Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een future proof systeem bouwen waarmee ik 3D Model software soepel kan draaien en vlot kan renderen met CPU. Daarnaast gebruik ik het Adobe pakket, met name After Effects waarbij het erg fijn is om voldoende RAM te hebben.
Ook ben ik een flinke gamer, wil graag genieten van de nieuwe AAA games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtlijn is om een systeem te bouwen rond de € 2000,- zonder randapparatuur. Deze richtlijn is echter flexibel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig, op nieuwe schermen na. (Daar ben ik nog over aan het twijfelen)
Óf 3x 16:9 óf 2x 21:9.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mijn werk is een goede processor het belangrijkste, daarnaast is het erg fijn om genoeg RAM te hebben. De gekozen videokaart lijkt mij op het moment de beste prijs/kwaliteit/toekomst verhouding te hebben.
In mijn huidige PC het genot van een SSD al mogen meemaken. Dit heeft als de grootste upgrade in een lange tijd gevoeld, dus die wil ik er zeker in hebben.
Daarnaast heb ik gekozen voor een moederbord met een WIFI module, daar heb ik voor gekozen aangezien ik de PC nog wel eens op plekken heb staan waar geen kabel aanwezig is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel CPU, Nivdia GPU, de rest staat open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil niet Mini of Micro gaan werken, ik wil altijd alle mogelijkheid tot upgraden behouden. Ik vind het wel heel belangrijk dat het systeem stil is. Daarnaast heb ik voor een kast gekozen die ik er leuk uit vind zien, omdat hij redelijk prominent aanwezig zal zijn in mijn studio.
Ga je overklokken?
Nog niet eerder mee geëxperimenteerd, niet echt van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag van jullie of ik onlogische keuzes heb gemaakt, of ik qua prijs/kwaliteit dingen anders kan doen.
Gekozen onderdelen Systeem
Alvast hartelijk dank!
Ik wil graag een future proof systeem bouwen waarmee ik 3D Model software soepel kan draaien en vlot kan renderen met CPU. Daarnaast gebruik ik het Adobe pakket, met name After Effects waarbij het erg fijn is om voldoende RAM te hebben.
Ook ben ik een flinke gamer, wil graag genieten van de nieuwe AAA games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtlijn is om een systeem te bouwen rond de € 2000,- zonder randapparatuur. Deze richtlijn is echter flexibel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig, op nieuwe schermen na. (Daar ben ik nog over aan het twijfelen)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 3 | Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart | € 315,- | € 945,- |
| 2 | Iiyama ProLite XUB3490WQSU-B1 Zwart | € 592,- | € 1.184,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.129,- | |
Óf 3x 16:9 óf 2x 21:9.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mijn werk is een goede processor het belangrijkste, daarnaast is het erg fijn om genoeg RAM te hebben. De gekozen videokaart lijkt mij op het moment de beste prijs/kwaliteit/toekomst verhouding te hebben.
In mijn huidige PC het genot van een SSD al mogen meemaken. Dit heeft als de grootste upgrade in een lange tijd gevoeld, dus die wil ik er zeker in hebben.
Daarnaast heb ik gekozen voor een moederbord met een WIFI module, daar heb ik voor gekozen aangezien ik de PC nog wel eens op plekken heb staan waar geen kabel aanwezig is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel CPU, Nivdia GPU, de rest staat open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil niet Mini of Micro gaan werken, ik wil altijd alle mogelijkheid tot upgraden behouden. Ik vind het wel heel belangrijk dat het systeem stil is. Daarnaast heb ik voor een kast gekozen die ik er leuk uit vind zien, omdat hij redelijk prominent aanwezig zal zijn in mijn studio.
Ga je overklokken?
Nog niet eerder mee geëxperimenteerd, niet echt van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag van jullie of ik onlogische keuzes heb gemaakt, of ik qua prijs/kwaliteit dingen anders kan doen.
Gekozen onderdelen Systeem
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6800K Boxed | € 445,95 | € 445,95 |
| 1 | ASRock X99 Taichi | € 266,66 | € 266,66 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 494,95 | € 494,95 |
| 1 | NZXT H440 New Edition Zwart/Blauw | € 112,95 | € 112,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 39,75 | € 39,75 |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 68,50 | € 68,50 |
| 2 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 86,95 | € 173,90 |
| 1 | Corsair RM550x | € 94,80 | € 94,80 |
| 1 | Samsung 950 Pro 512GB | € 322,27 | € 322,27 |
| 1 | Sandisk Ultra II SSD 960GB | € 222,62 | € 222,62 |