Hoe lang duurt het voordat een boete binnen komt?

Pagina: 1
Acties:
  • 168.999 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407039

Topicstarter
Dag allen,

Een plek waar je 50 mag, daar reed ik 70 of 75.

Ik denk dat ik 'gepakt' ben. Er stonden een groep motoragenten op scooters in A'dam. Een daarvan had zo'n radarding.

Dank jullie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:51

Cyphax

Moderator LNX
Afgaand op https://www.om.nl/onderwe...p/boetes-beschikkingen-0/
Gaat het om een lichte verkeersovertreding? Deze worden meestal binnen vier maanden verstuurd. Gaat het om een gehuurd voertuig, dan kan het acht maanden duren.

In sommige gevallen duurt het langer. Bijvoorbeeld als u tussentijds bent verhuisd. Het duurt dan langer omdat de juiste gegevens moeten worden achterhaald.

Voor andere boetes dan lichte verkeersovertredingen gelden deze termijnen niet.
Zal wel onder lichte verkeersovertreding vallen, toch?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Cyphax schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:33:
Afgaand op https://www.om.nl/onderwe...p/boetes-beschikkingen-0/

[...]

Zal wel onder lichte verkeersovertreding vallen, toch?
In de praktijk gaat het volgens mij wel wat sneller met alle digitale flitsers van tegenwoordig. Het is v.z.i.w niet meer nodig dat ze het rolletje komen halen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Je kunt ook met je DigiD kijken of je een boete hebt gekregen als het voertuig op je naam staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Met een lasergun moeten ze je toch staande houden? Er staan dan niet voor niks motoren bij.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het waren scooters 5 of 6.
Verder op was er een stoplicht. Ik stond daar zeker 2 min.

Ze stonden toen 200m achter me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:22

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Lasergun moeten ze je staande houden, de laserapparaten slaan namelijk niet op.

Boetes worden trouwens relatief snel (vaak binnen 2 weken) opgestuurd. Ook kan je online inzien of er een boete voor je uitstaat, mits je hiervoor bent aangemeld.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Mobiele radargun is idd alleen controle, ze zien een snelheid maar moeten je aanhouden voor de bekeuring, je hebt dus geluk gehad.
Misschien waren het agenten in opleiding of de motorwout zat net achter iemand anders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heren,

Ik ben jullie zo dankbaar!
Dacht echt klaar, dat wordt sleutels van paps inleveren.

Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Van de M3 E46? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bierkameel schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:42:
Mobiele radargun is idd alleen controle, ze zien een snelheid maar moeten je aanhouden voor de bekeuring, je hebt dus geluk gehad.
Misschien waren het agenten in opleiding of de motorwout zat net achter iemand anders aan.
Zou het komen omdat ik lampen aan had? (Xenon)?
Dat ik dat radergun heb verblind?

Want ik zag hem ook de meting doen, toen ik hem voorbij raasde. Maar toen drukte ik wel op de rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha, nee das een droomauto.
Betreft een leuke VW Passat 1.8T 20V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Nee hoor, een boete kun je ook gewoon op kenteken krijgen. Dan krijg je hem na verloop van tijd netjes in de brievenbus. 25km binnen de bebouwde kom gaat je +-244 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CamelNLD schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:47:
[...]

Nee hoor, een boete kun je ook gewoon op kenteken krijgen. Dan krijg je hem na verloop van tijd netjes in de brievenbus. 25km binnen de bebouwde kom gaat je +-244 euro kosten.
Zucht, oke thanks man..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
En een rijontzegging. Van je vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CamelNLD schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:47:
[...]

"Lasergun
Een lasergun meet de snelheid waarmee een auto op het apparaat afrijdt. Hij doet dat met de snelheid van het licht en tot op drie cijfers achter de komma nauwkeurig. Een lasergun laat alleen zien hoe hard iemand rijdt, maar slaat geen informatie van de automobilist op. Daarom moet deze altijd aan de kant gezet worden (staandehouding). Vaak gebeurt dat even verderop.".

Weet je het zeker? https://www.politie.nl/themas/snelheidscontroles.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Anoniem: 407039 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:55:
[...]

