Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloos internet werkt niet op laptop.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-11 11:27
Sinds 4 weken werkt mijn internet heel erg slecht op mijn laptop! Wanneer ik mijn laptop opstart werkt het voor een bepaalde tijd. Soms 5 minuten, soms 20 minuten.

Hierna komt er een geel driehoekje bij het netwerk dat zegt: internet beperkt, daarna komt het icoontje die je ook krijgt als je op LAN zit maar dan met een rood driehoekje erbij. En vervolgens valt de verbinding weg en kan ik nergens meer mee verbinden.

De netwerken die beschikbaar zijn worden ook gewoon weergeven.

Ik heb gisteren mijn pc terug gedaan naar de fabrieksinstellingen omdat mijn laptop sowieso de laatste tijd vaak vast liep en sloom was dus wellicht had get hier iets mee te maken. Gellukig is het probleem met de snelheid en het vastlopen verholpen maar het internet probleem is dus nog steeds aanwezig.

Ik heb dit probleem op alle netwerken, waar ik ook ben dus het komt echt door mijn laptop. Zelf vrees ik dat mijn hardware kapot is en dat mijn laptop terug naar de winkel moet!

Weet iemand iets wat ik kan proberen?

Alvast bedankt!

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Alle reacties

Verwijderd

Welk laptop type / model / merk heb je? Wat voor merk WiFi kaart zit er in?

• raiders
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:12:
Welk laptop type / model / merk heb je? Wat voor merk WiFi kaart zit er in?
Ik heb een Asus A55L laptop. De WIFI kaart die erin zit is een: Qualcomm Atheros AR9485. (gevonden via device manager).

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Wellicht je WiFi door Windows laten beheren of vice versa met de WiFi kaart tool.

PSN: plexforce (ps4)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Pak eens een UTP kabel en verbindt je laptop eens rechtreeks met de modem/router die je hebt gekregen van je internetpovider ? Heb je dan wel verbinding ?

Als je via de commandline uitvoert (CMD zoeken en uitvoeren) :

code:
1
ipconfig /all

Wat staat daar dan ? (zowel een keertje uitvoeren met kabel als draadloos)

Heb je nog andere apparaten in je netwerk zitten, zoals Powerline adapters, extra router, WiFi repeaters/versterkers, Acess Points etc ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• raiders
Breezers schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:57:

code:
1
ipconfig /all

Wat staat daar dan ? (zowel een keertje uitvoeren met kabel als draadloos)

Heb je nog andere apparaten in je netwerk zitten, zoals Powerline adapters, extra router, WiFi repeaters/versterkers, Acess Points etc ?
Het probleem is eigenlijk altijd aanwezig zowel thuis, als op school. Dus ik vermoed dat het niet specifiek te maken heeft met de router of de modem.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:47
Update je wifi kaart driver

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
raiders schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:05:
[...]

Het probleem is eigenlijk altijd aanwezig zowel thuis, als op school. Dus ik vermoed dat het niet specifiek te maken heeft met de router of de modem.
Wat je eens kan proberen te bekijken, is of de connectoren van je antennes nog wel goed vastzitten aan je WiFi kaart. Het is mogelijk dat bij plotseling schok een connector is losgeschoten ?

Afbeeldingslocatie: https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-2b4bb1b47c585d9a423ceb5453ccdade-c?convert_to_webp=true

Daarnaast is het altijd handig om zoals mell33 al eerder aangeeft om je je WiFi card drivers eens te updaten. Vaak krijgen deze bij installatie van bijv Windows 10 de generieke drivers geïnstalleerd ipv drivers van de fabrikant. https://www.atheros-drive...ros-wireless-drivers.html

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-11 21:22
ff zoek optie gebruiken
https://gathering.tweaker...19&keyword=Atheros+AR9485

https://gathering.tweaker...72&keyword=Atheros+AR9485

kom je zat tegen over je type netwerkkaart

[ Voor 21% gewijzigd door herian10 op 26-09-2016 13:00 ]

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-11 21:22
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:03:
[...]

Jij bent vast een echte kenner!
nee niet een kenner maar heb wel de zelfde kaart gehad met de zelfde problemen
toen werd ook aangegeven eerst ff de zoek functie gebruiken kom je wat oplossingen tegen om tre proberen

en bij die type kaart zit het in drivers heb toen verschillende geprobeerd toen maar overgestapt op intel kaartje en nergens geen last meer van :)

[ Voor 3% gewijzigd door herian10 op 26-09-2016 17:07 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-11 14:53

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Even op slot voor onderzoek

Modbreak:Speelkwartier is over.. Er zijn enkele posts verwijderd waarmee het topic een beetje is opgeschoond. Laten we het hier bij houden..

[ Voor 75% gewijzigd door Equator op 27-09-2016 08:47 ]

Pagina: 1