Advies upgrade gaming PC

Pagina: 1
Acties:

• daniellook
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-02 11:43
Ik zoek een?
Processor, Moederbord, Geheugen en SSD schijf

Wat is je budget?
400-800 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De processor wil ik sowieso van Intel hebben. De rest van de hardware maakt mij persoonlijk niet zoveel uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem is een AMD build. Dit wil ik graag ombouwen naar een Intel build.

Graag wil ik met het nieuwe systeem goed kunnen gamen op 1080. Momenteel lukt dit prima met mijn huidige setup, alleen loopt mijn CPU achter. Deze is vaak de bottleneck voor games zoals CS:GO. Dit spel wil ik stabiel op 300-400FPS kunnen spelen met het nieuwe systeem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem het volgende mee:

- PSU
- HDD
- Videokaart (MSI GTX 1070 Gaming).

Ga je overklokken?
Dit weet ik nog niet helemaal zeker.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan, en ik zit te twijfelen over de processoren en het moederbord. Graag wil ik CS:GO rond de 300-400fps kunnen spelen, wat met mijn videokaart goed mogelijk is. Deze topic dient meer als bevestiging, en om zeker te weten dat ik de juiste spullen koop

Mijn huidige setup is:

pricewatch: AMD Phenom II X6 1100T Black Edition
pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
16GB geheugen (weet het merk niet)
750 watt voeding (weet het merk niet)
pricewatch: Gigabyte GA-890GPA-UD3H
1TB hdd

Het volgende had ik in gedachten voor het nieuwe systeem:

pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
750 watt voeding (weet het merk niet)
pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H
pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 2x
pricewatch: NZXT H440 New Edition Wit/Zwart
pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 250GB

Zouden jullie hier feedback op willen geven? Ik vraag mij namelijk af of ik hiermee het gewenste resultaat behaal. Alvast bedankt voor de moeite.

• daniellook
bump :)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik zou toch even naar je voeding kijken; voordat je er een merkloos C-merk in hebt zitten.
Het systeem zal zeker werken, alleen ik vraag me af of je niet beter af zult zijn met een i5, in de zin dat je geld bespaart. verder een groter moederbordje nemen om die kast te vullen (en een aftermarket koeler misschien?)
verder is de geheugenkit al 16GB, heb je echt 32 nodig? ik denk 't namelijk niet

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• daniellook
Voeding is van een goede kwaliteit. Ik heb hiervoor 2x pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost kaarten erin gehad, en dit werkte prima. Tevens verwacht ik dat de nieuwe setup nog steeds minder stroom vraagt dan mijn oude met de 2 graphics kaarten.

32GB is inderdaad geen must.

Als ik geen K versie neem van de processor, is het dan nodig om een aftermarket koeler erop te zetten? Ik wil alleen weten of ik de gewensde performance haal met mijn opgegeven setup. Ik denk niet dat ik 300-400 fps haal met een i5 processor, correct me if I'm wrong.

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-02 21:21
daniellook schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:56:
Als ik geen K versie neem van de processor, is het dan nodig om een aftermarket koeler erop te zetten? Ik wil alleen weten of ik de gewensde performance haal met mijn opgegeven setup. Ik denk niet dat ik 300-400 fps haal met een i5 processor, correct me if I'm wrong.
Een i5 haalt dat prima, het hangt meer af van je GPU dan je CPU bij CS GO. Denk niet dat CS 8 threads gebruikt.

Als je voor een i7 gaat zou ik wel een aftermarket cooler halen... gezien die krengen best heet kunnen worden.

• daniellook
CS:GO is echt een CPU game. Zelfs met een i7, zal de i7 de bottleneck zijn..

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-02 08:46
V-rg schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:35:
[...]

Een i5 haalt dat prima, het hangt meer af van je GPU dan je CPU bij CS GO. Denk niet dat CS 8 threads gebruikt.
CS GO is aardig CPU gelimiteerd hoor ;).

CS GO is vooral afhankelijk van de single core performance, als ik de fora's mag geloven heeft een i7 geen nut omdat CS GO geen hyperthreading gebruikt.
Een i5 is daarbij dus de sweetspot die het hoogst draait, aldus de i5 - 6600(k)

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-02 21:21
daniellook schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:41:
CS:GO is echt een CPU game. Zelfs met een i7, zal de i7 de bottleneck zijn..
Heb even gekeken en klopt inderdaad, physics (smoke bijv) worden allemaal via de CPU gedaan. Mijn persoonlijke ervaring was dat ik stuk meer FPS kreeg na de vervanging van de videokaart maar goed bij mij is de GPU meestal goedkoper dan m'n CPU.

Zover ik begrijp wordt alleen een i7 geadviseerd als je van plan bent om ook daarnaast te gaan streamen. Dan kan je beter je geld voor een i5 6600k en dan wat gaan overclocken dan denk ik dat je verder komt dan een i7 non-k versie.

Verwijderd

daniellook schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:56:
Voeding is van een goede kwaliteit. Ik heb hiervoor 2x pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost kaarten erin gehad, en dit werkte prima.
Dat heb ik vaker gehoord.
Het systeem zal uit 2010/2011 stammen. In die tijd werden erg veel OCZ voedingen gebruikt welke vanwege de matige kwaliteit na 5 - 6 jaar aardig aan het eind van hun leven zijn. Zou zonde zijn als een brakke voeding een einde maakt aan je nieuwe videokaart.

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 14:48
De i7 6700k heeft betere single core prestaties t.o.v. de i5 6600k; http://cpu.userbenchmark....-Core-i5-6600K/3502vs3503

Scheelt toch weer 7% gemiddeld.

Verwijderd

GodDamage schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:32:
De i7 6700k heeft betere single core prestaties t.o.v. de i5 6600k; http://cpu.userbenchmark....-Core-i5-6600K/3502vs3503

Scheelt toch weer 7% gemiddeld.
Het nadeel van het op deze manier vergelijken van K cpu's is dat er ook benchmarks tussen zitten van overklokte exemplaren en bij de 6700K zelfs van een throttle.

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 14:48
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:42:
[...]

Het nadeel van het op deze manier vergelijken van K cpu's is dat er ook benchmarks tussen zitten van overklokte exemplaren en bij de 6700K zelfs van een throttle.
Klopt maar dan blijft het nog steeds een realistische vergelijking; je koopt toch geen unlocked processor om die vervolgens op de standaard snelheid te laten draaien? Daarnaast is de gewone 6700 ook nog steeds sneller dan de 6600 hoewel het verschil dan misschien iets minder is en waarschijnlijk de meerprijs niet rechtvaardigt.

Verwijderd

Vind ik niet. Vergelijken doe je op de stocksnelheden. Overklokken is als Russisch roulette. De één komt niet verder dan 4,3 en de ander gaat met gemak naar de 4,8.
Pagina: 1