Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Regels overnemen in tabblad 2 in Excel

Pagina: 1
Acties:

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-11 23:30
Hallo,

Ik heb een vraag die mijn eigen Excel skills te boven gaat en waarop ik op het internet ook weinig informatie over kon vinden. Het gaat om het volgende, ik heb een planning in tabblad 1 staan welke ingevuld wordt door iemand van een afdeling 1. Nu heeft afdeling 2 een gedeelte van deze planning ook nodig om zijn planning in tabblad 2 in te vullen.

Nu had ik dus een selectie gemaakt welke automatisch overkomt vanuit tabblad 1 naar 2 maar als in tabblad 1 een regel ingevoegd wordt dan neemt tabblad 2 deze niet over ( die kijkt puur naar de geselecteerde cellen ). Hoe kan ik zorgen dat de selectie in tabblad 1 automatisch en ook bij mutaties in de kolommen of regels mee komt naar tabblad 2?

Kan iemand mij op weg helpen misschien, alvast bedankt! :)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Excel is niet de beste tooling om een relationeel verband te leggen tussen twee tabellen. Kun je meer concrete informatie geven wat voor data gebruikt moeten worden en de relatie tussen de twee roosters. Er zijn natuurlijk oplossingen denkbaar om blad2 regelmatig te 'verversen', maar hoe beïnvloedt dat reeds ingevulde gegevens op blad2?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• AMARONE
Lustucru schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:42:
Excel is niet de beste tooling om een relationeel verband te leggen tussen twee tabellen. Kun je meer concrete informatie geven wat voor data gebruikt moeten worden en de relatie tussen de twee roosters. Er zijn natuurlijk oplossingen denkbaar om blad2 regelmatig te 'verversen', maar hoe beïnvloedt dat reeds ingevulde gegevens op blad2?
Het gaat puur om een weekplanning van 2 verschillende afdelingen waarbij afdeling 1 tabblad 1 invult waarbij projecten onder elkaar en daarnaast in weken in vakjes per dag de planning staat met het aantal uren erin. Daaronder staan de werknemers maar alleen de bovenste tabel met projecten moet automatisch overkomen naar tabblad 2 waarna afdeling 2 op basis van die tabel zijn werknemers weer kan invullen eronder.

Dus die bovenste tabel mag best ververst worden als de dat die in de regels eronder maar verschillend blijft van tabblad 1.

Maar als ik het goed begrijp is dit bijna onmogelijk of..?

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Simpele oplossing is om voldoende ruimte te reserveren voor de projectentabel en de projectcellen op blad2 direct te laten verwijzen naar de cel op blad1.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• AMARONE
Lustucru schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:28:
Simpele oplossing is om voldoende ruimte te reserveren voor de projectentabel en de projectcellen op blad2 direct te laten verwijzen naar de cel op blad1.
Ja, dat heb ik nu inderdaad. Alleen er hangen macro's achter in tabblad 1 waarbij als je op een knop die op de bovenste cellen staat ( regels invoeren ) dan kan je gewoon in het midden een regel invoeren welke ook meteen meegaan in de totaaltellingen. En dat invoegen van die regel zorgt dat in tabblad 2 met de verwijzing naar een directe cel dat het misgaat.

En de moeilijke oplossing?

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dat zou geen probleem moeten zijn als je voldoende ruimte reserveert op blad 2 maar bovendien, de meest voor de hand liggende oplossing is om die macro uit te breiden zodat hij ook een regel invoegt op blad 2.

Pagina: 1