"Lasergun
Een lasergun meet de snelheid waarmee een auto op het apparaat afrijdt. Hij doet dat met de snelheid van het licht en tot op drie cijfers achter de komma nauwkeurig. Een lasergun laat alleen zien hoe hard iemand rijdt, maar slaat geen informatie van de automobilist op. Daarom moet deze altijd aan de kant gezet worden (staandehouding). Vaak gebeurt dat even verderop.".

Weet je het zeker? https://www.politie.nl/themas/snelheidscontroles.html
Ja hoor. Als een BOA in een achtervolging met twee auto's maar eentje kan staandehouden krijgt die andere hem gewoon op kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RodeStabilo schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:57:
[...]

Ja hoor. Als een BOA in een achtervolging met twee auto's maar eentje kan staandehouden krijgt die andere hem gewoon op kenteken.
Oke, ik ben benieuwd. Stonden drie auto's naast stoplicht 2 min te wachten.
Afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Staande houding is verplicht, mag de agent alleen onderuit als ie hard kan maken dat het niet mogelijk was.
In de praktijk is het zijn woord dat geloofd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

Voor laten komen en dán pas vragen wat de reden is waarom er geen staandehouding was. Want als er een reden was (a la 2 auto's tegelijk) mogen ze op kenteken schrijven, anders moet je staande gehouden worden.

En als ze dat ter plekke moeten verzinnen zijn ze af. Als je ze de kans geeft door het al in je bezwaar te zetten passen ze hun verhaaltje mooi aan en was er spontaan een reden en hebben ze nooit minutenlang achter je gestaan.

[ Voor 35% gewijzigd door AlexanderB op 26-09-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Met de brommer had ik na 2 dagen een brief van de politie zelf dat ze me op film gezet hadden. CJIB volgende ook niet erg lang daarna.

Wel prettig als het niet al te lang duurt, heb ook wel eens het idee gehad dat ik fors te snel langs een flitser gereden had, maar dat ie me niet gepakt had.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
De politie in kan je zelfs een boete geven op een geschatte snelheid. Hoeft hij het nog niet eens te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

[...]

Bij BOA's zijn er meestal dashcams die kentekens filmen, dan zou het inderdaad mogelijk zijn.
Bij een radargun is er geen foto materiaal dus het lijkt me zeeer sterk dat hij toch een boete krijgt zonder aanhouding, en anders gewoon aanvechten en laat ze het bewijs maar tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Bierkameel schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:12:
[...]

Bij BOA's zijn er meestal dashcams die kentekens filmen, dan zou het inderdaad mogelijk zijn.
Bij een radargun is er geen foto materiaal dus het lijkt me zeeer sterk dat hij toch een boete krijgt zonder aanhouding, en anders gewoon aanvechten en laat ze het bewijs maar tonen.
Voor zover ik weet is het woord van een BOA feit. Foto/film of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
CamelNLD schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:04:
De politie in kan je zelfs een boete geven op een geschatte snelheid. Hoeft hij het nog niet eens te bewijzen.
Beslist niet hoor, moet gewoon vastgesteld zijn met geijkte apparatuur.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Samengevat: wacht een paar maanden er valt blijkbaar niet zo heel veel zinnigs over te zeggen. Spaar lekker, misschien kun je er toch wat anders voor kopen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-05 09:07
Bierkameel schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:12:
[...]

Afaik is bij de wet Mulder de bewijslast bij jou en niet bij de betreffende boa/agent. Jij zult moeten bewijzen dat je niet zo hard reed

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 09:21
bij radar moet je volgens mij staande worden gehouden.
kunnen niet zomaar opschrijven dat je te hard reed. Bij staande houding is die terugkoppeling er wel....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:04:
Samengevat: wacht een paar maanden er valt blijkbaar niet zo heel veel zinnigs over te zeggen. Spaar lekker, misschien kun je er toch wat anders voor kopen.
Dank, dus je kunt hem pas na paar maanden verwachten?
En niet binnen 2 a 3 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Even omdat je het nou al twee keer verkeerd gebruikt, maar aanhouden en staandehouden zijn twee wild verschillende dingen. Bij een aanhouding word je meegenomen, bij een staandehouding niet. Juist in een discussie waarin gepraat wordt over wat de politie nou eigenlijk wel en niet mag is het handig om geen spraakverwarring te veroorzaken over termen. :)
Anoniem: 407039 schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:43:
[...]

