Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC componenten (kast al in bezit) <900 euro.

Pagina: 1
Acties:

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In principe wil ik dit systeem enkel gebruiken voor gamen. Oke misschien stuur ik een mail of typ ik ooit een document, maar dat zal via de webbrowser gaan. In eerste instantie wil ik nog geen speakers gaan aanschaffen ofzo maar zal met name mijn koptelefoon opzetten.
Betreft gamen, het liefst uiteraard max settings, maar ik ga niet verwachten dat dit over 4 jaar nog het geval is, wel verwacht ik toch nog wel te kunnen gamen in die tijd. Upgraden zou ook kunnen aangezien ik geen studentje meer ben :-).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil niet meer dan 900 euro besteden. Het scheelt dat ik al een kast heb.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart
Enkel deze kast, lijkt me prima over gekocht van een mede-tweaker.
Ik heb nog een oude WD van 1 TB liggen, deze sluit ik misschien aan voor data opslag, maar eigenlijk sla ik tegenwoordig wat ik moet hebben in de cloud op, en veel is dat niet.
Verder heb ik een 24 inch 1080p monitor, MX master en een toetsenbord, deze zijn dus niet nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil minimaal een SSD. Als iemand ooit om een upgrade vraagt van zijn oude systeem, is vaak een SSD genoeg wanneer je dit voor simpel gebruik toepast. Deze hoeft niet groot te zijn, als ik een spel niet speel gooi ik deze gewoon even weg, savegames staan meestal toch in de cloud en ik heb de tijd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb in principe niet veel voorkeur, echter ben ik altijd wel fan geweest van MSI, mijn bestaande systeem heeft zowel een MSI Graka als Mobo. De videokaart is echter een draak betreft geluid (zie mijn inventaris ;-), ik geloof dat het een reference cooler is).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik houd niet van veel lawaai, het kwam vooral in het verleden wel eens voor dat ik nog wilde gamen als mijn vriendin slaapt mijn woning is 1 grote ruimte, dus een stille pc is wel een pre. Geen must. Ik houd ook niet van windows of felle kleuren maar daarom heb ik ook een gesloten geluiddempende kast ;-).

Ga je overklokken?
Zover ik begreep gaat dit niet met mijn moederbord. Als ik dit ooit nodig vind, gooi ik mijn oude weg en verplaats ik deze wel naar mijn oude PC, maar voor nu lijkt me dat niet nodig. Processors lijken goed krachtig voor langere tijd hedendaags.

Wat verwacht je van ons?[i]
Met name, heb ik een rare selectie ergens, zie ik iets over het hoofd. Moet ik nog bepaalde kabeltjes aanschaffen? Ik geloof dat bij het MOBO 2 sata's toegevoegd zijn. Is de I5 voor lange tijd voldoende? mijn oude PC had een zeer goede i7 destijds, ga ik dat nog merken of is het beter om over enkele jaren gewoon een nieuwe i5 aan te schaffen (als die dan nog gebruikt worden).

Verder zijn tips welkom, ik heb ooit eerder een config geplaatst, daar had ik nuttige feedback uit ontvangen ik verwacht eigenlijk niet veel, maar wil het graag zeker zijn!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 180,95€ 180,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC€ 456,50€ 456,50
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 36,70€ 36,70
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 68,69€ 68,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 881,69

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Dit is een prima lijstje, alleen zou ik de voeding even vervangen voor deze pricewatch: Corsair CX450M is net wat betere kwaliteit en dezelfde prijs.

De cpu zou je nog voor een i5 6500 kunnen gaan, deze is net iets sneller dan de 6400, maar beide zijn prima om op te gamen.
Verschil tussen een i5 en i7 is in games nog minimaal, en dan nu ook zeker het prijsverschil niet waard, omdat de meeste games geen gebruik maken van hyperthreading.

Je zou gelijk voor 16gb ram kunnen gaan om net wat meer future proof te zijn. Maar naar eigen ervaring is 8gb nu nog voldoende, en is 8gb extra ram er zo bijgeprikt wanneer dit nodig is.

Voor een stille build is een aftermarket koeler wel nog aan te raden pricewatch: Arctic Freezer i32 is een goede en vooral stille koeler, de boxed koeler is in principe wel voldoende, maar kan wel erg luid zijn.

Als je ooit nog wilt gaan overklokken is inderdaad het moederbors hier niet geschikt voor, moet je een z170 moederbord voor hebben. Maar ook de cpu kan dit niet, hier heb je een k processor voor nodig. Waardoor je in totaal +/- €100 extra kwijt zal zijn. Terwijl dit in games nog maar weinig prestatiewinst levert, waardoor overklokken tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar als hobby gedaan word, en het de meerprijs dan ook meestal niet waard is.

