Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC max 1100 euro (warcraft Legion)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is met name bedoelt om Warcraft Legion op te spelen; ik wil hierbij het systeem zodanig samenstellen dat ik dat zeker een jaar of 4 probleemloos kan doen zonder te upgraden

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximale prijs is 1100 all in

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een simpel toetsenbord en een razer naga en een razer Tartarus verder een samsung beeldscherm 1920x1080. Dit volstaat voor mij.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De configuratie die ik heb gekozen zou moeten volstaan; ik gebruik 1 monitor

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
merk interesseert me weinig; kwaliteit is het belangrijkst

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
een beetje stille pc zou fijn zijn maar aangezien ik meestal alleen op de kamer zit maakt het weinig uit. Wel zou het fijn zijn als het systeem goed draait als het wat warmer is buiten (en dus ook binnen)

Ga je overklokken?
Nee, heb er geen verstand van maar lijkt me geen goed idee

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht (en hoop op) advies of het systeem wat ik heb gekozen een beetje logisch is. Is het toekomstbestendig. Ik ga het systeem laten bouwen (ik heb dit systeem op een anders site samengesteld en vervolgens hier geprobeerd te reproduceren; de videokaart (die hier geen prijs heeft) zal denk ik zo'n 350 euro kosten. Met name op het gebied van koeling(ik heb nu de standaard gekozen) vraag ik me af of ik wat anders moet nemen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 316,-€ 316,-
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1Nvidia GeForce GTX 1060 6GB€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 48,-€ 48,-
1Sharkoon VG4-W Groen€ 34,-€ 34,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M1A2666C16€ 87,75€ 87,75
1Samsung SH-224DB Zwart€ 16,80€ 16,80
1Corsair VS550€ 53,-€ 53,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,50

Verwijderd

Je hebt een locked processor met overklokbare moederbord.

Hier een lijstje inclusief een GTX 1070. Mocht je willen zou je naar een GTX 1060 bespaart je wat.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 175,60€ 175,60
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 494,95€ 494,95
1Sharkoon VG4-W Groen€ 34,-€ 34,-
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 79,99€ 79,99
1Samsung SH-224DB Zwart€ 16,80€ 16,80
1Corsair CX450M€ 49,99€ 49,99
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 128,95€ 128,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.095,13

Verwijderd

Topicstarter
dag Bandiett,

Dank voor je reactie; ik ga niet overklokken: maakt het dan uit dat ik een locked processor neem?

Verder zie ik dat je de voeding naar 450 hebt gezet; tijdens het samenstellen kreeg ik de melding dat 450 niet 100% compatibel zou zijn. Dit kan aan de processor gelegen hebben maar zeker weet ik dat niet.

Ik heb getwijfeld over een SSD en ken de voordelen (nadeel is eigenlijk alleen de prijs); is het een "must" voor een dergelijke build?

Dan de laatste vraag(en); ik zie dat je een goedkoper moederbord erin gezet hebt. Waarschijnlijk een prima alternatief met voldoende specs voor mijn gebruik (die niet bij de mogeljkheden stond toen ik de lijst samenstelde op de andere site).

V.w.b de processor: ik zie hier vaker dat een I5 geadviseerd word t.o.v. een I7. Is een I7 niet beter (zeker in het kader van de door mij gewenste toekomstbestendigheid?) qua performance?

Dank alvast!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Ik zou wel een andere behuizing aanraden de gekozen Sharkoon kast is niet van geweldige kwaliteit en heeft niet zon beste airflow aan een pricewatch: Thermaltake Versa H25 Zwart zul je meer plezier van hebben.

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-11 11:39
Dank voor je reactie; ik ga niet overklokken: maakt het dan uit dat ik een locked processor neem?

Als je niet gaat overklokken zit er niet zoveel meerwaarde aan een unlocked processor ;)

Verder zie ik dat je de voeding naar 450 hebt gezet; tijdens het samenstellen kreeg ik de melding dat 450 niet 100% compatibel zou zijn. Dit kan aan de processor gelegen hebben maar zeker weet ik dat niet.

