Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc voor bewerken GoPro-filmpjes in GoPro-studio

Pagina: 1
Acties:

• steef2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-11 07:19
Beste Tweakeraars, ik heb afgelopen weken weer wat filmpjes van mijn GoPro op mijn laptop (Probook 430 G1) bewerkt, echter duurt dit het converteren van de clips dan erg lang en loopt voor mijn gevoel de laptop dan echt op z'n laatste pootjes. Daarom ben ik op zoek naar een desktop die dit wel kan.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral GoPro-filmpjes bewerken, verder is mijn huidige laptop nog vlot zat om de andere dagelijkse taken uit te voeren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De beste prijs/kwaliteit verhouding

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een beeldscherm staan die ik zal blijven gebruiken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basiscomponenten lijken mij voldoende, ik heb verder niet echt eisen. De filmpjes worden naar een NAS geupload dus een grote harde schijf is niet nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang het maar niet stuk gaat :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een systeem hebben dat niet irritant aanwezig is, een beetje geluid is geen probleem.

Ga je overklokken?
Nee, daar zie ik het nut niet van in.

Wat verwacht je van ons?
Een dubbel-check of ik de juist componenten heb geselecteerd en een advies over de kast waar alles in mag.

Hier mijn lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 225,-€ 225,-
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 80,95€ 80,95
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 35,50€ 35,50
1Seasonic G-series 360 watt€ 58,95€ 58,95
1Intel 600p 256GB€ 98,08€ 98,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 526,43

[ Voor 0% gewijzigd door steef2 op 26-09-2016 13:23 . Reden: lijst aangepast ]

• Kiet Stiemer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-09 10:15
Ziet er goed uit! Qua SSD heb je denk ik wel een mooie gekozen. Als je toch nog wil besparen dan kun je gewoon een SATA versie nemen.

Je hebt nu een ATX mobo en dan heb je een ATX kast nodig. Maar als je deze pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H neemt dan heb je mATX en is een kleinere kast mogelijk. Heb je een voorkeur voor de maat?

• steef2
De leesprestaties van deze SSD spreken mij wel aan. Verder is het mooi meegenomen dat hij lekker klein.

Je hebt gelijk, dan is het moederbord dat jij aandraagt ook een hele goede optie, past de processorkoeler nog wel met een mATX kast?

Ik zou dus graag een kleine kast willen mits deze ook stil (niet luidruchtig) is en de processorkoeler erin past.

Verwijderd

Een i5-6400 voldoet ook gewoon en 40 euro goedkoper?

• steef2
De i5-6400 18% goedkoper en de prestaties zijn gemiddeld gezien 15% minder. Dat vind ik een klein verschil en aangezien GoPro-studio een videobewerkingsprogramma is dat voor CPU-intensief is, ga ik liever voor de i5 6600.

• Kser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-11 13:24
Volgens mij heeft het niet veel zin om een duurdere ssd te nemen voor de leessnelheid, een goedkopere sata ssd zal snel genoeg zijn om bestanden te laden voor de videobewerking.

Ik zou misschien wat minder besteden aan de ssd en meer budget naar de cpu toe schuiven. Het liefst een 6700k, maar zelfs een niet-k versie zal met de HT je veel helpen bij de videobewerkingen. Als je kijkt naar de totale kosten en het prijsverschil tussen een 6700 en 6700k, het feit dat je toch al een cpu koeler neemt, en de hogere verkoopwaarde als 2e hands, zul je waarschijnlijk toch de 6700k kiezen.

Ik weet niet hoeveel je ervoor over hebt en hoeveel videos je bewerkt, maar je zou eventueel zelfs naar de 6-core cpu's kunnen kijken van Intel.

• Kiet Stiemer
steef2 schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:15:
De leesprestaties van deze SSD spreken mij wel aan. Verder is het mooi meegenomen dat hij lekker klein.

Je hebt gelijk, dan is het moederbord dat jij aandraagt ook een hele goede optie, past de processorkoeler nog wel met een mATX kast?

