Alternate RMA van asus laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.439 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje501
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-07 11:56
Hallo, Ik krijg langzamerhand een beetje geirriteerde gevoel odmat de video kaart van mijn laptop naar de knoppe was. (Zowel formats als verschillende windows versies geprobeerd).

De nvidia kaart 960M bleef bsod geven dus hebn ik de laptop inmiddels RMA gestuurd.

Nou zegt alternate dat het wellicht niet onder de garantie valt omdat er plekjes met substancy zijn gevonden bnij toesten 1234.

Die plekjes ben ik wss vergeten bij het schoonmaken van de laptop.

Nu willen ze mij 80 euro onderzoeks kosten geven of de volledige reperatie kosten.

Tja, kan een keer gebruren dat ik een vlekje vergeed aan de rand van toesten.

Maar wat moek nu doen? Zit redelijk krap in et geld, en bij bewindvoering.

Ik heb net gemails als het op rekening kan over 3-4 weken is et prima, maar eerder kan niet, en wil mijn laptop.

Moet ik fluwelen handschoenen kopen ofzo?

Et zijn maar vlekjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:27
Aleen maar vlekjes mogen geen reden zijn om garantie te weigeren. Dat zou natuurlijk idioot zijn, en het lijkt me nogal sterk dat dat de reden zou zijn.

Ik denk dat (Alternate denkt dat) de vlekjes een indicator zijn van waterschade. Heb je misschien water/koffie/cola/... over de laptop gegooid? De kans is dan groot dat de kaart als gevolg daarvan kapot is gegaan. Dat zou wel een geldige reden zijn om garantie te weigeren.

Wat is die substantie precies? Hoe komt hij er op? Je hoeft in principe niks schoon te maken om garantie te krijgen, dus ik vind het maar een raar verhaal...

Als de vlekjes gewoon gebruiksporen zijn (en geen indicatie dat je iets ongewoons met de laptop hebt gedaan) dan zul je dat aan Alternate moeten uitleggen, en alsnog vragen om reparatie onder de garantie.

Lees trouwens je post nog eens na (evt. met spellchecker), hij zit vol spelfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje501
De substantie is wss van onder mijn nagels. Af en toe gingen de toesten los van de knoppen omdat zodanig een fps was aan het spelen, waardoor men nagels afgaven. (vuile nagels, niet altijd). en soms helpt sweethandjes ook niet echt.
Maar nee ik heb geen water schade gemaakt kwa drinken.

Daar let ik heel goed op, zelfs als ik film kijk, zet ik men drinken altijd ergens answers op een andere tafel.

p.s Dit is zo een toetsenboord van steelseries op asus rog gl552vw

[ Voor 7% gewijzigd door Wolfje501 op 26-09-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Standaard: bewijsvoering van schuld door jou (dus kunnen zij bewijzen dat jij je laptop gemold heb; de 960M,) dient door Alternate bewezen te worden voordat zij garantie kunnen weigeren. Nu lijken vlekjes op een toetsenbord niet bepaald een reden om garantie op een defecte GPU te weigeren. Mijn toetsenbord is ook niet bepaald schoon :+

Vraag foto's en laat ze maar bewijzen dat het door jou komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje501
Mrjraider schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:34:
Standaard: bewijsvoering van schuld door jou (dus kunnen zij bewijzen dat jij je laptop gemold heb; de 960M,) dient door Alternate bewezen te worden voordat zij garantie kunnen weigeren. Nu lijken vlekjes op een toetsenbord niet bepaald een reden om garantie op een defecte GPU te weigeren. Mijn toetsenbord is ook niet bepaald schoon :+

Vraag foto's en laat ze maar bewijzen dat het door jou komt :)
http://imgur.com/a/r5fdt dit zijn de fotos die zij hebben verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:16

Aganim

I have a cunning plan..

Niet echt fris. :p Maar om daar garantie op te weigeren lijkt me bijzonder kort door de bocht. Ik zou foto's opvragen van het moederbord / GPU, als het water- / colaschade is, dan zou daar toch ook residu op te zien moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de foto zo zie, zit er wat prut op de toetsen, maar dan zal verkoper toch écht met een beter verhaal moeten komen waaruit blijkt dat de problemen daadwerkelijk door die prut komt omdat die op plek xyz is gekomen en daardoor het apparaat niet meer werkt.

Dit klinkt meer als een standaard blablaverhaal om geen garantie te hoeven verlenen, hopend dat mensen zich ermee laten afschepen. Jammer dat dit toch vrij vaak lijkt voor te komen.

Overigens lijkt het dat meer mensen met de 960m issues hebben.
https://www.google.nl/search?q=nvidia+960m+bsod

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Tja, dat is overduidelijk gewoon vuil van onder je vingers. Onbegrijpelijk dat ze met die reden garantie proberen te weigeren (bizar eigenlijk). Dat moet haast een misverstand zijn.