Dank, dus je kunt hem pas na paar maanden verwachten?
En niet binnen 2 a 3 weken?
De ene keer heb je je boete binnen een paar weken. De andere na een paar maanden. Er is geen peil op te trekken dus als je enigszins het vermoeden hebt dat je een boete kan verwachten dan kun je er maar beter gewoon klaar voor zijn.

En in het vervolg gewoon niet te hard rijden. :P

[ Voor 26% gewijzigd door NMe op 26-09-2016 17:50 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik kreeg deze maand mijn eerste boete voor te hard rijden 3 hele km's na correctie en mijn vrouw toevallig ook (4km te hard na correctie).
Beide binnen drie weken binnen....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NMe schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:49:
[...]

Even omdat je het nou al twee keer verkeerd gebruikt, maar aanhouden en staandehouden zijn twee wild verschillende dingen. Bij een aanhouding word je meegenomen, bij een staandehouding niet. Juist in een discussie waarin gepraat wordt over wat de politie nou eigenlijk wel en niet mag is het handig om geen spraakverwarring te veroorzaken over termen. :)

[...]

De ene keer heb je je boete binnen een paar weken. De andere na een paar maanden. Er is geen peil op te trekken dus als je enigszins het vermoeden hebt dat je een boete kan verwachten dan kun je er maar beter gewoon klaar voor zijn.

En in het vervolg gewoon niet te hard rijden. :P
Bedankt topper.
En excuses, het zijn de zenuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Anoniem: 407039 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:31:
Dag allen,

Een plek waar je 50 mag, daar reed ik 70 of 75.

Ik denk dat ik 'gepakt' ben. Er stonden een groep motoragenten op scooters in A'dam. Een daarvan had zo'n radarding.

Dank jullie wel.
Week of 2...

Het wachten is altijd killing... Maar geode je weet dat hij komt...
In ieder geval is de overheid nu ook zo eerlijk om toe te geven dat ze de staatsbegroting dichten...

Neem dan AUB een paar % extra inkomsten belasting en in ruil daarvoor geldt voor mij dat ik max 40km/u te hard mag rijden op snelwegen.

win-win :+

Oh eigenlijk doen we dat nu al zo...

[ Voor 32% gewijzigd door BlakHawk op 26-09-2016 19:24 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dfrenner schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:17:
[...]

Week of 2...

Het wachten is altijd killing... Maar geode je weet dat hij komt...
In ieder geval is de overheid nu ook zo eerlijk om toe te geven dat ze de staatsbegroting dichten...

Neem dan AUB een paar % extra inkomsten belasting en in ruil daarvoor geldt voor mij dat ik max 40km/u te hard mag rijden op snelwegen.

win-win :+

Oh eigenlijk doen we dat nu al zo...
Maar misschien komt tie ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:11
[...]
Nederland is daar te druk voor. Rijd je lekker met 130 over de snelweg, schuift er weer zo'n Deawoo met 90 naar links met een 90-120 van iets minder dan twee weken.... Hup weer remmen, en de bumperklever achter jou ook. (Serieus, dat kleven gebeurt veel teveel, stop daar eens mee! Je verpest het hele concept ritsen en ook inhalen)

Maar, TS reed 20 km te hard waar je 50 mag. Dat is imho per direct tijdelijke inname van het rijbewijs. In de bebouwde kom rijd je niet te hard, gewoon niet.

Je hebt gelukkig even tijd om te sparen. Deze categorie boetes zijn niet gratis. Kun je ruim drie keer voor tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
KatirZan schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:42:
Lasergun moeten ze je staande houden, de laserapparaten slaan namelijk niet op.

Boetes worden trouwens relatief snel (vaak binnen 2 weken) opgestuurd. Ook kan je online inzien of er een boete voor je uitstaat, mits je hiervoor bent aangemeld.
ajhaverkamp schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:36:
Met een lasergun moeten ze je toch staande houden? Er staan dan niet voor niks motoren bij.
Helaas jongens, dit is niet waar.
Dat zeg ik uit ervaring :+
Het schijnt zo te zijn dat het heel vaag beschreven staat.

Iets in de trent van, "Bij laseren moet je worden staandegehouden, tenzij de situatie het niet toelaat, dan komt hij op kenteken".

