Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Advies] Render en Gameing pc build

Pagina: 1
Acties:

• Bloke
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-09 23:20
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk 3d modelling/renderen, Photoshop maar ook geregeld meerdere VM draaien en natuurlijk gamen.

Bij het gamen hoeft hij niet de nieuwste games op de hoogste resolutie te spelen, wel zou ik graag een comfortabele 50-60 frames halen.
Als programmeur en power-user ben ik wel erg gehecht aan mijn 100+ browsertabs, dus minder dan 8gb ram is een echte no-go. ;-)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Als het kan zou ik graag onder de 1000,- euro blijven, maximaal ben ik bereid tot 1200,- te gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een oude HP w1907v vga monitor 1440x900 (deze zal in de loop der tijd worden vervangen), en een nog niet nader te noemen ATX case.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een flinke grafische kaart voor het renderen in 3d modeleer programma's en flink wat RAM voor intensieve surf en photoshop sessies.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 316,-€ 316,-
1MSI B150 GAMING M3€ 103,95€ 103,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 461,-€ 461,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 70,95€ 70,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,04€ 29,04
1Mushkin Blackline Frostbyte 997199F€ 67,51€ 67,51
1Seasonic OEM SS-350ET 350W 80+ Bronze€ 39,45€ 39,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.087,90

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en NVIDIA, maar dit is puur omdat ik niet anders gewend ben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen problemen met grote of geluid van het systeem maar zou het wel fijn vinden als het systeem redelijk energiezuinig is, maar ook dit is geen must.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overklokken omdat het mijn eerste build is en geen idee heb waar te beginnen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Omdat ik tot nu toe altijd een laptop nodig heb gehad heb ik nooit het geld gehad om zelf een pc samen te stellen. Nu ben ik eindelijk toe aan een desktop maar het samenstellen van een eerste build is redelijk overweldigend.

Ik hoop dan ook dat ik advies kan krijgen over mijn opzetje. Daarbij gaat het mij voornamelijk om:
- Passen deze onderdelen wel bij elkaar?
- Zijn er verbeteringen mogelijk van de prijs en/of performance?
- Ben ik wat vergeten?

Daarnaast heb ik nog een aantal vragen die opkwamen tijdens mijn onderzoek.

Processor
In mijn lijstje ben ik uitgegaan van een i7-6700 en niet de i7-6700K omdat ik niet van plan ben te overklokken. Maar is overklokken de enige meerwaarde van deze processors en is het weggegooid geld als je toch niks met overklokken gaat doen of hebben ze nog andere eigenschappen waar ik niet van op de hoogte ben?

RAM
Ik weet dat Geheugen vroeger meer hitte opwekte een dat een degelijke heatspreader wel degelijk verschil maakte, is dat nog steeds zo of kan ik kijken naar Geheugen zonder aangezien ik niet veel om looks geef?

OS
Voor windows zie ik tegenwoordig alleen OEM versies langskomen, Hoe verschillen deze van andere versies?

Ik kijk uit naar de reacties, bij voorbaat dank.

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Wil je geen SSD? Dat wordt een flinke bottleneck als je enkel een HDD gaat draaien! Ik weet niet of je echt 2 TB nodig hebt maar sommige mensen vinden dat fijn. Ik raan aan om in elk geval voor OS een SSD te nemen.

Zelf als ontwikkelaar wil ik nooit meer mijn source op een HDD hebben staan aangezien slimme IDE's tegenwoordig graag flink indexeren en analyseren (aka r/w).

Succes!

Verwijderd

Als je ook geen randapparatuur heb zul je ook nog een monitor, tobo en muis moeten kopen. Dan raad ik een 1080p monitor aan zodat de videokaart naar een GTX 1060 6gb kan.

Er ontbreken nog een behuizing en een ssd. Zonder de eerst kan je zeker niet en de tweede is zeer aan te raden.

De voeding is een OEM Seasonic. Die kan je het beste wisselen voor een betere zoals een Corsair CX450M.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Ben het helemaal eens met de bovenstaande reacties.

Om nog antwoord te geven op je vragen.

Het verschil tussen de i7 6700 en 6700k is inderdaad voornamelijk dat de k versie een unlocked multiplier heeft en dus geschikt is om te overklokken. Buiten dat is de 6700k standaar ook wat hoger geklokt.
Baseclock 4.0 Ghz ipv 3.4 Ghz
Turbo 4.2 Ghz ipv 4.0 Ghz

In hoeverre je hier nog voordeel uit kan halen durf ik niet te zeggen aangezien ik geen gebruik maak van 3d renderen photoshop etc.

Heatsinks op het ram geheugen zijn tegenwoordig meer voor het uiterlijk dan dat het echt nodig is om je ram geheugen koel te houden, dus simpele groene latjes zouden ook prima zijn.

En het verschil met windows normaal of oem is dat een oem licentie word gekoppeld aan je moederbord, waardoor je dus bij evt. Vervangen van je mobo je een nieuwe licentie zou moeten aanschaffen.
Maar de oem licenties gaan nu weg voor €30, terwijl een normale licentie +/- €100 kost. Waar je dus 3 oem licenties voor kunt halen. En tegen de tijd dat je 3x een nieuwe pc hebt gehaald is windows 10 ook al lang verouderd :p

Verder is er ook nog wel wat te besparen op je moederbord door deze te nemen.
pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11 12:42
Betreft het geheugen, zie ik dat de door jouw gekozen set slecht beschikbaar. Een heatspreader is ook niet perse nodig als de looks niet uitmaken en als je het geheugen niet gaat overclocken.

Dit is een goede keus, niet onnodig duur en zonder heatspreader:
pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

Verder zou ik, als je zelf aangeeft een flinke videokaart nodig hebt voor rendering e.d. wel voor de 1070 gaan.

En verder inderdaad een kast naar keuze, SSD en de voeding die ACB2401 aangeeft.
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB

• Bloke
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-09 23:20
Heel erg bedankt voor het advies tot nu.

Naar aanleiding van de voorgaande reacties ben ik op dit systeem gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 316,-€ 316,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 461,-€ 461,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,04€ 29,04
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair CX450M€ 49,99€ 49,99
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 68,63€ 68,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.124,51

De powersupplies leken voor mij als leek vrijwel hetzelfde dus ben ik maar voor de door ABC's geadviseerde Corsair CX450M gegaan.

De hardeschijf heb ik vervangen door een ssd en een kleinere harde schijf, waarover ik nog steeds niet 100% over uit ben.

De grafische kaart heb ik wel behouden, maar ik houd Massdrop in de gaten voor n goede deal ;-).

Voor de case en monitor kan ik wel terecht bij familie, dus dit zal ik gelijk aanpassen in mijn originele post.
Pagina: 1