Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 20:25
Hoi!

Vorige week heb ik een nieuwe Xbox One S (500 GB) en Xbox One Tuner gekocht. Het idee om de tv-decoder, chromecast (voor Netflix) en mijn oude dvd-speler (scart aansluiting, ja.. scart) te vervangen. Maar natuurlijk ook vanwege het kleinere formaat en natuurlijk om te gamen. Alles werkt prima m.u.v. van de Xbox One Tuner. Het enige wat ik ontvang zijn 11 (test) kanalen van Ziggo. Het maakt niks uit welke provider ik kies, ik heb alle vijf verschillende Ziggo's geprobeert.

Hierna heb ik natuurlijk gekeken of ik de frequenties handmatig kon aanpassen, dat was niet het geval. Daarna heb ik met Xbox gebeld voor hulp, echter zeggen hun dat de lijst niet gekoppeld is aan frequenties maar deze 'instellingen' automatisch ontvangt via de kabel maar een Duitse collega (van Xbox) had ervaringen dat dit meestal geblockt word in Duitsland. Hun stelde voor om de tuner te vervangen of dat ik Ziggo ging bellen. Omdat de tuner pas één dag oud was stelde ik voor om Ziggo te bellen. Echter lijkt deze 'dominante speler op de kabel' geen ondersteuning of zelfs hulp (waarom ik maar 11 kanalen ontvang) te bieden. Ik hoor zonder smartcard namelijk wel een een lijst met zenders te ontvangen (sommige zonder Full-HD support), maar ontvang niet eens NPO 1, 2 of 3. Alleen Ziggo Sports (in HD) en enkele kanalen zoals SBS9 HD die ik niet kan kijken omdat deze encrypted zijn.

Xbox opnieuw starten, kabels opnieuw insteken e.d. heb ik al reeds gedaan uiteraard. Heeft iemand anders dit probleem ook?

Thanks!

Alle reacties

Verwijderd

Hoi,

volgens mij heb ik een soortgelijk probleem.
Ik heb al tijden een xbox one en heb een abonnement bij Ziggo. Recentelijk heb ik een Xbox one tv tuner gekocht. Hier kan ik de coax kabel insteken. Echter, de xbox vind hier (Amsterdam) helemaal geen kanalen...

Ik heb zowel Ziggo als MS gebeld. Beide willen me wel helpen, maar weten simpelweg niets van dit onderwerp af...

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik wil zo graag dat dit gaat werken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Volgens info bij Bol.com is deze niet geschikt voor Ziggo:

https://www.bol.com/nl/p/...v-tuner/9200000045476228/

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-10 21:49
Dit gaat niet werken met Ziggo, de kanalen van ziggo zijn versleuteld waarbij je een smartcard of decoder nodig hebt om alle zenders in HD te kunnen ontvangen.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Geraedus schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:34:
Dit gaat niet werken met Ziggo, de kanalen van ziggo zijn versleuteld waarbij je een smartcard of decoder nodig hebt om alle zenders in HD te kunnen ontvangen.
Een groot deel van het basis pakket en zelfs ned 1 2 en 3 in HD.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
DukeBox schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:40:
[...]

Onzin, een groot deel van het basis pakket en zelfs ned 1 2 en 3 in HD.
Dat ontkent hij toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien dat ik het verkeert opvat maar TS geeft aan dat er maar 11 test kanalen worden ontvangen, Geraedus geeft aan dat het niet gaat werken wat meer sluit op zijn eigen stelling dan die van TS.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 20:25
Je kunt alle zenders ontvangen in HD (720p) onder het tabje 'Zonder smartcard':
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/

Alleen werkt het inderdaad niet. Ik krijg ook inderdaad 11 'test' kanalen.
Pagina: 1