Die websites hebben het liefst dat je er een van 650w of 750w pakt, wat zeker niet nodig is. 450w moet wel voldoen met een 1070, alhoewel ik de Corsair RM550x wel zou aanbevelen.. Volledig modulair, dus geen overige kabels in je kast, wat als je een window hebt wel mooi is en 10 jaar garantie ( uit mijn hoofd gezegd ). Daarbij heb je dan sowieso nog een zeer goede speling.

Ik heb getwijfeld over een SSD en ken de voordelen (nadeel is eigenlijk alleen de prijs); is het een "must" voor een dergelijke build?

Ja. Naar mijn inzien wel, je merkt extreem veel verschil met opstarten, laden etc.

Dan de laatste vraag(en); ik zie dat je een goedkoper moederbord erin gezet hebt. Waarschijnlijk een prima alternatief met voldoende specs voor mijn gebruik (die niet bij de mogeljkheden stond toen ik de lijst samenstelde op de andere site).

Wat is hier de vraag? :p Maar het is een prima moederbord hoor.

V.w.b de processor: ik zie hier vaker dat een I5 geadviseerd word t.o.v. een I7. Is een I7 niet beter (zeker in het kader van de door mij gewenste toekomstbestendigheid?) qua performance?

Een i5 is zeker voldoende. Zeker voor 4 jaar. Ook al is dit altijd een groot discussiepunt ( laatste BBG ging het er flink aan toe :+ ) vind ik ~100 euro extra betalen voor een 'betere' processor het niet waard. Ik heb betere tussen haakjes gezet, omdat je met de huidige games nog bijna geen profijt hebt van de hyperthreading welke het grootste voordeel is van de i7.

Over de 1070, voor 1080p gaming is de 1070 wel echt overkill.. De 1060 moet dit prima kunnen met een gemiddelde fps van ~60 bij de meeste games. Dan zou je ook eventueel terug kunnen naar een CX450M ook al is de RM550x kwalitatief beter. Ook zou je dan nog wat extra geld kunnen besteden aan een goede case en misschien proberen de pc zelf te monteren? Dit scheelt je snel ~50 euro, en lastig is het tegenwoordig niet meer hoor ;) Zeker niet met een goede case.

Verwijderd

Aan de behuizing te zien wil je ets met een raam en lampjes. De VG4-W is dan geen goede keuze.
Een i7 verkiezen boven een i5 is weggegooid geld. In games zal je geen verschil merken, zeker niet met een GTX 1060 welke ruim voldoende is voor 1080p.
De Corsair VS550 is van erg matige kwaliteit.
Er mist een ssd. Tegenwoordig een systeem samenstellen zonder ssd is als vloeken in de kerk.
Mijn idee van een systeem welke op jou van toepassing kan zijn.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 204,50€ 204,50
1Gigabyte G1.Sniper B7€ 99,90€ 99,90
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 288,-€ 288,-
1Toshiba P300 (Retail), 1TB€ 49,01€ 49,01
1Sharkoon DG7000 Groen€ 65,95€ 65,95
1be quiet! Pure Rock Slim€ 23,78€ 23,78
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 75,50€ 75,50
1Corsair CX450M€ 49,99€ 49,99
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,13

Verwijderd

Topicstarter
@Lars en ACB2401: de behuizing (of in elk geval het uiterlijk) scheelt me vrij weinig; ik ben niet van de toeters en bellen. Ik kan me voorstellen dat airflow een ding is maar in hoeverre dat voor mijn systeem van toepassing is weet ik niet.
Lars, wat bedoel je met niet geweldige kwaliteit? Is het geen stevige behuizing? of doel je echt op de
airlfow? Dan kan ik je opmerking plaatsen :)

Dank allen voor mijn vraag vwb de processor: een I5 zou dus kunnen volstaan icm een 1060 videokaart. Deze laat ik even bezinken (ook wat het met het budget doet uiteraard).

Dit geld ook voor de SSD; hij is veel efficienter in ruimtegebruik; vraag me alleen af of 500gig toch niet te weinig is. Ook deze laat ik even bezinken.

Dank allen voor je commentaar; ik ga eens kijken of ik tot een wat "handiger/betere" build kan komen en zal deze delen.