En dat TENZIJ is vrij interpretabel door de agent...
warhamstr schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:48:
Dit is niet waar...
Ik ben ooit op een niet geijkte KLPD wagen geklokt op 160 km/u.
Omdat hij niet geijkt was, gaat er alleen een groter correctie van 10% vanaf. Dus bleef er slechts 144km over, van de "gemeten" 160.

Of het was 9%, dus 146 overgebleven kilometers. 2008 is al ;)

Wat ik nog weet was 146 en 144. De ene was de snelheid, de ander de boete die er juli 22008 tegenover stond.

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 26-09-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
jeroen3 schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:47:
Je hebt gelukkig even tijd om te sparen. Deze categorie boetes zijn niet gratis. Kun je ruim drie keer voor tanken.
nipt anderhalve tank brandstof...
jeroen3 schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:47:
Maar, TS reed 20 km te hard waar je 50 mag. Dat is imho per direct tijdelijke inname van het rijbewijs. In de bebouwde kom rijd je niet te hard, gewoon niet.
overdrijven is een vak apart, het ene punt in de bebouwde kom is de andere niet. Genoeg plekker die 70km/u waren en opeens omlaag worden gewaardeerd naar 50km/u omdat wegbeheerder

[ Voor 47% gewijzigd door Napo op 26-09-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:11
Daar heb je gelijk je in. De situatie is niet bekend. In de steden heb je veel van die gedegradeerde wegen. Vaak al voorzien van ansichtkaart automaten.

Jep. dat is wat overdreven. 150 euro is maar 100 liter + 5 administratie liters.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 26-09-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:27

_Apache_

For life.

[...]

Alleen een pittige snelheidsovertreding kan mogelijk een artikel 5 worden.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
_Apache_ schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:40:
[...]

Alleen een pittige snelheidsovertreding kan mogelijk een artikel 5 worden.
Nee hoor is helemaal niet nodig...

Nogmaals:
Omdat hij niet geijkt was, gaat er alleen een groter correctie van 10% vanaf. Dus bleef er slechts 144km over, van de "gemeten" 160.

Of het was 9%, dus 146 overgebleven kilometers. 2008 is al even geleden ;)
Wat ik nog weet was 146 en 144. De ene was de snelheid, de ander de boete die er juli 22008 tegenover stond.

Ik vroeg toen ook aan de agent, "Moet jullie meter niet geijkt zijn dan, om te meten"?
"Nee, dat is niet nodig, alleen moeten we een andere correctietabel toepassen", was zijn antwoord.

Aangezien ik toen echt 160 reed, hoor je mij niet klagen over de 144 of 146 die ervan overbleven...

[ Voor 18% gewijzigd door BlakHawk op 26-09-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:51
Volgens mij hoeft de snelheid alleen waargenomen te zijn door iemand die je daarvoor een boete mag geven (dus niet zomaar elke BOA zoals in dit topic wordt gezegd). Als deze meting geijkt was gaat de wettelijke correctie er nog af (en bij de eerste 3 km/h krijg je niet eens een boete). Was de meting niet geijkt dan heeft de politie een tabel met een correctie, deze is een stuk hoger en vaak voordeliger dan een geijkte meting.

De bon van een digitale flitser komt erg snel thuis (paar weken) en handwerk duurt iets langer.

Gezien de politie op scooters was kan het natuurlijk ook zo zijn dat ze op brommers en scooters aan het jagen waren en dat je gewoon geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheBrut3 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 00:23:
Volgens mij hoeft de snelheid alleen waargenomen te zijn door iemand die je daarvoor een boete mag geven (dus niet zomaar elke BOA zoals in dit topic wordt gezegd). Als deze meting geijkt was gaat de wettelijke correctie er nog af (en bij de eerste 3 km/h krijg je niet eens een boete). Was de meting niet geijkt dan heeft de politie een tabel met een correctie, deze is een stuk hoger en vaak voordeliger dan een geijkte meting.

De bon van een digitale flitser komt erg snel thuis (paar weken) en handwerk duurt iets langer.

