Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acces point voor vergroten WiFi-bereik.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Er loopt hier een uitgebreid topic over hoe je router te gebruiken als access point.

Mijn vraag is of ik een standaard access point ook kan gebruiken voor het vergroten van het WiFi-bereik in mijn huis. En welk access point dan eventueel.

Mijn huis is boven en beneden bekabeld. Boven is het WiFi-bereik beperkt en ik vroeg me af of ik dat kan verbeteren door daar (via een switch) een access point aan te sluiten. Bovendien heb ik de vraag of ik elk access point kan gebruiken of dat ik eentje van hetzelfde merk als mijn router nodig heb (ik heb momenteel een KPN-router, maar overweeg een andere provider).

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-09-2016 07:44)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijn vraag is of ik een standaard access point ook kan gebruiken voor het vergroten van het WiFi-bereik in mijn huis. En welk access point dan eventueel.
Eh, allemaal. Dat is definitie van een AP: een apparaat wat een bedraad netwerk draadloos uitbreidt 8)7

Merk doet er niets toe tenzij je een managed WiFi netwerk wilt maken. Wel is het handig om ongeveer zelfde specs te hebben als andere AP's in je huis.

Welke het beste is in jouw situatie hangt totaal af van:
- technische situatie (hoeveel demping is er? hoeveel interferentie?)
- wat je client devices aankunnen (5GHz support? WiFi-ac nuttig? Hoeveel MiMo streams?)
- wat je eisen zijn (minimale bandbreedte overal?)
- budget

Beste prijs/prestatieverhouding biedt zonder meer de KPN/Arcadyan AP; voor EUR 50 heb je iets wat out-of-the-box gewoon goed werkt en vergelijkbare performance biedt met apparaten van twee a drie keer de prijs.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh, allemaal. Dat is definitie van een AP: een apparaat wat een bedraad netwerk draadloos uitbreidt 8)7

Merk doet er niets toe tenzij je een managed WiFi netwerk wilt maken. Wel is het handig om ongeveer zelfde specs te hebben als andere AP's in je huis.

Welke het beste is in jouw situatie hangt totaal af van:
- technische situatie (hoeveel demping is er? hoeveel interferentie?)
- wat je client devices aankunnen (5GHz support? WiFi-ac nuttig? Hoeveel MiMo streams?)
- wat je eisen zijn (minimale bandbreedte overal?)
- budget

Beste prijs/prestatieverhouding biedt zonder meer de KPN/Arcadyan AP; voor EUR 50 heb je iets wat out-of-the-box gewoon goed werkt en vergelijkbare performance biedt met apparaten van twee a drie keer de prijs.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Ik kon een Sitecom met WiFi-AC op de kop tikken voor dezelfde prijs als de Arcadys. Configuratie is een eitje en het werkt perfect.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:34:
Bedankt! Ik kon een Sitecom met WiFi-AC op de kop tikken voor dezelfde prijs als de Arcadys. Configuratie is een eitje en het werkt perfect.
Wut?

Je hebt dus voor de prijs van een van de beste goedkopere AP's een stuk schroot gekocht? :X

Nuancering: niet alle Sitecom apparaten zijn slecht, maar in de regel valt er veel op- en aan te merken op het ontwerp, is de firmware support stukken minder dan van de meeste andere consumentenapparaten en bovenal geen enkel Sitecom apparaat heeft DFS support, waar de Arcadyan dat wel heeft.

Mooi dat voor jouw doeleinden goed werkt, maar dit was zeker niet de betere keuze voor die prijs.

Oslik blyat! Oslik!