Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs heb ik een (nieuwe) Macbook Pro 13,3" uit begin 2015 gekocht. (Meer specs: https://support.apple.com/kb/SP715?locale=nl_NL&viewlocale=nl_NL). Werkt top en bevalt prima, echter wanneer ik deze aansluit op mijn TV (LG) krijg ik een hele paarse gloed over mijn beeld.
Op een andere monitor (Phillips) heb ik hier geen last van, andere kabel, andere poort, met/zonder adapter maakt allemaal geen verschil en andere apparaten geven wel gewoon beeld (KPN digitale TV, PS3). Ik heb ook al geklooid met de instellingen op zowel m'n laptop als tv, maar ik krijg de waas niet helemaal weg.
Hebben jullie nog suggesties/oplossingen?

Alvast bedankt!

Groeten Job

Het vertekende beeld:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/302pdly.jpg
Het origineel op het scherm van mijn laptop ter referentie:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/wbqu6s.jpg

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoe heb je de MacBook aangesloten op je TV (vermoed via HDMI)? Zie in de instellingen dat de MacBook ingesteld staat op NTSC, heb je al 'ns PAL geprobeerd of anders de TV in NTSC gezet? Wat is precies de Philips monitor, hoe sluit je het daar op aan?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:15:
Hoe heb je de MacBook aangesloten op je TV (vermoed via HDMI)? Zie in de instellingen dat de MacBook ingesteld staat op NTSC, heb je al 'ns PAL geprobeerd of anders de TV in NTSC gezet? Wat is precies de Philips monitor, hoe sluit je het daar op aan?
Inderdaad via HDMI.

PAL of NTSC op de laptop maakt geen verschil, andere frequenties (24 Hz, 30 Hz, 50 Hz (PAL) of 60 Hz (NTSC)) ook niet. De instelling om de TV in PAL of NTSC te zetten kan ik niet vinden. Ik zoek nog even verder.

De Phillips betreft deze monitor: http://www.philips.com.my...nch-58.4cm-3d-fpr-glasses Daar sluit ik mijn laptop ook op aan met HDMI, heb dezelfde kabels geprobeerd maar op de Phillips werkt het gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Of anders de TV instellen op RGB in plaats van YCbCr?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Dat ligt denk ik gewoon aan de TV zelf.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als je misschien een displayport naar HDMI adapter hebt kun je proberen of het via die poort wel goed werkt.

Ik heb zelf ook een handvol van deze besteld omdat ik ze altijd kwijt raak.
Werkt prima.

http://www.dx.com/p/mini-...black-186270#.V-k2yqNh3fA

Afbeeldingslocatie: https://img.dxcdn.com/productimages/sku_186270_1.jpg

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Daedalus schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:46:
Of anders de TV instellen op RGB in plaats van YCbCr?
Al dat soort instellingen is toch alleen voor analoge aansluitingen (vga / s-video / etc) ?
Ik heb dat in ieder geval nog nooit gehoeven bij een hdmi/dvi aansluiting

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heuveltje schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:56:
[...]
Al dat soort instellingen is toch alleen voor analoge aansluitingen (vga / s-video / etc) ?
Ik kan deze instelling nergens vinden. Ik heb de menu's van m'n TV en de handleiding een paar keer doorgenomen maar het staat nergens.
JackBol schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:55:
Als je misschien een displayport naar HDMI adapter hebt kun je proberen of het via die poort wel goed werkt.

Ik heb zelf ook een handvol van deze besteld omdat ik ze altijd kwijt raak.
Werkt prima.

http://www.dx.com/p/mini-...black-186270#.V-k2yqNh3fA

[afbeelding]
Ik heb de HDMI-kabel direct op mijn laptop aangesloten, zonder adapter. Maar ook met adapter heb ik hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

heuveltje schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:56:
[...]

Dit soort instellingen zijn ook in het HDMI tijdperk relevant :) Het enige is dat dit normaalgesproken automatisch wordt gedetecteerd aan de hand van de EDID en je geen zorgen hoeft te maken over de instellingen. In enkele gevallen kan dit wel eens fout gaan, en als een RGB signaal wordt als een YCbCr signaal geïnterpreteerd kun je dit soort effecten krijgen. Je kunt dan een van de andere apparaten forceren op een bepaalde instellingen, of een EDID override gebruiken.
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:03:
[...]

Ik kan deze instelling nergens vinden. Ik heb de menu's van m'n TV en de handleiding een paar keer doorgenomen maar het staat nergens.
Welke LG tv heb je?

[ Voor 14% gewijzigd door Daedalus op 26-09-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:14:
[...]
Dit soort instellingen zijn ook in het HDMI tijdperk relevant :) Het enige is dat dit normaalgesproken automatisch wordt gedetecteerd aan de hand van de EDID en je geen zorgen hoeft te maken over de instellingen. In enkele gevallen kan dit wel eens fout gaan, en als een RGB signaal wordt als een YCbCr signaal geïnterpreteerd kun je dit soort effecten krijgen. Je kunt dan een van de andere apparaten forceren op een bepaalde instellingen, of een EDID override gebruiken.

[...]
Welke LG tv heb je?
De EDID-override ga ik eens proberen, kijken of het wat uithaalt.
Het is een LG32LD540 (http://www.lg.com/nl/televisies/lg-32LD540-lcd-tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De EDID-override krijg ik niet voor mekaar. Ik heb er niet genoeg verstand van ben ik bang.

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 12:18
Je hebt toevallig geen Apple TV. In dat geval kun je je scherm ook draadloos aansluiten door in je eerste post op het onderste plaatje voor AirPlay-beeldscherm te kiezen.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
kun je niet een soort restore to factory settings doen?

gebeurt hetzelfde op je lg tv als je een andere laptop aansluit op dezelfde manier?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sepio schreef op donderdag 29 september 2016 @ 05:44:
Je hebt toevallig geen Apple TV. In dat geval kun je je scherm ook draadloos aansluiten door in je eerste post op het onderste plaatje voor AirPlay-beeldscherm te kiezen.
Ik heb geen Apple TV.
koentjuh1987 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:28:
kun je niet een soort restore to factory settings doen?

gebeurt hetzelfde op je lg tv als je een andere laptop aansluit op dezelfde manier?
Ik heb de TV instellingen al een gerest, echter zonder resultaat.
Andere laptop (een windows, weet niet precies welke) geeft wel goed beeld. Mijn vorige MBP (mid-2010) ook.
Pagina: 1