Gezien de politie op scooters was kan het natuurlijk ook zo zijn dat ze op brommers en scooters aan het jagen waren en dat je gewoon geluk hebt.
Dank voor je reactie.
Ik hoop het echt. Het waren echt 5/6 scooters en er stonden zeker 10+ jonge politiemannen/vrouwen. Ze zagen er allemaal jong uit.

Denk dat ze in training waren o.i.d.?
Er was geen politiewagen te zien of politiemotor. Ik ben echter wel gelijk naar rechts gegaan en niet rechtdoor. Dus maybe konden ze daar staan. geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
Lasergun boetes duren iets langer omdat deze met de hand uitgewerkt worden in het systeem.

Wat was de datum/plaats? Je kan dan op flitsservice.nl kijken of er iets gemeld is

http://flits.flitsservice.nl/meldingen/history.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
dfrenner schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:04:
[...]

Nee hoor is helemaal niet nodig...

Nogmaals:

Of het was 9%, dus 146 overgebleven kilometers. 2008 is al even geleden ;)

Ik vroeg toen ook aan de agent, "Moet jullie meter niet geijkt zijn dan, om te meten"?
"Nee, dat is niet nodig, alleen moeten we een andere correctietabel toepassen", was zijn antwoord.

Aangezien ik toen echt 160 reed, hoor je mij niet klagen over de 144 of 146 die ervan overbleven...
toon volledige bericht
Heb je die bekeuring ooit binnen gehad? Ik geloof er nog steeds niets van namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
warhamstr schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:12:
Heb je die bekeuring ooit binnen gehad? Ik geloof er nog steeds niets van namelijk.
Jazeker, ben staande gehouden samen met een Landrover discovery. We gingen nog in discussie, omdat het een piekmeting was.

Was KLPD opvallende wagen en aldus de agent hebben videowagens een geijkte teller, maar hij had dat niet.
Hij kon dfus ook alleen maar een piekmeting doen en geen trajectmeting, daar was geen apparatuur voor aan boord.

Juli of augustus 2008 heb ik de acceptgiro binnen gehad en betaald.

Verhaal van de agent was inderdaad dat de snelheid helemaal niet geijkt gemeten hoeft te zijn, alleen geldt dan een andere tabel. In plaats van 3% correctie, wordt dat 9% in het geval van een niet geijkte teller.

Ik reed écht 160, dus was dolblij met 146km ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CamelNLD
[...]

Nope;

1: Er moet een ijktabel zijn voor de gebruikte snelheidsmeter in de volgende auto.
2 Ze moeten langere tijd met gelijkblijvende afstand achter je aan hebben kunnen rijden.Zijn er dus veel snelheid wisselingen geweest, bv vanwege een bochtige weg, dan is er geen correcte meting mogelijk.
3 Een piek snelheid is lastig, gaat dus meestal om gemiddelde snelheid over het stuk weg waar ze je gevolgd hebben. Dit stuk weg moet dan ook 1 maximum snelheid hebben.
4. Er wordt een dubbele meetcorrectie toegepast, dus ipv 3 km/h aftrek (snelheid<100) wordt er 6 km/h afgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
CamelNLD schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:56:
[...]

Nope;

1: Er moet een ijktabel zijn voor de gebruikte snelheidsmeter in de volgende auto.
2 Ze moeten langere tijd met gelijkblijvende afstand achter je aan hebben kunnen rijden.Zijn er dus veel snelheid wisselingen geweest, bv vanwege een bochtige weg, dan is er geen correcte meting mogelijk.
3 Een piek snelheid is lastig, gaat dus meestal om gemiddelde snelheid over het stuk weg waar ze je gevolgd hebben. Dit stuk weg moet dan ook 1 maximum snelheid hebben.
4. Er wordt een dubbele meetcorrectie toegepast, dus ipv 3 km/h aftrek (snelheid<100) wordt er 6 km/h afgetrokken.
Dat zeg ik.

Anoniem: 319464

Zo een gun is kansloos, laatst op de n2 bij eindhoven gezien en betreffende motoragent staat dan op een brug. Zie je op een kilometer afstand al met die gele jassen van ze tegenwoordig

Anoniem: 172410

gysman11 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:50:
En een rijontzegging. Van je vader.
Je rijbewijs kan alleen ingenomen worden als je ter plaatse staande wordt gehouden. Achteraf weten ze alleen wie de eigenaar is, maar niet wie er achter het stuur zat. Een rijbewijs innemen is daarmee niet meer mogelijk.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:28
Ik denk dat het grappig bedoeld was.
Dat hij van zijn pa een rijontzegging krijgt :+

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-05 23:31

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Er zijn verschillende vormen van snelheidsmetingen bij de politie.