Ik ga overigens niets zelf bouwen; ik ben geen techneut en als het €50 kost besteed ik dat graag uit als ik daarmee een vakman achter de tafel heb.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:21:
@Lars en ACB2401: de behuizing (of in elk geval het uiterlijk) scheelt me vrij weinig; ik ben niet van de toeters en bellen. Ik kan me voorstellen dat airflow een ding is maar in hoeverre dat voor mijn systeem van toepassing is weet ik niet.
Lars, wat bedoel je met niet geweldige kwaliteit? Is het geen stevige behuizing? of doel je echt op de
airlfow? Dan kan ik je opmerking plaatsen :)
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat de kast zelf ook niet van geweldige kwaliteit is. Het is inderdaad geen stevige behuizing en er zijn gewoon op veel dingen bezuinigd wat nou net de Sharkoon behuizing niet meer interessant maken. Er is ook weinig ruimte voor kabelmanagement daarnaast voelt de behuizing ook erg 'plastic' aan en is er voor dezelfde prijs gewoon betere kasten te verkrijgen. Daarnaast vind ik de fans van de Sharkoon kast ook niet echt van geweldige kwaliteit. Kortom: Voor het zelfde geld of iets meer zijn er genoeg andere kasten waar je meer krijgt voor je geld en waar je langer plezier zult van hebben ook met eventuele uitbreiding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:21:
In dat geval pak een pricewatch: Cooler Master N200 Closed en als moederbord een pricewatch: MSI H110M ECO en prik daar als geheugen pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 op. Scheelt je een hoop geld maar geen prestaties. Desnoods zou je de Pure Rock Slim kunnen laten vervallen en de boxed koeler gebruiken.
Dit geld ook voor de SSD; hij is veel efficienter in ruimtegebruik; vraag me alleen af of 500gig toch niet te weinig is. Ook deze laat ik even bezinken.
In mijn lijstje staat ook nog een 1tb hdd. Dan heb je bij elkaar ruim 1,5tb aan opslagruimte. Genoeg lijkt mij.
[quote]

Verwijderd

Topicstarter
Lars; ik snap wat je bedoelt. Voor relatief weinig geld kan ik inderdaad een beter alternatief vinden.

ACB2401; ik had de extra schijf gezien maar even niet in m'n hoofd toen ik mijn post typte. Dat is inderdaad ruim voldoende! Met de boxed koeler bedoel je diegene die standaard in de behuizing zit, die je adviseert, neem ik aan.

Nogmaals dank: met deze input ga ik kijken of ik tot een nieuwe build kan komen. Ik heb nog wel wat vraagjes maar die zal ik dan stellen. Die zitten meer op het gebruik van de schijven.

Verwijderd

De boxed koeler wordt bij de cpu geleverd. De N200 heeft standaard 2 casefans, dat is weer iets anders.

• bart0099
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik speel zelf ook world of warcraft legion.
heb zelf een i5 6500 CPU en een GTX 660 erin zitten (tijdelijk tot de bankrekening wat meer is gespekt)
ik gebruik de boxed koeler en heb hier geen hinder aan. de pc is stabiel en koel.
aangezien je een ruim budget voor ogen hebt kan je deze aan passen. In hoeverre dit nuttig is heb ik me vraag tekens bij.

Een SSD vindt ik echt een must. ik heb nu een 256 gb schijfje er in zitten en die raakt nog niet vol.
Ik weet niet of je veel films download oid. maar ik vindt 500 gb meer dan zat. als je een bibliotheek aan muziek of films aanmaakt vraag ik altijd het nut er van af. je kijkt de film 1 a 2 keer en daarna nooit meer.
schijfvervuiling :P

Verwijderd

Topicstarter
@Bart:

Ik heb nu de volgende specs (basis):
-I5 intel 3350p
-6GB DDR3
-NVIDIA GeForce GT620 2GB

Dit systeem komt nu gewoon tekort; in WoD had ik op bepaalde fights enorme lagspikes (mn Reaps op Council en teron'gor in auch.) maar daar kon ik op anticiperen en verder had ik geen problemen. Na de overgang naar Legion merk ik echt dat mn machine tekort (gewoon in de outer world) komt en ik raid op Mythic (en ben RL) dus het moet wel goed werken allemaal. Voor de niet Wow-ers; sorry voor de terminilogie.

