Mijn vraag
Wifi netwerk onvindbaar op mijn laptop, het gaat om één specifiek netwerk wat onvindbaar is. Andere netwerken in de buurt kan ik gewoon vinden. Op alle telefoons, e-reader & laptop van mijn vrouw (Lattitude E6520, windows 7) is het netwerk gewoon vindbaar en bruikbaar.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell Lattitude E6540
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Adapter instellingen nagelopen (vergeleken met de laptop van mijn vrouw)
Netwerk adapter drivers ge-update
Router kanaal en signaal gecheckt, deze is voldoende sterk zendt niet uit op kanaal 12/13.
Telefoon ge-tethered met mn laptop, dan vind ik het netwerk wel en heb ik ook toegang. Vermoed dus dat het wel aan de adapter( software) ligt.
Netwerkfrequentie is 2.4GHz op kanaal 11
Aangezien het betreffende netwerk van mijn huisbaas is heb ik geen toegang tot de router/instellingen.
Wie-o-wie heeft een idee wat ik nog kan proberen, wie-o-wie kan mij helpen??
Alvast dank!
Groeten,
Niels
edit1: Netwerkfrequentie toegevoegd aan 'geprobeerd'
Wifi netwerk onvindbaar op mijn laptop, het gaat om één specifiek netwerk wat onvindbaar is. Andere netwerken in de buurt kan ik gewoon vinden. Op alle telefoons, e-reader & laptop van mijn vrouw (Lattitude E6520, windows 7) is het netwerk gewoon vindbaar en bruikbaar.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell Lattitude E6540
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Adapter instellingen nagelopen (vergeleken met de laptop van mijn vrouw)
Netwerk adapter drivers ge-update
Router kanaal en signaal gecheckt, deze is voldoende sterk zendt niet uit op kanaal 12/13.
Telefoon ge-tethered met mn laptop, dan vind ik het netwerk wel en heb ik ook toegang. Vermoed dus dat het wel aan de adapter( software) ligt.
Netwerkfrequentie is 2.4GHz op kanaal 11
Aangezien het betreffende netwerk van mijn huisbaas is heb ik geen toegang tot de router/instellingen.
Wie-o-wie heeft een idee wat ik nog kan proberen, wie-o-wie kan mij helpen??
Alvast dank!
Groeten,
Niels
edit1: Netwerkfrequentie toegevoegd aan 'geprobeerd'
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2016 14:06 ]