1 Lasergun : Vaak in het zicht, met de verplichting, indien mogelijk, tot staandehouding. Er is echt wel een hele goede reden voor nodig om van de staandehouding af te zien. Anders seponering

2. Radar : Dit is vaak een flitscontrole, dmv statief of ingebouwd in een voertuig. Er zijn nog wel flitspalen die hier mee werken. Maar vaak werken deze ook met meetlussen. Hierbij hoeft niet worden staande gehouden te worden ivm bewijslast via foto.

3 Volgen : Met een dienstvoertuig. Enige tijd met gelijkblijvende afstand en gelijkblijvende snelheid volgen. Dit kan worden vastgelegd op video (onopvallende videosurveillance) en deze voertuigen hebben ook meetapparatuur in de buurt (wat je vaak in wegmisbruikers ziet) Volgens kan ook gewoon in een herkenbaar politievoertuig. Staandehouding is dan wel verplicht tenzij dit door omstandigheden niet mogelijk in.

Bij het volgen zijn er twee correcties : 1 de correctie van de afgelezen snelheid op de snelheidsmeter, dit is afhankelijk van de ijkingsstaat. Elk dienstvoertuig wordt 1 keer per jaar geijkt. Daarna wordt er nog een correctie-staat gebruikt. Bij minder dan 100 km/u: 3 kilometer meetcorrectie bij meer dan 100 km/u: 3 procent meetcorrectie.

Gemiddeld gezien worden bekeuringen binnen 2 tot 8 acht weken verwerkt bij het CJIB en liggen ze ook daadwerkelijk op de mat.

Invordering van het rijbewijs gebeurd bijna altijd op heterdaad. Echter kan het wel gebeuren dat als u moet voorkomen ivm meerdere overtredingen van 30km/u + of achteraf 50 km/u + dat er een ontzegging van de rijbevoegdheid volgt na uitspraak zitting. Echter hier is dan al een zitting van geweest.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

• BlakHawk
CamelNLD schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:56:
Bij mij hebben ze destijds 9% gedaan...
Beter dan dubbel ;)
Gri77ie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 03:37:
Er zijn verschillende vormen van snelheidsmetingen bij de politie.

1 Lasergun : Vaak in het zicht, met de verplichting, indien mogelijk, tot staandehouding. Er is echt wel een hele goede reden voor nodig om van de staandehouding af te zien. Anders seponering
Dat valt best mee, op de N11 doen ze het ook regelmatig... Een 100 weg en dan laseren.
Je wordt daarna nooit direct aan de kant gezet. Waarschijnlijk onder het mom van "Situatie laat het niet toe"...

• warhamstr
Je krijgt dan gene bekeuring...!

Geloven jullie ook nog in flitsapparaten die flitsen als je geen gordel draagt toevallig?

• CamelNLD
warhamstr schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:15:
Je krijgt dan gene bekeuring...!

Geloven jullie ook nog in flitsapparaten die flitsen als je geen gordel draagt toevallig?
Daartegen mag een agent je wel een boete uitschrijven zonder je staande te houden voor het niet dragen van een gordel.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:37

St@m

@ Your Service

Anoniem: 407039 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:31:
9 dagen zag ik vanmorgen in mijn mail :')

[ Voor 67% gewijzigd door St@m op 29-09-2016 09:48 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Topicstarter
St@m schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:47:
[...]

9 dagen zag ik vanmorgen in mijn mail :')
Hoe dan? Aan wie heb je het gevraagd?
Thanks, waardeer het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Waarschijnlijk bedoelt hij dat er bij hem een boete binnen is gekomen, 9 dagen na de overtreding..

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:51
Een boete via de mail? Ik kan mezelf indenken dat ze in de toekomst via MijnOverheid komen, maar via mail lijkt me onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Leasemaatschappij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-04 12:44
Waarschijnlijk dat, ik krijg ze ook via mail (als ik ze krijg :))

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:37

St@m

@ Your Service

Anoniem: 407039 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:58:
[...]