Ik gebruik de PC alleen voor WoW en af en toe wat internet en een paar lichte games (EA Sports {oud spul})

ACB ik snap het; dank je

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Plan B wat ik dan serieus zou overwegen:

Koop een nieuwe voeding (want gokje, je huidige is waarschijnlijk erg beperkt). Koop een nieuwe grafische kaart (bijvoorbeeld de GTX1060), en koop een nieuwe SSD, want daar heeft nog nooit iemand spijt van gehad. En om het lijstje toch wat langer te maken, je zal moeten checken of je videokaart in je huidige behuizing past.

Of de omgekeerde optie, koop één van bovenstaande lijstjes, en schrap moederbord, processor en RAM eruit.

De reden hiervoor: Je processor is niet slecht volgens mij. Nee hij haalt het niet bij de nieuwste i5s, maar de reden dat jij enorme lagspikes hebt is dat je grafische kaart echt heel zwak is. Als je minder budget het was het advies waarschijnlijk om enkel een tweedehands 750 ti bijvoorbeeld te kopen en die erin te doen.

(Als je zeker wil weten of een nieuwe voeding al dan niet nodig is, moet je er een foto van maken. Maar ik neem aan dat de voeding die erin zit precies genoeg is voor dit systeem).

Verwijderd

Topicstarter
De grafische kaart is inderdaad de zwakke schakel; maar ook gelijk de duurste component dus als ik ga upgraden dan doe ik het graag in 1x goed.

Ik ben als gezegd niet thuis in het zelf bouwen van systemen dus liever waag ik me er niet aan....het zal vast simpel zijn maar er zijn mensen die er veel handiger in zijn

• bart0099
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
pak een i5, ssd en gooi WoW erop scheelt enorm, een gtx 1060 trekt die goed en anders voor extra een 1070 en je kan echt een laaange tijd mee.
8 gb ram
simpel board zoals ABC die aangeeft als je niet voor de looks gaat. en je zit gebakken.

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-11 08:40
Jullie zitten er allemaal ver naast. World of Warcraft is een oude-engine (12 jaar oud) en is volledig geschreven op Duo-Core-processoren. En zelfs dat is niet geheel efficient (load balance). Pak de CPU met de hoogste clock-snelheid. In dit geval loopt die I7 het hardst. Neem de K-variant om nog wat extra snelheid te pakken (hogere base en turbo-clock). GPU is totaal irrelevant voor World of Warcraft. Een 1060 is meer dan voldoende. Neemt niet weg dat ik de prijsverdeling van de nieuwe 10-serie kaarten raar vindt. De 1060 is geprijst als de oude 970, en de 1070 heeft een tussen prijs. Het verschil tussen de 1060 en 1070 is ongeveer 80 euro. Voor die 80 euro krijg je ruim 30% meer performance (en 2 GB extra ram).

Verwijderd

iriseyoufall schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:35:
Jullie zitten er allemaal ver naast. World of Warcraft is een oude-engine (12 jaar oud) en is volledig geschreven op Duo-Core-processoren. En zelfs dat is niet geheel efficient (load balance). Pak de CPU met de hoogste clock-snelheid. In dit geval loopt die I7 het hardst. Neem de K-variant om nog wat extra snelheid te pakken (hogere base en turbo-clock).
Waarom dan geen i3-6320 nemen. Die loopt 3,9 op 2 cores wat slechts 0,1 langzamer is dan een 6700k op 2 cores maar wel voor €190,- minder. Die 0,1 ga je niets van merken neem ik aan.

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-11 08:40
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:07:
[...]

Waarom dan geen i3-6320 nemen. Die loopt 3,9 op 2 cores wat slechts 0,1 langzamer is dan een 6700k op 2 cores maar wel voor €190,- minder. Die 0,1 ga je niets van merken neem ik aan.
Zou kunnen ja. Er zijn veel WoW-spelers die special een Duo-core gebruiken die geklokt is tegen de 5-5,5Ghz. Echter is een Quad-core voor andere games / toepassingen wel beter. Ik heb het liefst the best of both worlds. Maar het verschil tussen de i5- en i7 in World of Warcraft is behoorlijk. Veel meer dan bijvoorbeeld een overstap van een 970 naar een 980ti (ik merkte daar echt niets van in WoW)
Pagina: 1