mainboard help plz!!

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kad
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-03-2022
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nw moederbord voor:
P3 750/256/100 slot 1 en 100Mhz geheugen maar ik zie
door de bomen het bos niet meer.
Ik dacht zelf aan de Asus P3V4X of de Gigabyte GA-6VX-4X (allebei Via Apollo Pro 133A)maar ik lees hier en daar dat het geheugen daarop traag draait?
Dat de bordjes niet de beste voor 't overklokken zijn maakt me weinig uit,dat doe ik toch niet.
Zijn er inmiddels al goede borden op de markt met intel chipsets na de bx en zo ja,welke?(liefst Asus)

Alvast bedankt,

Kad

SB

Verwijderd

Ben zelf heel tevreden met mijn MSI BX master.
6xPCI (alle Busmaster), 1 ISA, 2*ATA33,2*ata66.
Draai nu op FSB133 met een intel 650e en een standaard oem koeldingetje met 2 fan/s van 20,- max temp bij hele dag grazen (100% CPU load) is 40C dus dat valt ook wel mee.

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
Persoonlijk zou ik de ASUS CUSL2 nemen.
Dit bord is voorzien van de Intel Solano2 chipset. Het bord is Superstabiel, Zeer goed overclockbaar. en voorzien van alle nieuwste snuffjes. ATA100, AGP Pro, etc. etc.

En dit is uit ervaring. Ik heb er zelf mee gedraaid. En het bord is echt zwaar OK.

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
De Asus p3v4x is het beste via apollo pro 133a moederbord. Hij is sneller dan de andere borden. En je kan er goed mee overclocken (32 busspeeds van 66 tot 166mhz).
Op de p3v4x en andere via borden kun je de geheugensnelheid onafhankelijk van de busspeed instellen. Dus als je pentium 3 op 100mhz draait, kan het geheugen op 133mhz draaien, terwijl de rest gewoon op 100mhz draait.
Verder klopt het dat de memory performance standaard lager ligt dan van bx-borden, maar daar is iets aan te doen.
Er is een programma (wpcredit????), waarmee je de prestaties kan opkrikken tot bx-niveau of hoger. (de wijzigingen zijn niet definitief)
Kijk op http://viahardware.com/memtweakguide1.htm

Kijk hiervoor eens op www.viahardware.com

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 08:33
Asus cuv4x

• Kad
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-03-2022
Zoals altijd vergat ik nog wat dingen:
-er moet wel een isa slot opzitten ivm 2e netwerkkaart
-4x agp (schijnt weing te schelen met 2x??)
-slot 1 en geen socket 370 (of bestaan hier ook converters voor net als s370 > slot 1?)
-ata 66 of 100 niet zo belangrijk want ik
heb scsi cdroms en u2w hdd's
-liefst 4 memory sloten ivm 4 bankjes

De 815 chipset van Intel is stabiel dus?
Misschien is dat wat....of toch de 133A?
Kutcomputers ook altijd! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Tnx,

Kad

SB

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
kutcomputers ook altijd dat hebbe we dus even niet gehoord. maar ik zou dus voor een BX bord gaan, heb ik zelf ook net gekocht. maar het zou mischien wat probs kunne geven met de AGP want de bx heeft geen goeie divider daarvoor (1/3) dus de 815E(solano) is het beste alternatief. bx is wel ietsje sneller maar dat maakt niet veel uit. die apollo is een minder goeie overcklokker dan de bx, is langzamer, en minder stabiel. natuurlijk zijn er mensen die de via goed hebbe lope maar soms hebben mense er probs mee.

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
De asus p3v4x is goed:
-4x dimm
-agp 4x
-6x pci
-1x isa
-ultra dma66
etc...
-16 of 32 busspeeds
En het bord is prima voor overclocken en zeer stabiel.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Of een Abit Be6-II, ook een erg populair moederbord onder de overclockers (versie 1 is ook OK)...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

ik ben ook op een gegeven moment de weg kwijt geraakt door al die moederborden en ben er even aan gaan zitten, waar het op neer kwam was de ASUS CUSL2 (815E) of de ASUS CUBX (BX OHYEAAHH)

Verwijderd

MSI BX-Master r0ckt. En hard ook.
Pagina: 1