Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slecht functionerende WIFI (Ziggo)

Pagina: 1
Acties:

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-11 22:21
Goedendag,

Sinds ik verhuisd ben heb ik steeds last van wegvallende WIFI. Ondanks dat het signaal prima is en aangeeft dat er verbinding is worden de websites niet meer geladen. Dit los ik op door de WIFI op mijn laptop uit en aan te zetten. Dat gaat dan voor een tijdje goed maar daarna is het weer bingo. Nou moet ik wel zeggen dat deze in de meterkast staat maar zelfs als er naast sta blijft het issue bestaan.

Vervolgens heb ik een extra router (d-link dir-868l) gekocht die ik als hotspot wil laten functioneren en heb ik de WIFI op de Ziggo-modem (UBEE EVW3200) uitgezet. Op de D-link heb de DHCP uitgezet en de kabel in een LAN-poort gedrukt. De nieuwe router staat in mijn huis op een gunstige positie en je hebt overal prima bereik. Alleen het probleem blijft bestaan. Prima signaal en verbinding maar de websites laden niet meer. Daarnaast heb ik van alles geprobeerd. Stekkers eruit gehaald en er weer in, harde resets uitgevoerd, kanalen veranderd ect. Helaas maar het gaat niet.

Zijn er meer mensen met dit probleem en in het opgelost is hoe heb je het opgelost?

• Oliwier30
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09-2021

Oliwier30

Herman Brood Academie

Heb dit probleem altijd gehad bij Ziggo met de UBEE, zelfs nadat ik 2 nieuwe had gekregen. Ben uiteindelijk overgestapt naar KPN.

Ik zou denken dat het probleem bij de UBEE ligt aangezien je alles al hebt geprobeerd. Heb je al contact opgenomen voor een vervangende?

PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wacht even? Titel gaat over slecht WiFi Ziggo, terwijl je het probleem ook hebt met WiFi dat niets met Ziggo te maken heeft...

Sowieso, even stap voor stap: draadloos gaat niet lekker, maar hoe werkt het bedraad?

Als het bedraad ook fout gaat, dan heeft het niets met WiFi te maken gehad en is het ook niet gek dan een andere AP geen verschil uitmaakt. Als het dan ook fout is, focus op de modem. Wat voor signaalwaardes heb je? Kun je op moment dat het fout gaat kijken naar LEDs op de modem? En of het te pingen is?

Oslik blyat! Oslik!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 15:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

En gebeurd dit op al je devices of alleen op je laptop?

• HSG
dion_b schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:50:
Wacht even? Titel gaat over slecht WiFi Ziggo, terwijl je het probleem ook hebt met WiFi dat niets met Ziggo te maken heeft...

Sowieso, even stap voor stap: draadloos gaat niet lekker, maar hoe werkt het bedraad?

Als het bedraad ook fout gaat, dan heeft het niets met WiFi te maken gehad en is het ook niet gek dan een andere AP geen verschil uitmaakt. Als het dan ook fout is, focus op de modem. Wat voor signaalwaardes heb je? Kun je op moment dat het fout gaat kijken naar LEDs op de modem? En of het te pingen is?
Met draad gaat het altijd goed maar alle apparaten met draad hebben een statisch IP-adres. Maar of het daar aan ligt weet ik niet.

Het probleem met de WIFI heb ik op alle draadloze apparaten.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HSG schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:09:
[...]

Met draad gaat het altijd goed maar alle apparaten met draad hebben een statisch IP-adres. Maar of het daar aan ligt weet ik niet.

Het probleem met de WIFI heb ik op alle draadloze apparaten.
Probeer eens een van die bedrade apparaten via DHCP te laten werken en kijk wat dan gebeurt. Nu zit je appels (wel DHCP WiFi) met peren (geen DHCP bedraad) te vergelijken.

Oslik blyat! Oslik!

• HSG
dion_b schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:10:
[...]

Probeer eens een van die bedrade apparaten via DHCP te laten werken en kijk wat dan gebeurt. Nu zit je appels (wel DHCP WiFi) met peren (geen DHCP bedraad) te vergelijken.
Zal ik doen. Laten we ook even vooruit kijken. Stel dat het bedraad met DHCP aan geen problemen oplevert?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HSG schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:12:
[...]

Zal ik doen. Laten we ook even vooruit kijken. Stel dat het bedraad met DHCP aan geen problemen oplevert?
Dan hangt je probleem in de lucht - waarschijnlijk verstoring in de 2.4GHz band. Dat weet je want modem doet z'n werk (anders bedraad ook brak) en twee verschillende AP's (modem en DIR-868L) allebei brak.

Gelijk in dat geval volgende vraag: die 868L doet zowel 2.4GHz als 5GHz. Als het probleem verstoring is, is het erg onwaarschijnlijk dat het in beide banden tegelijk stoort. Wat gebeurt er met draadloze apparaten die via 5GHz verbonden zijn?

Oslik blyat! Oslik!

• HSG
dion_b schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:40:
[...]

Dan hangt je probleem in de lucht - waarschijnlijk verstoring in de 2.4GHz band. Dat weet je want modem doet z'n werk (anders bedraad ook brak) en twee verschillende AP's (modem en DIR-868L) allebei brak.

Gelijk in dat geval volgende vraag: die 868L doet zowel 2.4GHz als 5GHz. Als het probleem verstoring is, is het erg onwaarschijnlijk dat het in beide banden tegelijk stoort. Wat gebeurt er met draadloze apparaten die via 5GHz verbonden zijn?
Met 5GHz heb ik het al een keer gedaan en toen ging het nog steeds fout.

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-11 16:41

Plainside

I browse when I'm at work

HSG schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:51:
[...]
Had je wel een apparaat met 5GHz mogelijk heden?
Ook zou je andere kanalen voor het WiFi kunnen proberen misschien dat er gewoon teveel op het zelfde kanaal zitten.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HSG schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:51:
[...]
Dan twee mogelijkheden:

1) het stoort in jouw huis op zowel 2.4GHz als 5GHz (zeer onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk)
2) zowel de EVW320 als de DIR-868L zijn brak.

Of 3 - er is toch meer aan de hand dat ook bedraad invloed heeft maar niet opgemerkt is.

Sowieso, tijd om grondig te troubleshooten. Als de end-to-end verbinding wegvalt, wat kun je dan exact wel en niet?
- localhost pingen?
- eigen IP pingen?
- gateway IP pingen?
- remote IP pingen (bijv 8.8.8.8)?
- FQDN pingen (bijv bokt.nl)?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1