voeding voor duron

Pagina: 1
Acties:

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik ga upgraden van een PII naar een duron met een asus A7V mobo maar mijn kast heeft maar een 235 watt voeding.
en ik had begrepen dat een athlon (en dus ook een duron) minimaal een 250 watt voeding nodig heeft. en aangezien dat ik er ook nog een flinke koeler in wil proppen ben ik bang dat ik te weinig heb.
klopt dit of is 235 watt voor een duron ook wel genoeg.
TNX.

• Arthur
  • Laatst online: 23-08 17:05
Van wat ik heb begrepen hangt dat er een beetje vanaf hoe de rest van de config van je pc is. AMD specificeert een minimum voeding van 200Watt voor Durons met een ATX moederbord en 140Watt voor Durons met een Micro-ATX bord. Echter, volgens bv. SharkyExtreme is dit niet reëel.

Kijk, als je ook een bijvoorbeeld GeForce DDR, veel apparatuur en dan ook nog een zware koeler (Delta fan ofzo) in je pc hebt zitten, dan ben ik vrij zeker dat hij het niet trekt (ik heb hier een week of drie geleden een post van iemand gelezen dat zijn Duron met GeForce DDR het niet trok op 235W, zelfs zonder aparte voeding).

Misschien heb jij verder niet zo'n zware config en heb je geluk dat het werkt. Je kan het natuurlijk gewoon proberen, als het niet werkt ga je naar je lokale PC winkel en koop je daar voor een gulden of 100 een 300W ATX voeding.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Op de doos van de A7V staat dat je tenminste een 200 watt voeding moet hebben, of een 235+ watt voeding voor een "full configuration".

The need for speed drives me

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 13:38
Kies gewoon voor zekerheid, neem een 300Watt PS. Is mij zelfs aangeraden door AMD (het is niet noodzakelijk, maar wel aanbevolen)

• johnny.xxx
  • Laatst online: 24-03-2025
ik denk dan toch maar aan een 300 watt.
want ik ga er ook een GeForce GTS bij doen.
dus ik denk dat dat verstandiger is, en met die 300 watt kan ik weer ff vooruit.