Ik zou dus graag een kleine kast willen mits deze ook stil (niet luidruchtig) is en de processorkoeler erin past.
Die koeler past in best een aantal mATX kasten. Even gekeken net en kwam deze tegen: pricewatch: Aerocool DS Cube Black Edition Closed
Lijkt me erg geschikt voor jouw doeleinde! Kijk even bij reviews en lees die van Foritain :)

Maar er is nog veel meer keuze: https://tweakers.net/cate...k07Edo7_KE0Eg2k8lRVSplPIF

Ik zou het gewoon mooi bij die i5 6600 laten. Een i7 of zoals Kser zegt zelfs een 6 core cpu lijkt me vrij overkill en niet helemaal bij je gebruik passen. Wat voor resolutie hebben je filmpjes eigenlijk?

Verwijderd

steef2 schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:42:
De i5-6400 18% goedkoper en de prestaties zijn gemiddeld gezien 15% minder. Dat vind ik een klein verschil en aangezien GoPro-studio een videobewerkingsprogramma is dat voor CPU-intensief is, ga ik liever voor de i5 6600.
De snelheid merk je totaal niet in het praktijk is mij vaak verteld?

• Kser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-11 13:24
Kiet Stiemer schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:19:
[...]

Ik zou het gewoon mooi bij die i5 6600 laten. Een i7 of zoals Kser zegt zelfs een 6 core cpu lijkt me vrij overkill en niet helemaal bij je gebruik passen. Wat voor resolutie hebben je filmpjes eigenlijk?
Wat is overkill? TS geeft zelf aan dat hij het systeem vooral gebruikt om filmpjes te bewerken en daarbij is HT (en extra cores) uitermate geschikt voor.

TS, bekijk zelf even wat benchmarkvergelijkingen tussen een 6600 en 6700k.
http://www.anandtech.com/bench/product/1646?vs=1543

De 6600 is in ieder geval geschikt, maar aan jou de vraag of je pakweg 125 euro ervoor over hebt om bepaalde taken 20 tot 50% sneller te laten verlopen. Ik kan mij voorstellen dat tijdens het bewerken je wijzigingen sneller wilt zien in de previews, of dat je je renders zo snel mogelijk af wilt hebben.

Maar ik kan het me ook voorstellen dat je geen problemen hebt dat het net minder snel gaat tijdens het editen. Of als je een rendering taak klaar zet dat je even iets anders gaat doen zodat het niet uit maakt of een taak nu een uur duurt of anderhalf.

"Overkill" is niet even iets wat wij voor jou kunnen bepalen, denk er even over na wat bij jou past en beslis voor jezelf of de extra cpu kracht nodig is.

• steef2
Bedankt voor alle reacties!

Het bewerkingsprogramma van GoPro kan helaas niet omgaan met Hyperthreading. (https://www.reddit.com/r/.../?st=itkbthty&sh=7b6b2598) Dus een i7 kopen heeft geen zin mijns inziens, dan kun je ook een i5 6600k kopen en die overklokken. Die zal het dan uiteindelijk beter doen in GoPro studio. En 125 euro extra is ook een toename van 50% qua uitgave voor de processor..

De kast die je aanhaalde is een hele mooie, zeker omdat die helemaal dicht is. Maar ik heb even verder gezocht en vind deze https://tweakers.net/pric...-master-silencio-352.html ook wel erg mooi. Ook hier is Foritain erg enthousiast over en deze is ook weer 3 tientjes goedkoper.

De filmpjes converteer ik naar 1080p omdat dit de meest gangbare resolutie is en ik dan nog in 60fps kan filmen.

• Kiet Stiemer
steef2 schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:42:
Bedankt voor alle reacties!