• Gopher
Brandonvds schreef op maandag 26 september 2016 @ 00:41:
Dit is een prima lijstje, alleen zou ik de voeding even vervangen voor deze pricewatch: Corsair CX450M is net wat betere kwaliteit en dezelfde prijs.

De cpu zou je nog voor een i5 6500 kunnen gaan, deze is net iets sneller dan de 6400, maar beide zijn prima om op te gamen.
Verschil tussen een i5 en i7 is in games nog minimaal, en dan nu ook zeker het prijsverschil niet waard, omdat de meeste games geen gebruik maken van hyperthreading.

Je zou gelijk voor 16gb ram kunnen gaan om net wat meer future proof te zijn. Maar naar eigen ervaring is 8gb nu nog voldoende, en is 8gb extra ram er zo bijgeprikt wanneer dit nodig is.

Voor een stille build is een aftermarket koeler wel nog aan te raden pricewatch: Arctic Freezer i32 is een goede en vooral stille koeler, de boxed koeler is in principe wel voldoende, maar kan wel erg luid zijn.

Als je ooit nog wilt gaan overklokken is inderdaad het moederbors hier niet geschikt voor, moet je een z170 moederbord voor hebben. Maar ook de cpu kan dit niet, hier heb je een k processor voor nodig. Waardoor je in totaal +/- €100 extra kwijt zal zijn. Terwijl dit in games nog maar weinig prestatiewinst levert, waardoor overklokken tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar als hobby gedaan word, en het de meerprijs dan ook meestal niet waard is.
Dan zal ik de PSU even veranderen, ik twijfel nog om de 6500 te nemen, voor nu houd ik het bij de boxed processor, als die te luid is kan een andere koeler altijd nog. Bedankt voor de feedback

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
6500 is het denk ik toch wel waard. Kan herrineren dat ik ooit benchmarks gezien heb waar er net genoeg verschil was om die twee tientjes te verantwoorden.

Verder is die 1070 van je wel echt overkill voor 1080p60. Dan past een 1060/480 veel beter bij je setup want alles wat die 1070 op ultra sneller is dan je 1060 ga je toch niet merken aangezien je een 60hz scherm hebt.

Dan blijft er ook ruimte I'm je budget voor een grotere ssd en dit vind ik eigenlijk toch wel echt een must. Een beetje game is toch al snel 60gb dus met 3 games plus windows is het zo vol.

[ Voor 19% gewijzigd door Ergo op 26-09-2016 11:38 ]

• Gopher
Nate-Senpai schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:35:
6500 is het denk ik toch wel waard. Kan herrineren dat ik ooit benchmarks gezien heb waar er net genoeg verschil was om die twee tientjes te verantwoorden.

Verder is die 1070 van je wel echt overkill voor 1080p60. Dan past een 1060/480 veel beter bij je setup want alles wat die 1070 op ultra sneller is dan je 1060 ga je toch niet merken aangezien je een 60hz scherm hebt.

Dan blijft er ook ruimte I'm je budget voor een grotere ssd en dit vind ik eigenlijk toch wel echt een must. Een beetje game is toch al snel 60gb dus met 3 games plus windows is het zo vol.
Ik denk dat ik je advies betreft de processor ga volgen.

Betreft de 1070, mogelijk is die voor 1080 overkill echter zal ik waarschijnlijk in de komende maanden nog wel een 1440p monitor aanschaffen, plus nu overkill betekend in mijn boekje dat bij nieuwere releases ultra nog steeds haalbaar zal blijven voor 'n redelijke tijd.

Betr. de SSD ben ik het niet eens, tevens gaf ik al in mijn beginpost aan dat ik mijn games wel verwijder als ik ze niet speel. Dan moet ik zeggen dat ik eigenlijk nog geen enkele game heb gehad die zo immens groot is. Over wat voor soort games spreek je dan?

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Gopher schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:43:
[...]
Over wat voor soort games spreek je dan?
GTA5 is bijvoorbeeld iets van 60Gb, verschilt per game.

Ik heb ook 250Gb en altijd een stuk of 5 games geïnstalleerd (o.a. GTA5) en dat werk prima, genoeg ruimte over nog.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Gopher
John Rambo schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:57:
[...]

GTA5 is bijvoorbeeld iets van 60Gb, verschilt per game.

Ik heb ook 250Gb en altijd een stuk of 5 games geïnstalleerd (o.a. GTA5) en dat werk prima, genoeg ruimte over nog.
Thnx nogmaals iedereen,

Heb de 6500 genomen en de corsair voeding, verder hetzelfde systeem hopelijk morgenavond lekker installeren dus.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Succes

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Pagina: 1