Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Follow-up van capcom.sys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo redactie,

Persoonlijk ben ik van mening dat de recente capcom.sys security breach niet breed genoeg aan orde is geweest.

nieuws: Capcom herroept Street Fighter V-update die gevaarlijke drm introduce...

Het lijkt nu alsof het een simpele goof is van Capcom welke ze terug draaien maar de implicaties van deze drivers zijn veel erger dan wat veel mensen beseffen meen ik. Ik had dit al in de comments uitgelegd.

Verwijderd in 'nieuws: Capcom herroept Street Fighter V-update die gevaarlijke ...

Elke hacker kan nu stilletjes deze driver installeren en kernel level code uitvoeren op bijna alle Windows machines. Dat is een zeer ernstig lek.

Tevens de vraag of de consument Capcom/Symantec verantwoordelijk kan houden vind ik zelf een zeer interessante.

Misschien een follow-up?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je moet eerst toegang krijgen tot het systeem om die driver te kunnen installeren, of de gebruiker zo gek krijgen dat hij het zelf doet. Er zijn tig beter geschikte manieren om in te breken dan het gebruiken van een driver die hooguit enkele milliseconden lang een kwetsbaarheid vormt. Ja, in theorie zul je vast een punt hebben. In de praktijk valt het volgens mij reuze mee.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.