Toon posts:

Monitor switcher

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een monitor switcher gekocht voor 2 pc's op 1 monitor.
Ik zit af en toe wellis lekker te switchen van de ene comp naar de andere :)
Maar telkens als ik switch dan doet mn muis het niet en moet dan weer terug naar de andere en dan weer terug (jaja beetje vaag uitgelegt) en dan doet hij het pas. Heeft iemand hier ook weleens last van of is die switch gewoon een brak?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je wel een digitale switchbox???

Als ik het zo hoor niet, is inherent aan analoge kastjes.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met digitale?
Ik heb gewoon een switch met een schakelaar van A naar B.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Een analoge dus, een digitale switchbox maakt zeg maar als het ware je andere pc die je op dat moment niet bedient wijs dat er toch nog een muis op zit. Een analoge doet dat niet, daarom moet opnieuw die verbinding gemaakt worden, vaak levert dat problemen op bij switchboxen.

P.s. een digitale is DUUR, ik heb er hier 1 voor 4 pc's kostte me F 450

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wel ergens een 14 inch monitor staan dan sluit ik die wel gewoon aan. Dat die muis niet werkt begint me echt te irriteren. :(

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 28 juni 2001 15:18 schreef ViSuaL het volgende:
Ik heb nog wel ergens een 14 inch monitor staan dan sluit ik die wel gewoon aan. Dat die muis niet werkt begint me echt te irriteren. :(
Als je nou je pc aan zet en die schakelaar op die pc zet en daarna pas als die in windows staat switched, gaat het dan niet goed? Als je em aan zet zonder de schakelaar op de goede pc doet ie het hiero ook niet, anders wel hoor. Ps2 is redelijk "hot" swappable.. ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Ro_meo
  • Laatst online: 19:52
wat ik heb gedaan : 1 monitorswitch (ook keyboard en muis)
en TOCH 2 * muis, 2 * keyboard etc..

wat ook kan = VNC..

iOS N3rd

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Ik ken het probleem, ik heb het hier op mijn werk ook, alleen 1 pc en 2 monitors, die staan constant allebei aan, maar een switchkastje voor de muis en keyboard (is bij de helpdesk), en het komt hier idd regelmatig voor dat de muis het niet doet als je schakelt...sux... :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 15:23 schreef nigelator het volgende:

[..]

Als je nou je pc aan zet en die schakelaar op die pc zet en daarna pas als die in windows staat switched, gaat het dan niet goed? Als je em aan zet zonder de schakelaar op de goede pc doet ie het hiero ook niet, anders wel hoor. Ps2 is redelijk "hot" swappable.. ;)
Ik zet de computers niet tegenlijk aan ik wacht tot de ene pc in windows is en dan start ik de 2de pas op maar het probleem is dat als ze allebei opgestart staan en als ik dan switch dan weigert de muis soms. (nouja soms, altijd :( )

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 15:32 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
Ik ken het probleem, ik heb het hier op mijn werk ook, alleen 1 pc en 2 monitors, die staan constant allebei aan, maar een switchkastje voor de muis en keyboard (is bij de helpdesk), en het komt hier idd regelmatig voor dat de muis het niet doet als je schakelt...sux... :(
Hmm rijp voor de vuilnisbak dus :(

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Tja, dan zul je wel alleen met de Linux console mode aan de slag moeten... Heb je je muis niet nodig! Wat kost zo'n analoge switcher en waar kan ik die kopen?

* x-wolf vroeg zich af of ViSual de monitorswitch niet wil verkopen aan hem als hij hem toch wegdoet. Xwolf hoeft dan niet meer met ssh te werken om in te loggen op zijn server :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 15:35 schreef x-wolf het volgende:
Tja, dan zul je wel alleen met de Linux console mode aan de slag moeten... Heb je je muis niet nodig! Wat kost zo'n analoge switcher en waar kan ik die kopen?

* x-wolf vroeg zich af of ViSual de monitorswitch niet wil verkopen aan hem als hij hem toch wegdoet. Xwolf hoeft dan niet meer met ssh te werken om in te loggen op zijn server :)
Ik weet niet precies meer maar iig rond de 50 piek :)

Verwijderd

Hoi,

Zo'n switch box kun je krijgen vanaf 30 piekjes...
Geen prijsje dus...

Ik zag verderop ook dat VNC genoemd werd... Zeer zeker perfect!!!

Maar die combi-switchbox (analoog) heeft en monitor, keyboard én muis op 1 schakelaar... Daar kun je problemen mee krijgen. Op de muis-poort en de key-board-poort zit een spanning van 5 Volt (ofzo) en daar kan je monitor niet zo goed tegen...
Veel beter is een aparte switch te nemen voor de monitor... en eventueel eentje voor mouse en keyboard.

Greetz,
RCy2k
Pagina: 1