Mail ze terug dat je hier niet me akkoord gaat, en dat je herstel of vervanging onder de garantie eist.

Heb je wel een RMA voor garantie aangevraagd en niet een RMA om de laptop terug te sturen onder koop op afstand (omdat je wil ontbinden en je geld terug wil)? Want als een zodanig vieze laptop als WKOA terugkomt zouden ze daar inderdaad kosten voor mogen berekenen.

@Floppus Volgens mij is 14.000 hits een redelijk normaal aantal voor "X bsod". Dat is niet echt bijzonder.

[ Voor 8% gewijzigd door Tom-Z op 26-09-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wolfje501 schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:37:
[...]

http://imgur.com/a/r5fdt dit zijn de fotos die zij hebben verstuurd.
Oh gelukkig, mijn toetsenbord is schoner :+
Nee, schoon zijn ze niet (heb overigens viezer gezien) en ik zie om eerlijk te zijn geen reden om hierop de garantie te weigeren (tenminste als men dat specifiek op dit = die vlekken gooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:37
Tip voor de volgende keer, even een doekje eroverheen dat voorkomt dit soort discussies in de toekomst :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje501
@floppus - Dat weet ik. Maar 960M deed et vooraf prima op games als fifa 16 en Rocket League (de enige games die ik echt volop heb gespeeld naast CSGO en league of legends),

@Tom-z Ja, Garantie voor reperatie enzo, niet op koop of afstand. Ik wilde alleen dat die kaart gerepareerd word of desnodig vervangen word omdat het binnen garantie termijn defect was.Ik heb twee jaar garantie op dit product, waarvan nu pas 6 maanden geteld zijn.

@Mrjraider Dat denk ik dus ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje501
Puch-Maxi schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:54:
Tip voor de volgende keer, even een doekje eroverheen dat voorkomt dit soort discussies in de toekomst :)

Ja, maar ik was dat stukje alleen vergeten, Rest was schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Echt wat een smerig ding! Zo stuur je iets toch niet op naar vreemden? En dat vuil komt niet van je vingers, tenzij je net de Mudmasters hebt gelopen en zonder douchen een mailtje bent gaan typen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:39:
Als ik de foto zo zie, zit er wat prut op de toetsen, maar dan zal verkoper toch écht met een beter verhaal moeten komen waaruit blijkt dat de problemen daadwerkelijk door die prut komt omdat die op plek xyz is gekomen en daardoor het apparaat niet meer werkt.

Dit klinkt meer als een standaard blablaverhaal om geen garantie te hoeven verlenen, hopend dat mensen zich ermee laten afschepen. Jammer dat dit toch vrij vaak lijkt voor te komen.

Overigens lijkt het dat meer mensen met de 960m issues hebben.
https://www.google.nl/search?q=nvidia+960m+bsod
Let wel op, dit is op zich geen probleem (wel even extreem goor, ben net aan het eten....). Echter zodra ze de laptop open gaan draaien omdat ze vermoeden tot dat ''gore spul'' langs de toetsen naar binnen is gedrongen, dan MOET hij hoe dan ook gaan betalen, ook om de laptop niet gerepareerd terug te krijgen. Als je dit zo ziet, dan lijkt de kans redelijk groot dat die substantie naar binnen is gedrongen. Maar goed, het is een kans, een risico...

Zeggen: blablabla verhaal is lekker kort door de bocht. Waarschijnlijk willen ze wel de laptop opsturen maar zeggen ze: let op want wij hebben dit en dat gezien, dan loop je het risico op die en die onkosten. Ik weet namelijk niet of Alternate de rechten heeft dat ding volledig open te schroeven om verder onderzoek te doen?

Sowieso vind ik het niet netjes om überhaupt zo de laptop op te sturen met dat spul erop maar goed dat is een andere discussie haha.

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 26-09-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
niet toevallig een AsusPRO notebook? met een spill resistant keyboard? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje501
ido schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:11:
niet toevallig een AsusPRO notebook? met een spill resistant keyboard? :)
? Neu, Asus rog gl552vw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
LopendeVogel schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:03:
Echter zodra ze de laptop open gaan draaien omdat ze vermoeden tot dat ''gore spul'' langs de toetsen naar binnen is gedrongen, dan MOET hij hoe dan ook gaan betalen, ook om de laptop niet gerepareerd terug te krijgen. Als je dit zo ziet, dan lijkt de kans redelijk groot dat die substantie naar binnen is gedrongen. Maar goed, het is een kans, een risico...
Er moet daadwerkelijk verband zijn tussen het vuil en kapot gaan van de laptop, dan pas mogen ze daarom garantie weigeren. Een laptop moet prima tegen wat vuil dat door het toetsenbord naar binnen komt kunnen, dat valt gewoon onder normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:03:
[...]