Het bewerkingsprogramma van GoPro kan helaas niet omgaan met Hyperthreading. (https://www.reddit.com/r/.../?st=itkbthty&sh=7b6b2598) Dus een i7 kopen heeft geen zin mijns inziens, dan kun je ook een i5 6600k kopen en die overklokken. Die zal het dan uiteindelijk beter doen in GoPro studio. En 125 euro extra is ook een toename van 50% qua uitgave voor de processor..
Ja ik had al niet gedacht dat het zo'n geavanceerd programma zou zijn. Goed dat je het uitgezocht hebt! :)
De kast die je aanhaalde is een hele mooie, zeker omdat die helemaal dicht is. Maar ik heb even verder gezocht en vind deze https://tweakers.net/pric...-master-silencio-352.html ook wel erg mooi. Ook hier is Foritain erg enthousiast over en deze is ook weer 3 tientjes goedkoper.

De filmpjes converteer ik naar 1080p omdat dit de meest gangbare resolutie is en ik dan nog in 60fps kan filmen.
Nou lijkt me ook een goede keuze. Ik denk dat je zo wel een beetje een goed lijstje hebt!

Ps: Gebruik alsjeblieft de quote functie van tweakers zodat ik een melding krijg als je reageert :)

Verwijderd

Een behuizing met vergelijkbare afmetingen als de Silencio 352 maar dan van betere kwaliteit, stiller en beter inbouwgemak is de https://tweakers.net/product/342100/nanoxia-deep-silence-4/. Je zou om het helemaal stil te maken een andere koeler op de cpu kunnen zetten pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim

Bij videobewerking en gebruik van de igpu adviseer ik dual channel geheugen omdat het iets sneller is 2x4gb pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213 of 2x8gb pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2016 08:18 ]

• steef2
Kiet Stiemer schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 07:51:
[...]

Ja ik had al niet gedacht dat het zo'n geavanceerd programma zou zijn. Goed dat je het uitgezocht hebt! :)

[...]

Nou lijkt me ook een goede keuze. Ik denk dat je zo wel een beetje een goed lijstje hebt!

Ps: Gebruik alsjeblieft de quote functie van tweakers zodat ik een melding krijg als je reageert :)
Een klein updatetje, na een vraag te hebben gezet op V&A is mij een 6600k Tray aangeboden voor een hele mooie prijs. Dit gooit natuurlijk wel weer roet in het eten wat betreft het moederbord. Verder is de hoger kloksnelheid (ook als baseclock) natuurlijk mooi meegenomen. Uiteindelijk gaat het mij net zoveel kosten, een nieuwe i5 6600 met B150 chipset of een tweedehands 6600k met Z170 chipset.

Mijn vraag is dan ook wat jullie aanraden? :)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:15:
Een behuizing met vergelijkbare afmetingen als de Silencio 352 maar dan van betere kwaliteit, stiller en beter inbouwgemak is de https://tweakers.net/product/342100/nanoxia-deep-silence-4/. Je zou om het helemaal stil te maken een andere koeler op de cpu kunnen zetten pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim

Bij videobewerking en gebruik van de igpu adviseer ik dual channel geheugen omdat het iets sneller is 2x4gb pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213 of 2x8gb pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213
Bedankt voor je suggesties! De RAM modules zal ik inderdaad vervangen, ik wist niet dat dual channel beter was en had met het oog op de toekomst voor single channel gekozen.

Over de kast twijfel ik nog een beetje, ik vind de Silencio er ook mooi uitzien en de knoppen aan de voorkant zijn voor mij praktischer geplaatst. Dus ik neig nog naar mijn eerdere keuze. ;)

• Kiet Stiemer
steef2 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:54:
[...]

Een klein updatetje, na een vraag te hebben gezet op V&A is mij een 6600k Tray aangeboden voor een hele mooie prijs. Dit gooit natuurlijk wel weer roet in het eten wat betreft het moederbord. Verder is de hoger kloksnelheid (ook als baseclock) natuurlijk mooi meegenomen. Uiteindelijk gaat het mij net zoveel kosten, een nieuwe i5 6600 met B150 chipset of een tweedehands 6600k met Z170 chipset.

Mijn vraag is dan ook wat jullie aanraden? :)
Nou als dat even veel kost mooi voor de K+Z170 combo gaan! Als je het natuurlijk vertrouwt, en zorg ervoor dat je weet of er al veel mee ge-OC'd is. Als dat zo is kan dat ten nadele van de levensduur zijn.

