Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-05 16:36
Hey Tweakers,

Na 6 jaar heb ik besloten om mijn sporadisch lichtelijk geupgrade game-PC volledig te vernieuwen. Ik zou dan m'n "oudere" rig in de woonkamer integreren als dedicated media server of iets dergelijks en mijn mancave voorzien van een fonkelnieuw systeem.
Huidige systeem is volgende:

ASUS P8P67 Pro Mobo
i7 2600K CPU
8 Gb DDR3 Corsair RAM
GTX 780 3Gb Twin Frozr
Thermalright True Spirit Power 140 cooler
Corsair HX650W PSU
Fractal Design Refine R5 (Windowed) case
2 x SSD 250gb Samsung EVO
3 x 3 TB Seagate Barracuda 7200RPM HDD

Ik zoek een?
Volledig nieuw systeem aan te kopen om voornamelijk te gamen, peformant muziek af te mixen en te produceren (Ableton, Q-Base, ...), amateur fotobewerking en te gebruiken als hoofdopslagruimte voor al mijn lossless muziek en films.

Beoogde setup:

i7 6700K
16 Gb DDR4 Vengance 2666
Corsair H110i watercooler
EVGA GTX 1070 FTW (heb ik reeds gekocht)
Corsair RM650X PSU
Samsung M2 500 gb SSD

Nu de twijfelgevallen:

Moederbord:
Ik wilde minstens voor de ASUS Maximus VIII Hero gaan door de looks, 8 SATA poorten, M2 poort en steengoede reviews.
Enige nadeel: geen WIFI/BLUETOOTH. Die vind je dan wel voor een slordige 60 euro meer in het grotere broertje, de HERO ALPHA. Is het deze extra kost waard? Anders ga ik wsl een PCI lane verspillen aan een extra kaartje terwijl ik al een FIREWIRE PCI kaartje moet steken voor mijn audio interface van Focusrite. De Formula is anders ook een optie:erg prijzig maar oh zo mooi. Een stemmetje in mij fluistert zelfs om op Kaby Lake te wachten maar hier zijn nog geen concrete data of prijzen van bekend en de 6700K heeft zich reeds bewezen als steengoede processor.

Case:
Ik ben heel erg tevreden van mijn huidige case, de Fractal Design Refine R5 (Windowed) maar ik ben van plan voor looks te gaan en dus ook een ROG front panel te gaan (lekker tunen) maar dan heb ik dus wel 3 externe 3,5 bays (2 voor front panel en 1 voor m'n DVD writer). Vereiste is dat m'n case een window heeft, een goede luchtstroming heeft en stil is (geluidsdempende materialen zoals in de R5). Ik zag op Tom's Hardware dat de NZXT Phantom 410 aan al mijn vereisten voldoet, maar dit is een case uit 2011 dus mss al iets te passé? Of zie ik dit verkeerd? Coolermaster 5 Pro en Corsair Obsidian 750D leken me wel wat maar die eerstgenoemde heeft geen 3 externe sleuven maar mss kan een externe DVD writer hier soelaas brengen.

Cooler:
Ik wilde (mede om estethische redenen) opteren voor een subtiele AIO watercooler teneinde een ruimer gevoel te hebben en niet elke keer m'n vingers te snijden aan dat gigantische gevaart op m'n CPU als ik weer eens aan de sata- of RAM sleuven moet lopen prullen. Ik zie het verschil wel niet tussen de H110i Ver. 2, H110i en H115i. Ik las ergens dat de OEM verschillend was dus gewoon voor de goedkoopste gaan dan?

Wat is je budget?
Maakt eigenlijk niet zo heel veel uit maar natuurlijk liever een goede verhouding prijs/kwaliteit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voornameijk dus gamen, audio- en videobewerking en mainframe in mijn woning voor allerhande streaming en andere toepassingen.

Graag jullie bevindingen en advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185331

Zelf heb ik ook de R5 zonder window, je hoort wel de videokaart als die in volle toeren draait, dus zo stil is die niet! Probeer eens iets anders te zoeken dan de R5 die je pc nog stiller kan maken?

Heb zelf de freezer 13 pro inzitten en die hoor je echt nauwelijks in de R5.

Moederbord betreft: ik weet niet hoe groot die is, maar je kan gerust een grote nemen, de r5 is een grote case en is dan makkelijk om alles in 1 te steken en kan je wel gerust een gigantisch gevaart erin rammen.

Heb iets gevonden:
pricewatch: Arctic Freezer i32

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 185331 op 26-09-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Een Z170 chipset heeft 20 chipsetlanes en die zijn er om gebruikt te worden. Het probleem van een extra kaartje in steken is er dan ook niet.

Neem als voeding geen RM maar de betere RMx. 550w is overigens ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Anoniem: 185331 schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:11:
Zelf heb ik ook de R5 zonder window, je hoort wel de videokaart als die in volle toeren draait, dus zo stil is die niet! Probeer eens iets anders te zoeken dan de R5 die je pc nog stiller kan maken?

Heb zelf de freezer 13 pro inzitten en die hoor je echt nauwelijks in de R5.

Moederbord betreft: ik weet niet hoe groot die is, maar je kan gerust een grote nemen, de r5 is een grote case en is dan makkelijk om alles in 1 te steken.

Heb iets gevonden:
pricewatch: Arctic Freezer i32
1. Ik heb reeds een R5.
2. Zoals in mijn post vermeld wil ik voor een AIO watercooler gaan.
3. Standaard ATX form factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Anoniem: 660294 schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:17:
Een Z170 chipset heeft 20 chipsetlanes en die zijn er om gebruikt te worden. Het probleem van een extra kaartje in steken is er dan ook niet.

Neem als voeding geen RM maar de betere RMx. 550w is overigens ruim voldoende.
Wat zou jij dan doen als je moest kiezen tussen de HERO en de HERO ALPHA? Een apart WIFI/BT PCI-kaartje van degelijke kwaliteit kost ook al gauw 60-70 euro, he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een degelijke insteekkaart presteert in het algemeen beter dan het onboard spul. Ik heb niet het idee dat het met dit systeem op een paar tientjes vast gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Anoniem: 660294 schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:23:
Een degelijke insteekkaart presteert in het algemeen beter dan het onboard spul. Ik heb niet het idee dat het met dit systeem op een paar tientjes vast gaat zitten.
Klopt inderdaad meestal wel maar de reviews van de draadloze fucntionaliteiten van de Hero Alpha en Formula waren erg positief, alleszins. Ik redeneer misschien verkeerd door te denken: des te meer aansluitingen, des te meer rotzooi? Kan ook verkeerd zijn natuurlijk. Enige tips voor een degelijk kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zou je kunnen denken aan pricewatch: Asus PCE-AC55BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
:(
Pagina: 1