Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GamePC voor ~900

Pagina: 1
Acties:

• Sorrowsson
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 11:46
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na 5 jaar op een laptop gamen wordt het tijd voor mijn eerste degelijke gaming pc. Ik verwacht niet dat ik komende jaren alles op ultra/ 60fps ga spelen, en vind het prima om het een en ander bij te schalen. Zal komende tijd vooral Total War: Warhammer en The Witcher 3 spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel kost alles bij elkaar zo'n 930,- bij Azerty. Een of twee tientjes meer zou mogen, maar veel meer wil ik eigenlijk niet uitgeven. Een 1070 ligt dus echt buiten mijn bereik...

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een 1440p beeldscherm, en de overige randapparatuur staat er allemaal al. https://tweakers.net/pric...15/dell-p2416d-zwart.html

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De kast en alles dat erin hoort.. Ik denk dat de RX 480 mij de komende tijd prima van dienst gaat zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Videokaart wordt de 480, gezien de 1070 toch echt buiten mijn budget ligt. Ik kies niet voor de 1060 omdat ik de mogelijkheid van freesync open wil houden bij een komend tweede beeldscherm (g-sync is naar mijn idee toch echt te duur, binnen deze prijsklasse), en omdat AMD als underdog toch de gun-factor krijgt. Dat is me wel 2 fps waard.. .

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Deze kast leek me redelijk prima qua grootte. Geluid is niet echt een probleem.

Ga je overklokken?
Geen CPU overklok, misschien later een GPU overklok.

Wat verwacht je van ons?
Systeem heb ik afgelopen maanden samengesteld. Wil het een dezer dagen samenstellen, en leek me goed om met meerdere mensen er naar te kijken: misschien kijk ik ergens overheen. Ik verwacht dus geen radicale wijzigingen, maar als jullie een goede aanpassing hebben zou dat fantastisch zijn! Ik heb al gezien dat de 480 niet overal 60 fps gaat halen met alles op ultra, en dat vind ik wel prima. Als iemand nog een andere suggestie voor de 480 heeft dan de sapphire hoor ik dat ook graag. Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 180,95€ 180,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 80,95€ 80,95
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 298,87€ 298,87
1Fractal Design Define S€ 80,95€ 80,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 42,69€ 42,69
1Corsair CX450M€ 49,99€ 49,99
1Samsung 850 EVO 500GB€ 155,95€ 155,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 890,35

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 12:37
Je kast vind ik erg duur, duurder dan je voeding bijvoorbeeld. Besparen op je voeding en een dure kast kopen vind ik zelf altijd een slecht idee. Ook geef je veel uit aan die ssd, misschien is een 250gb 750EVO ook voldoende.

pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 250GB
pricewatch: Cooler Master N300 (KWN1, windowed)
pricewatch: Corsair RM550x

[ Voor 46% gewijzigd door Nycrea op 26-09-2016 10:22 ]

🇺🇦

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Naar mijn idee is juist de kast een goede keuze. Lekker stil. De voeding is ook gewoon van een hoge kwaliteit en meer dan 450W gaat hij zosnel niet nodig hebben.

Een goedkopere SSD zou inderdaad een optie zijn. Betrreft de Videokaart denk ik tevens dat je een goede keuze gemaakt hebt. Je kunt nog een aantal euroknallers besparen op het geheugen (Het maakt zeker bij een dichte kast geen drol uit hoe ze er uit zien). Maar daar word je ook niet rijk van. Ik denk dat het een prima setup is.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 12:37
Gopher schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:19:
Naar mijn idee is juist de kast een goede keuze. Lekker stil. De voeding is ook gewoon van een hoge kwaliteit en meer dan 450W gaat hij zosnel niet nodig hebben.
Dit is gewoon niet waar, de CX450M is een redelijke kwaliteit voeding, maar verre van hoge kwaliteit, als je nu investeert in een goede voeding heb je daar later geen gezeik van. Terwijl je bij het kiezen van een dure kast minder baat hebt.

🇺🇦

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

De CX450M gaat zeker de (economische) levensduur van een gemiddelde PC mee, dus wat dat betreft gewoon een goede keuze. Tenzij je je voeding persé mee wil nemen naar je volgende PC over pakweg 5 jaar, dan wordt het kritischer. In dat geval is de RM550X een betere keuze. Echter, tegen die tijd kan er goed weer een nieuwe techniek zijn waardoor de RM550X op dat moment ook niet de beste keuze is (C6/C7 states zijn daar een goed voorbeeld van).

Moederbord zou je iets op kunnen besparen met bijvoorbeeld een pricewatch: MSI B150M BAZOOKA. Iets minder features dan de Gigabyte die je in je lijst hebt staan (geen M.2, geen 2e PCIe x16), maar verder gewoon een goed moederbord.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:25
Ik zou overwegen een aantal dingen van Vraag & Aanbod te halen voor dat budget, dat scheelt een hoop. Ik zou zelf persoonlijk niet gaan voor een 480 met 1440p denk ik. Als ik me niet vergis is dat redelijk vergelijkbaar met een 970 qua power, ik heb die net weg gedaan met 1440p omdat ik in een hoop games toch niet echt lekkere FPS haalde.

Een andere kaart zou daarentegen boven budget komen. Ik zou dus of een deel van V&A halen of eventueel ff doorsparen nog. Just my two cents.

Qua voeding ben ik het wel eens met Nycrea, ik ga ook altijd voor een kwaliteitsvoeding met wat overcapaciteit. Doe dan ook rustig 8-10 jaar met een voeding. Maar goed, dat is natuurlijk ook een persoonlijke voorkeur/keuze.

Succes met bouwen in ieder geval :)

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Met de CX450M heb je al overcapaciteit. Het systeem uit de BBG zal niet boven de 300W uitkomen, met 450W heb je dan ruim voldoende.

Daarnaast is dat ook gewoon een goede voeding. Lees de review van The Mask maar eens: productreview: Corsair CX450M review door -The_Mask-.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Uiteraard is de rm550x een kwalitatief betere voeding, maar je betaald er ook het dubbele voor. De cx450m is een prima kwaliteit budget voeding waar je later absoluut geen gezeik mee zult krijgen. Qua vermogen ook prima voor de gewenste build.
Pagina: 1