• steef2
Kiet Stiemer schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:49:
[...]

Nou als dat even veel kost mooi voor de K+Z170 combo gaan! Als je het natuurlijk vertrouwt, en zorg ervoor dat je weet of er al veel mee ge-OC'd is. Als dat zo is kan dat ten nadele van de levensduur zijn.
Dat dacht ik ook. Ik heb nog even navraag gedaan naar het overclocken en kreeg de volgende afbeelding toegestuurd waarin ik niets geks kon ontdekken.

https://abload.de/img/12_4500_125v_primeclkop.png

Mochten jullie wel iets geks zien dan hoor ik dat graag, anders ga ik vanavond over tot het kopen. :)

• Kiet Stiemer
steef2 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:14:
[...]

Dat dacht ik ook. Ik heb nog even navraag gedaan naar het overclocken en kreeg de volgende afbeelding toegestuurd waarin ik niets geks kon ontdekken.

https://abload.de/img/12_4500_125v_primeclkop.png

Mochten jullie wel iets geks zien dan hoor ik dat graag, anders ga ik vanavond over tot het kopen. :)
Nou diegene heeft er een zeer mooie overclock op staan. 4,5GHz @1,248V
Naja het ziet er normaal werkend uit! Lekker doen :)

• steef2
Het moederbord, de cpu + koeler en het ram is besteld en betaald!:)
Volgende week woensdag hoop ik de meeste dingen binnen te hebben en is het tijd om te knutselen.

Ik kwam nog een mooie kleine kast incl voeding tegen in m'n oude pc verzameling, ik ga kijken of het daar ingebouwd krijg en anders wordt de voeding en kast nog nabesteld. :)

Verwijderd

Pas op met oude voedingen. Je weet niet welke kwaliteit stroom eruit komt.

• steef2
Een update om deze topic af te sluiten.

Ik heb gisteravond alles in elkaar gezet en hij start op. Binnenkort alleen nog Windows 10 erop zetten, deze is al binnen. Uiteindelijk is het lijstje nog iets veranderd. Ik heb toch afgezien van het overclocken omdat ik hier de meerwaarde niet echt van in zie (die paar procent prestatiewinst voor een veel hoger vebruik). De processor heb ik tweedehands overgenomen voor de prijs van een 6400.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Tray€ 241,-€ 241,-
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 80,95€ 80,95
1Sharkoon CA-M Zilver€ 46,-€ 46,-
1Gelid Solutions Siberian€ 5,88€ 5,88
1Crucial CT8G4DFD8213€ 39,31€ 39,31
1Antec Earthwatts EA-380D Green€ 48,79€ 48,79
1Intel 600p 256GB€ 98,95€ 98,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 560,88

Bedankt voor al het advies!

Verwijderd

Jammer van die belabberde koeler, singlechannel geheugen en erg matige voeding. Je lijst uit de TS was op het geheugen na stukken beter en met het Sharkoon kastje een vergelijkbare prijs.

• steef2
Belabberde koeler vanwege zijn compactheid, het singlechannel geheugen ivm uitbereiding in de nabije toekomst. En mijn vraag, wat is er mis met deze voeding? Hoe is bij mijn weten niet erg matig. Een Bronze certificate is niet zo goed als een Gold zoals bij TS. Maar voor 30% van de prijs neem ik daar wel genoegen mee.

Verwijderd

Er zijn voor hetzelfde bedrag koelers te koop welke beter koelen en stiller zijn.
Zelfs al zou je 2x4gb installeren dan nog hou je een upgrade naar 16gb open.
Bronze of Gold zegt niets over de kwaliteit alleen over de efficiëntie. Er zijn rond de €50,- kwalitatief betere Bronze gecertificeerde voedingen te koop welke dagelijks in diverse topics worden geadviseerd. De Earthwatts 380D Green stamt al uit 2009. Niet te hopen dat deze te lang op de plank gelegen heeft want de matige condensators gaan ook achteruit van het niets doen.
Pagina: 1