Hoe dan? Aan wie heb je het gevraagd?
Thanks, waardeer het.
Wat hierboven dus is gezegd. Via de LM, 9 dagen na de overtreding.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

liever niet.... van mij mogen ze alle belasting op die manier heffen. Is makkelijker te ontwijken...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 12:01
Ik was eigenlijk wel benieuwd of de TS (of zijn vader) uiteindelijk nog een boete heeft gehad.

Ik ben zelf een week of 3 terug gelaserd en reed toen iets te hard, maar heb tot nu toe nog niets gehoord. Kan zijn dat de boete nog doorgestuurd moet worden door de leasemaatschappij, maar meestal zijn ze daar redelijk snel mee.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Jozz schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:29:
Ik was eigenlijk wel benieuwd of de TS (of zijn vader) uiteindelijk nog een boete heeft gehad.

Ik ben zelf een week of 3 terug gelaserd en reed toen iets te hard, maar heb tot nu toe nog niets gehoord. Kan zijn dat de boete nog doorgestuurd moet worden door de leasemaatschappij, maar meestal zijn ze daar redelijk snel mee.
Heb jij die uiteindelijk gehad? ;-)

Ik ook vorige week maandag (18 mei) gelaserd, was met een lesauto de enige op een 100 km/pu weg. Hij reed al 110, ik haalde hem in en verderop tot mijn verbazing zat een motoragent vol met zijn lasergun/apparaat in zijn handen op mij te richten. Reed (met gas los) zo'n 125.

Tot op heden niks. Gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Maar het is binnen 8 dagen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 20:56

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Smit260 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:16:
[...]

Heb jij die uiteindelijk gehad? ;-)

Ik ook vorige week maandag (18 mei) gelaserd, was met een lesauto de enige op een 100 km/pu weg. Hij reed al 110, ik haalde hem in en verderop tot mijn verbazing zat een motoragent vol met zijn lasergun/apparaat in zijn handen op mij te richten. Reed (met gas los) zo'n 125.

Tot op heden niks. Gelukkig!
Je kan toch via digitale loket met je DigiD nog kijken of je openstaande boetes hebt? Zo doe ik dat altijd als ik denk dat ik geflitst ben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
Je bedoelt 8 werkdagen? In theorie zit het op het randje, vanwege feestdag tussendoor, maar als ik het goed tel, dan zijn die 8 werkdagen al voorbij: 18 mei gelaserd, daarna 3 werkdagen (want donderdag was feestdag), toen weekend, en toen weer 5 werkdagen, maakt bij mij 8 werkdagen die al voorbij zijn :P

Alleen als vorige week vrijdag ook als feestdag telde, dan is er nog 1 werkdag over en zou 'ie de boete uiterlijk dinsdag (morgen) moeten krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 01-06-2020 10:35 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Anoniem: 407039 schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:12:
[...]

Bedankt topper.
En excuses, het zijn de zenuwen.
Als je hier al zo nerveus van bent is het wellicht beter voor je gezondheid om je gewoon aan de snelheid te houden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Laatst online: 04-05 16:46
Aight! schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:29:
[...]

Je kan toch via digitale loket met je DigiD nog kijken of je openstaande boetes hebt? Zo doe ik dat altijd als ik denk dat ik geflitst ben :p
Precies dat dus. Wel een beetje bij de tijd blijven mensen, wachten tot je de boete in huis hebt is echt zooo jaren 2010.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:23
ongewoongewoon schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Als je hier al zo nerveus van bent is het wellicht beter voor je gezondheid om je gewoon aan de snelheid te houden :|
TS is nu bijna 4 jaar ouder, hopelijk ook wat wijzer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:28
Anoniem: 407039 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:46:
[...]

Zou het komen omdat ik lampen aan had? (Xenon)?
Dat ik dat radergun heb verblind?
_O-

Dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Zou wel handig zijn, dan wil ik die lampen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58
Is die boete nou al binnen of niet. Duurt wel heel lang tegenwoordig!

[ Voor 33% gewijzigd door Gamebuster op 01-06-2020 17:31 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Oude topics kicken is niet de bedoeling, de oude situatie is vrijwel nooit meer relevant en leest niemand meer terug. Maak gewoon een nieuw topic.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.