig eind komen om een rom te vinden die matched (ebay of alibabba hebben vaak in de advertentie ook een rom link).

Heb je nummer 4, gezien kwaliteit gok ik daar op, dat ding kan je no-branded voor paar tientjes al kopen, bespaar je elke vorm van moeite. Voor 1-2 zeker waard, voor 3 misschien, je geld ben je toch al kwijt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-11 17:14
Nou wanhopig meisje, dit is zwaar balen. ik heb eerder ervaring gehad met clones. Het was bij mij uiteindelijk de moeite niet waard.

Die clones zijn ook echt alleen maar gemaakt voor oplichting. Verder dienen ze geen enkel nut. Helaas misschien is er nog een core prima van te maken.

Always look on the bright side of life.

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-11 12:55
Ah leuk nog meer clones, ik heb hier thuis ook een zogenaamde "Lenovo" telefoon liggen, alle specificaties waren nep en blijkt het gewoon een spotgoedkope Oem telefoon te zijn met dus Lenovo logo's.
En je opslag is waarschijnlijk iets van 2gb in plaats van wat er staat. De processor zal hooguit een 1.2ghz dual core zijn met 512mb ram.

Roms flashen kun je echter vergeten omdat je niet weet op welke Oem telefoon dat ding gebaseerd is. En zou dus eindigen in een brick / baksteen / onderzetter.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Chaosstorm schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:27:
En zou dus eindigen in een onderzetter.
Is ie in ieder geval nog ergens nuttig voor :P

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Welke hardware erin zit kan je emet de Samsung Phone info applicatie en aida64 bepalen. Even beide opzoeken in de playstore en hier dumpen. Dan weeet je wat meer en kunnen wij je adviseren.
Een gouden tip alvast: vermijd marktplaats bij dit soort aankopen of haal het op. Voorkom je dit soort oplichterij (je zou de verkoper een vriendelijk berichtje kunnen doen met verzoek geld terug voor de verkoop van een fake toestel, geen idee of je daarmee in je recht staat)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks allemaal voor de reacties.

Ik snap de helft niet van wat er allemaal staat dus ik heb sommige van jullie een berichtje gestuurd. Misschien dat we er in privé uit komen. Ik ben tenslotte nog steeds een persoon zonder enige technische info en een leek op dit gebied.

@ Mrjraider: ik ga die apps proberen te installeren. (En thanks voor de tip: ik heb al aangifte gedaan en ik ga elke dag bellen. Want ik sta zeker in mijn recht. :))

@ Momus/Erwin26/Rensbr: Wel of niet iets installeren?...

@ DutchDevolper: Kan ik het weinig geheugen oplossen door aanschaf van een SD kaartje?

Ik werk in het onderwijs dus een telefoon waar ik 'fatsoenlijk' op kan appen, bellen en foto's kan maken van het gemaakte werk / leuke filmpjes, zou toch iets zijn wat ik dan zou willen. (In ieder geval dat die werkender is dan nu, zodat 'k m alsnog kan gebruiken en de pijn iets wat verzacht ; hoesje erom heen en je ziet de achterkant toch niet meer..)

Verwijderd

Topicstarter
it0 schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:51:
Mijn ervaring met fakes is dat er een mediatek chipset in zet, want die zijn het goedkoopst. Alle tools kunnen misleid worden.
Je weet pas echt zeker wat je hebt als je hem openschroeft.
Alternatief kan je de volgende tool installeren en draaien en dan via een usb kabel aansluiten.
https://androidmtk.com/download-mtk-droid-tool
Om vervolgens informatie te achterhalen.
Welke versie moet ik hebben? :)

Wil je voortaan op de wijzig-knop drukken? Twee posts achter elkaar zetten is niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 28-09-2016 09:12 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:35:
[...]

Welke versie moet ik hebben? :)
Nieuwste versie zou ik pakken;
https://androiddatahost.com/cj8vrp

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-11 19:31
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:14:
Ik heb er nog geen SD kaartje in, omdat ik mijn eigen telefoon (one plus one) gebruik en dus daar mijn sd kaartje voor nodig heb.
Volgens mij heeft de Oneplus One geen ruimte voor een SD kaartje, bedoel je misschien je sim kaart?
Een SD kaart is een uitbreiding voor je opslag, het kan overigens best zijn dat daar in deze telefoon geen ruimte voor is.

Verwijderd

Topicstarter
Skizzik0 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:04:
[...]

Volgens mij heeft de Oneplus One geen ruimte voor een SD kaartje, bedoel je misschien je sim kaart?
Een SD kaart is een uitbreiding voor je opslag, het kan overigens best zijn dat daar in deze telefoon geen ruimte voor is.
OH... geen idee 8)7 Ja in mijn Telefoon zit sowieso mijn sim kaart, die ik vast gebruik dus.
In die clone geen SD kaart en ook geen simkaart. :)

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11 13:15
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:34:
@ DutchDevolper: Kan ik het weinig geheugen oplossen door aanschaf van een SD kaartje?
Net als in een computer heeft een smartphone werkgeheugen en opslagcapaciteit. Die opslagcapaciteit kun je in zekere zin uitbreiden door een SD-kaartje aan te schaffen, je kan sommige apps (niet allemaal) verplaatsen naar je SD-kaartje. Bij Samsung-telefoons werkt dit niet altijd lekker en soms kunnen apps ook niet dingen veranderen op je SD-kaartje (bestanden verplaatsen, maken of verwijderen). Je kan er met een USB-kabeltje wel bestanden op zetten via een computer, dan zet je bijvoorbeeld je muziek er op en dat kun je gewoon afspelen.

Het werkgeheugen kun je niet uitbreiden. Als dit het ding was wat je wilde uitbreiden, helaas. Je werkgeheugen word gebruikt als de telefoon aanstaat, je slaat er niets voor lange tijd in op, het is alleen voor apps die op dat moment geopend zijn, software op de achtergrond en het besturingsysteem. Hoe meer werkgeheugen je hebt hoe meer je tegelijkertijd kunt doen. Omgedraaid is het zo dat als je juist minder hebt dat je merkt dat je telefoon een stuk langzamer kan zijn. Je hebt wel apps waarmee je soms je werkgeheugen een beetje leger kunt maken, dan is er weer ruimte die apps kunnen gebruiken en daar kan je soms merken dat het wel iets verbetert.
Pagina: 1