Let wel op, dit is op zich geen probleem (wel even extreem goor, ben net aan het eten....). Echter zodra ze de laptop open gaan draaien omdat ze vermoeden tot dat ''gore spul'' langs de toetsen naar binnen is gedrongen, dan MOET hij hoe dan ook gaan betalen, ook om de laptop niet gerepareerd terug te krijgen. Als je dit zo ziet, dan lijkt de kans redelijk groot dat die substantie naar binnen is gedrongen. Maar goed, het is een kans, een risico...

Zeggen: blablabla verhaal is lekker kort door de bocht. Waarschijnlijk willen ze wel de laptop opsturen maar zeggen ze: let op want wij hebben dit en dat gezien, dan loop je het risico op die en die onkosten. Ik weet namelijk niet of Alternate de rechten heeft dat ding volledig open te schroeven om verder onderzoek te doen?

Sowieso vind ik het niet netjes om überhaupt zo de laptop op te sturen met dat spul erop maar goed dat is een andere discussie haha.
Nee. Alleen als ze na openschroeven kunnen aantonen dat het door een fout van de koper komt, bijvoorbeeld vanwege prut, dan betaalt hij sowieso onderzoekskosten. Onderzoekskosten mogen niet in rekening gebracht worden als iets onder garantie defect gaat.

Alternate is als verkoper verantwoordelijk. Wat de rechten en afspraken zijn richting fabrikant, daar heeft de koper niets mee te maken. Voor de wet mag verkoper als professional beschouwd worden. Die dient koper te kunnen vertellen wat er aan de hand is en of dat onder garantie valt. Heeft verkoper daar de fabrikant voor nodig, dan kan het zijn dat de fabrikant onder zijn verplichtingen kosten rekent aan verkoper voor bepaalde zaken die verkoper niet aan de klant mag doorberekenen.

Pas als verkoper tot aan zekerheid grenzend aannemelijk kan maken dat de prut de oorzaak is, kunnen onderzoekskosten worden gerekend, en als koper dat wenst, reparatiekosten. "Mogelijk niet onder garantie" is prima, maar als dat op basis is van het bekijken van de buitenkant, dan is 80 euro volledig buiten proportie. Dat is geenszins gedegen onderzoek waarbij je zou kunnen spreken van onderzoekskosten. Redelijk zou zijn te waarschuwen met de optie kosteloos retour.

Dus nee, de blabla is niet kort door de bocht. Als ze het niet verder onderzocht hebben dan de buitenkant bekijken, dan schieten ze te kort in hun verplichtingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Tom-Z schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:29:
[...]
Er moet daadwerkelijk verband zijn tussen het vuil en kapot gaan van de laptop, dan pas mogen ze daarom garantie weigeren. Een laptop moet prima tegen wat vuil dat door het toetsenbord naar binnen komt kunnen, dat valt gewoon onder normaal gebruik.
Maar wie weigert de garantie? Hoe ik het begrijp, heeft Alternate een vermoeden op tafel gelegd en de eventuele risico's vermeld?
Als je de foto bekijkt kan ik ook vermoedens krijgen, maar ik weet dan niet zeker of het wel de laptop ingetrokken is, daarvoor moet die open gemaakt worden. Ik kan vanaf dit moment (kijkend naar de foto) wel zeggen: let op, kijkend naar hoe dat ding besmeurd is, heb je de kans op onkosten..
Bedoeld Alternate het niet ook op die manier? Oftewel, een storm in een glas water?

Naar mijn weten is Alternate niet direct het reparatie punt van Asus toch? Oftewel, volgens mij mag Alternate dat ding niet even open schroeven om te kijken hoe die er van binnen uitziet. Ze mogen uiteraard wel netjes hun bevindingen doorgeven, wat ze netjes gedaan hebben? Lijkt mij alleen dat Alternate een '' let op '' melding stuurt naar de topicstarter.

Waarschijnlijk wilt Alternate liever iets voorkomen dan genezen, en is het de keuze aan de topicstarter om te zeggen: nee dat ding is schoon van binnen, geen waterschade oid, stuur maar naar ASUS.
Komen er volgens kosten namens asus, kan de topicstarter niet tegen Alternate zeggen: waarom hebben jullie mij niks verteld? Want dat heeft Alternate bij deze netjes gedaan, toch?

Edit: Precies, kijkend naar de nieuwe reactie hieronder van de topicstarter had ik gewoon gelijk en was het een storm in een glas water :) Zeer netjes gedaan van Alternate.

[ Voor 34% gewijzigd door LopendeVogel op 26-09-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, dat is overduidelijk gewoon vuil van onder je vingers. Onbegrijpelijk dat ze met die reden garantie proberen te weigeren (bizar eigenlijk). Dat moet haast een misverstand zijn.
Dat.

Is behoorlijk normale, onschadelijke, opbouw van vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
warhamstr schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:58:
Echt wat een smerig ding! Zo stuur je iets toch niet op naar vreemden? En dat vuil komt niet van je vingers, tenzij je net de Mudmasters hebt gelopen en zonder douchen een mailtje bent gaan typen.
Tja de één heeft nu eenmaal meer huidvet dan de ander. Overigens is het ook niet met een doekje direct weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje501
Hartelijk dank voor jullie info.

Ik heb ondertussen reply gehad dat het geen belemmering zou moeten zijn als her vuil was wat van de finger af komt en heb ondertussen het akkoord gegeven dat ze hem onder garantie gaan repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Wolfje501 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:36:
Hartelijk dank voor jullie info.

Ik heb ondertussen reply gehad dat het geen belemmering zou moeten zijn als her vuil was wat van de finger af komt en heb ondertussen het akkoord gegeven dat ze hem onder garantie gaan repareren.
Kijk eens aan, zo makkelijk gaat dat, daar is helemaal geen topic voor nodig joh.. Gewoon een mailtje terug sturen en klaar is kees.

Je bent in ieder geval wel netjes door Alternate gewaarschuwd, mocht het achteraf toch blijken dat er intern waterschade aanwezig is dan heeft Alternate zich netjes ingedekt door je te waarschuwen (meer deden ze niet, dit zou elk (verkoop)bedrijf juist moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje501
LopendeVogel schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:44:
[...]

Kijk eens aan, zo makkelijk gaat dat, daar is helemaal geen topic voor nodig joh.. Gewoon een mailtje terug sturen en klaar is kees.

Je bent in ieder geval wel netjes door Alternate gewaarschuwd, mocht het achteraf toch blijken dat er intern waterschade aanwezig is dan heeft Alternate zich netjes ingedekt door je te waarschuwen (meer deden ze niet, dit zou elk (verkoop)bedrijf juist moeten doen.
Ja wat dat betreft ben ik zelf onzeker over RMA, zeker als ik vele klachten hoor enzo.

Maar goed. En ja, dit forum had ik wel ff nodig om stappen te nemen omdat ik bijna op et punt was gewoon men laptop terug te laten sturen naar mij aangezien ze al bedragen noemden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Wolfje501 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:48:
[...]

Ja wat dat betreft ben ik zelf onzeker over RMA, zeker als ik vele klachten hoor enzo.

Maar goed. En ja, dit forum had ik wel ff nodig om stappen te nemen omdat ik bijna op et punt was gewoon men laptop terug te laten sturen naar mij aangezien ze al bedragen noemden.
Haha ach nee joh, dat is gewoon een bescherming voor de klant. Waarschijnlijk hebben ze dit soort laptops (met die smurrie) vaker gezien waarbij er wel kosten kwamen.. Kunnen ze het beter op tijd vermelden dan dat je ineens een factuur krijgt.

Veel winkels doen dat niet, die sturen de zooi op naar de reparatie afdeling van een bedrijf en dan komt er ineens een factuur die je ''moet'' betalen. Kan je beter eerst even met de klant communiceren alvorens je het opstuurt, vooral bij twijfel :)

Gewoon service van Alternate dus, niet meer niet minder :) Fijn dat het na 1 mailtje opgelost is.

Op internet zul je over elk bedrijf klachten vinden, komt min of meer doordat ''Nederlanders'' alleen maar negativiteit kunnen plaatsen over een bedrijf. Zelden dat ze naar een site gaan om hun positieve ervaring te delen, conclusie: niet teveel van aantrekken joh.

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 26-09-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wolfje501 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:48:
[...]

Klachten zijn er, maar bedenk wel dat de mensen die klagen, stuk sneller op internet gaan roeptoeteren dat alles ruk is en het bedrijf failliet moet gaan etc. Maar de mensen die goede ervaringen met Alternate hebben zijn er meer dan genoeg, alleen gaan die niet zo snel reviews maken :)

ik ben overigens een van die tevreden gebruikers.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje501
Sorrie voor de bump mijn laptop was goed ge RMA'd :P En ja, nu meot ik men nieuwe pc (samengesteld bij ALternate) RMAen omdat ik bsod krijg bij 20 minuten pubg spelen, maar daar heb i kwel vertrouwen in :) morgen ff dat dingetje printen en kan die naar alternate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een topic bumpen met een update als deze is niet de bedoeling. Gezien ik hier verder geen nuttige discussie meer zie ontstaan, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.